Aktuális
Árverseny: Chevrolet Kalos 1.4 16V Elite és Suzuki Swift 1.3 16V GC - Sportszellem
A koreai–amerikai és a magyar–japán kisautó háromajtósként is hasonló vevőkörre pályázik.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az árelsőség a Swifté. A két kisautóhoz összevethető teljesítményű és műszaki töltetű motorokat választva a Kalos kizárólag az 1,4-es hengerenkénti négyszelepes benzinessel jöhet szóba, 94 lóerővel. Mivel a kínálat legerősebb motorjának számító erőforrás csak a csúcsnál eggyel alacsonyabb Elite-felszereltségi szinttől elérhető, megszerzéséhez legalább ilyen ellátmánnyal kell Kalost választani 2 394 000 forintos alapáron. A 92 lóerős 1,3-as, tizenhat szelepes a Swiftek alapmotorja, így a háromajtós kivitelhez is ez a minimum, az alapot jelentő GC-kivitelben 2 050 000 forintért vihető haza.
A Swift listája a szerényebb: a GC-hez a fontosabb extrák közül mindössze a szervokormány, a két elülső légzsák, a blokkolásgátló, a rádió-előkészítés és az egyben dönthető hátsó üléstámla alapáras. A Kalos gazdagabb: van fordulatszámmérője, magasságállítós szervokormánya, két légzsákja, oldalablakai elektromos mozgatásúak, hátsó ülése aszimmetrikus osztással dönthető, vezetőülése emelhető, külső tükrei fűtöttek, és alapáron jár hozzá a CD-s rádió. Blokkolásgátlója azonban nincs.
A két autóhoz a leggyakrabban választott kiegészítőket, azaz a blokkolásgátlót, a távirányítós központi zárat, az elülső elektromos ablakokat, a CD-s rádiót, az aszimmetrikus ülésdöntést, a magasságállítós kormányt, a metálfényezést és a légkondicionálót megvásárolva némileg változik a kép.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Suzukihoz nincs tételes extralista, külön mindössze metálfestés rendelhető 70 000 forintért. A többi kiegészítőhöz feljebb kell lépnünk az árlistán. A valamennyi kívánságfelszerelést alapáron adó kivitelt GS-nek hívják, ez a háromajtós második s egyben csúcsszintű változata. A 2 850 000 forintos árba a kívánságlistán túl a rádió kormányközepi vezérlése, a kulcs nélküli indítórendszer, az egyszerű fedélzeti számítógép, a fordulatszámmérő, az elülső ülések és a külső tükrök fűtése és az alufelnikészlet is belefér, így már csak a metálfény hiányzik. Ezzel is kiegészítve 2 920 000 forintba kerül a kiválasztott Swift. A Kalosból csak a blokkolásgátló, a légkondi és a metálfestés hiányzik. A metál 70 000 Ft, a kondi pedig a blokkolásgátlóval együtt 110 900 forintért kapható. Így a hiányos Chevy 2 574 900 forintba kerül.
Mindkét autó szervizciklusa 15 000 kilométeres, így az első 105 000-en hétszer járnak műhelyben. Az összesített szervizköltség az esztergomi autónál alakul kedvezőbben: 185 354 Ft, szemben a Kalos 244 493 forintos árával. A gyári átlagfogyasztással számolva a Swift átlagosan 6,1 litert, a Kalos pedig 7-et iszik 100 kilométeren. Mindezek alapján az első 100 000 kilométer költsége a Suzukinál 1 862 854, a Chevroletnél pedig 2 169 493 forintra rúg, azaz a kilométerköltségek 19 és 22 Ft/km-re adódnak.
Szécsényi G.
Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...