Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Árverseny: Alfa Romeo 156 SW 1.8 Progression/Volvo V50 1.8 - Prémiumosztás

Az Alfa öregedő 156-os Sportwagonjának a Volvo V50 az egyik legújabb ellenfele a középkategóriás „elitkombik” piacán.

Szöveges értékelés

A Volvo drágább, de jobban felszerelt, mint a 156-os. Használata, költségesebb szervizköltsége ellenére kevéssel olcsóbb

Árajánlatban az Alfáé az elsőség. A 140 lóerős, 1,8-as 156 Sportwagon a Progression-alapfelszereltséggel 6 535 000 forintba kerül, a 125 lovas motorral hajtott belépő V50 pedig ennél 175 000 forinttal drágábban, 6 710 000 forintért vihető.

Az alapfelszerelés a Volvóban gazdagabb: a V50 a 156-os, elektronikus fékerőelosztót, blokkolásgátlót, négy automata övet és ugyanennyi állítható fejtámlát, aszimmetrikusan dönthető hátsó ülést, magasságállítós vezetőülést, központi zárat, elektromos állítású külső tükröket, elektromos ablakemelőket, hat légzsákot, Isofix-gyerekülés-rögzítést, automata légkondit és magnós rádiót is tartalmazó listáját fékasszisztenssel, harmadik hátsó fejtámlával és hozzá járó automata övvel, kitörésgátlóval, négyhangszórós CD-s rádióval és előre dönthető elülső utasüléstámlával toldja meg.

A szervizciklus mindkét autónál azonos: 20 000 kilométer, így az e

a 
A 156 SW szervizelése olcsóbb a Volvóénál, de alkatrészei drágábbak

lső 100 000-re négy műhelylátogatás jut, az Alfánál összesen 155 447, a V50-esnél pedig 308 906 forintos költséggel.

Az alkatrészárak a Volvónak kedveznek. Az árversenyben szokásos hat karosszériaelem együtt az Alfánál 512 000 forintba kerül, a Volvo tulaja azonban ennél jóval olcsóbban vásárol, összesen 453 700 forintot hagyva az alkatrészes kasszában. A felelősségbiztosítás nagyjából azonosan, 20 000 forintos teher negyedévente. A Cascónál az Alfa kerül előnybe, a biztosítás helyétől függetlenül a 156 SW költsége alakul kedvezőbben a díjszámításkor.

Az átlagfogyasztás a Volvónál a kevesebb, a kombikarosszériát mozgató 1,8-as motor átlagosan 7,3 liter benzint igényel 100 kilométerre; az Alfa 156 ennél iszákosabban, 8,6 l/100 km-es átlaggal használható.

Ötévi és 100 000 kilométeres használatot feltételezve, szervizköltséggel, felelősségbiztosítással, egy a hat kiválasztott karosszériaelemet érintő baleset alkatrész- és 300 000 forintos javítási költségével, átlagos benzinfogyasztással, a casco biztosítás és a területenként eltérő súlyadók figyelembe vétele nélkül az Alfa 156-os kilométerenkénti üzemeltetési költsége, értékvesztés nélkül: 34,91 Ft/100 km. A Volvo hasonló mutatója csak kevéssel alacsonyabb: 32,87 Ft/100 km. A hazai piacon a V50-es a 156-osnál kevéssel jobb ártartó, várható nominális értékvesztése öt év alatt 32 százalék, szemben az Alfa 36 százalékával. A kilométermutatókat így átszámolva a 156 SW 58,44 a V50 pedig 54,34 Ft/100 km-es költséggel használható.

Szécsényi G.

Az Autó2 újság 2004/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Összehasonlító műszaki táblázat

Összehasonlító műszaki táblázat
 
Alfa Romeo 156 SW 1.8 Progression
Volvo V50 1.8
Hengerűrtartalom [cm3]
1747
1781
Hengerszám/szelepszám
4/16
4/16
Teljesítmény [LE(kW)/1/min]
140/103(6500)
125/92(6000)
Nyomaték [Nm/1/min]
163(3900)
165(4000)
Gyorsulás 0–100 km/h-ra [s]
9,7
11
Végsebesség [km/h]
208
200
Hossz x szélesség x magasság [mm]
4440 x 1745 x 1430
4514 x 1770 x 1452
Tengelytáv [mm]
2595
2640
Csomagtartó [l]
360/1180
417/1307
Saját tömeg [kg]
1315
1492
Üzemanyag-fogyasztás [l/100km]
(város/városon kívül/vegyes)
12,2/6,5/8,6
n.a./n.a./7,3
Alapár [Ft]
6 535 000
6 710 000

Az Autó2 újság 2004/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Sérülékeny elemek árai

Néhány sérülékeny elem ára (Ft)
 
Alfa Romeo 156
Volvo V50
Bal elülső fényszóró
81 927
56 500
Bal elülső sárvédő
46 729
40 800
Motorháztető
94 052
91 100
Jobb hátsó sárvédő
119 545
93 600
Jobb hátsó lámpa
37 236
39 200
Elülső lökhárító
132 511
132 500

Az Autó2 újság 2004/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Casco díjak és kilométerköltség

A casco biztosítás havi díja (Ft)
Alfa Romeo 156 SW
Volvo V50
10%, ill. 50 000 Ft önrész
Budapest
Vidék
Budapest
Vidék
29 615
20 730
30 786
21 550

 

Kilométerköltség (Ft/km)
[Ötévi és 100 000 kilométeres használat esetén]
 
Alfa Romeo 156 SW
Volvo V50
Értékvesztés nélkül
34,91
32,87
Értékvesztéssel
58,44
54,34

Az Autó2 újság 2004/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás