Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Alfa Romeo 8C

A 2003-ban bemutatott álom megvalósulni látszik

Alíg tér el a koncepcióautó elődjétől
Alíg tér el a koncepcióautó elődjétől

A 2003-ban bemutatott álom megvalósulni látszik. Az autók iránt érdeklődők, már a 2003-as Frankfurti autószalonon is találkozhattak az Alfa 8C-vel, akkor még, mint koncepcióautóval. A kecses formájú nyolchengeres, híres felmenőkkel büszkélkedhet. Elődjei, a 6C modellek több versenyen is bizonyítottak, illetve a 8C 2900-as a Mile Miglia első három helyét is megszerezte.

Az új 8C modellt egy nyolchengeres 4,2 literes, 450 lóerős motor fogja repíteni. A motor ezt a négyszázötven lóerőt hétezres fordulatnál adja le. Maximális nyomatéka 470 Nm, amit 4750-nél ad le. Ami érdekes, hogy a nyomatéka 80%-a már 2000-nél rendelkezésre áll. Ezek az eredmények járulnak ahhoz hozzá, hogy már 4,5 másodperc alatt 100-on legyen az elődjeihez méltó modell. A nagyszerű úttartáshoz hozzájárul a keresztlengőkaros felfüggesztés, és a kis légellenállás.

A sportos külső sportos belsőt takar
A sportos külső sportos belsőt takar

Az autó, utódai nyomán hátsókerék hajtású. A motor természetesen elől található, ahonnan egy kardántengely továbbítja a hajtást. A biztonság érdekében beépítettek az autóba egy menetstabilizáló elektronikát illetve egy kipörgésgátlót. Az autót egy hat sebességes automataváltóval szerelik, természetes lehet manuálisan is váltani a kormány mögött elhelyezett fülecskék segítségével. A kocsi megállításáról a belülről hűtött féktárcsák és az alumínium féknyergek gondoskodnak. Az autó nagyon könnyű, ami nem véletlen, hiszen az alváz acélból van, a karosszéria pedig karbonból készül. Az ülések elkészítéséhez is ezeket az anyagokat használták.

Az autóra még sajnos várnunk kell minimum egy évet, ráadásul a 8C-ből akkor is csak 500 példányt terveznek legyártani.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás