Bemutatók
Alfa Romeo 147 - Élsport
Szolid smink és szíverősítő tartalmi változás fiatalítja a 147-est.
Összegzés
A formája eddig is sokaknak vonzó s mindenképpen karakteres volt, éppen ezért mostani felújításakor finom ujjakkal nyúltak a négy év előtti alkotáshoz. Csak annyi az újdonság, amennyi szükséges, hogy a márkán tartott szem felismerhesse a változást. A három- és az ötajtós vonalai még sportosabbak, a fényszórók és a hűtő hatásosabb, és kicsit megváltoztak a hátsó lámpák is. Az utastéri módosulások sem drámaiak, más a műszerfali órakép, új színkombinációk jelentek meg, s az üléshátba tolhatók a hátsó fejtámlák.
![]() | |
|
A háromféle Twin Spark benzin- és ugyancsak háromféle közös csöves dízelmotor-kínálatának újdonsága a második generációs, 20 szelepes, 150 lóerős Multijet-turbódízel itteni feltűnése. Az Mjet 305 Nm nyomatékával nemes sportossággal és értékes takarékossággal mozgatja a kompaktautót. Az elöl kettős keresztlengőkaron, hátul McPherson-felfüggesztésen támaszkodó Alfa Romeo rugózása a korábbinál lágyabb lett, ami különösen a rossz burkolaton észrevehető engedékenységet hozott. A Comfort-felfüggesztés csak a Multijet-motorral párosítva kötelező, egyébként opciós lehetőség. A nagy dízellel tett próbaút a motor és a felfüggesztés erőteljes és biztos úttartású párosítását mutatta kanyargós utakon és autópálya-előzések közben is. Vesztett játékosságából a Selespeed-váltó, a kormányoszlopon nincsenek kapcsolók, csupán a botváltót lehet kuplung nélküli robotizált kapcsolásokra fogni – átprogramozottan, s így az elődnél gyorsabban –, vagy automata módban hagyni magától működni a vezetés körülményei szerint a számítógép választotta normál vagy sportos funkcióban.
Az Alfához igazított ESP itt VDC (Vehicle Dynamic Control) néven szériaszerelvény, de nem magamutogató, csak akkor avatkozik be, ha a sportos mozgás kritikussá válik. Remélhetően a háttérben marad a függönylégzsák is, ami a januártól nálunk is kapható felújított Alfa 147-sorozat állandó szerelvénye. A sportosság mellé a prémiummárka kényeztetését kínáló Alfa Romeo Bluetooth telefonkapcsolatot, osztott légkondicionálót, sebességtartót és Bose-hangzórendszert is kínál opcióban, továbbá bővülő felszerelést az Impression-, a Progression- és a Distinctive-fokozatokon előrehaladva. Alaphelyzetben is a szériatartozékok közt található a távnyitós zár, az elektromos tükör, az elektromos elülső ablak, az ABS+EBD, az elülső, oldalsó és függönylégzsákpár, a szervokormány az axiálisan is állítható kormányoszloppal.
F. A.
Az Autó2 újság 2005/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Műszaki adatok | ||||
1.6 T.Spark | 2.0 T.Spark | 1.9 JTD | 1.9 JTD | |
Henger-/szelepszám | 4/16 | 4/16 | 4/8 | 4/8 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1970 | 1910 | 1910 |
Furat x löket [mm] | 82 x 75,65 | 83 x 91 | 82 x 90,4 | 82 x 90,4 |
Kompresszióviszony | 10,3:1 | 10,0:1 | 18,5:1 | 18,0:1 |
Teljesítmény [LE/kW(f/min)] | 105/77(5600) | 150/110(6300) | 100/73,5(4000) | 150/110(4000) |
Nyomaték [Nm(f/min)] | 140(4600) | 181(3800) | 200(2000) | 305(2000) |
Sebességváltó fokozat mód (kézi) | 5 | 5 | 5 | 6 |
Hossz x szél. x mag. [mm] | 4223 x 1729 x 1442 | |||
Tengelytáv [mm] | 2546 | |||
Nyomtáv elöl/hátul [mm] | 1518/1502 | 1509/1498 | 1518/1502 | |
Csomagtartó [l] | 292/1042 | |||
Fékek elöl/hátul | Tárcsa/tárcsa | |||
Menetkész tömeg [kg]* | 1190/1220 | 1250/1270 | 1250/1290 | 1290/1310 |
Üzemanyagtartály [l] | 60 | |||
Fogyasztás [l/100 km] | ||||
városban | 11,1/11,2 | 12,1 | 7,8 | 8 |
városon kívül | 6,3/6,4 | 7 | 4,7 | 4,7 |
vegyes | 8,1/8,2 | 8,9 | 5,8 | 5,9 |
Gyorsulás (0–100 km/h) [s] | 11,3/10,6 | 9,3 | 12,1/9,9 | 8,8 |
Végsebesség [km/h] | 185/195 | 208 | 183/191 | 208 |
Az Autó2 újság 2005/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...