Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Alfa Romeo 147 - Élsport

Szolid smink és szíverősítő tartalmi változás fiatalítja a 147-est.

Összegzés

A formája eddig is sokaknak vonzó s mindenképpen karakteres volt, éppen ezért mostani felújításakor finom ujjakkal nyúltak a négy év előtti alkotáshoz. Csak annyi az újdonság, amennyi szükséges, hogy a márkán tartott szem felismerhesse a változást. A három- és az ötajtós vonalai még sportosabbak, a fényszórók és a hűtő hatásosabb, és kicsit megváltoztak a hátsó lámpák is. Az utastéri módosulások sem drámaiak, más a műszerfali órakép, új színkombinációk jelentek meg, s az üléshátba tolhatók a hátsó fejtámlák.

A műszerfalról elmaradtak az előd csőforma órafoglalatai, az utastérben több a légzsák

A háromféle Twin Spark benzin- és ugyancsak háromféle közös csöves dízelmotor-kínálatának újdonsága a második generációs, 20 szelepes, 150 lóerős Multijet-turbódízel itteni feltűnése. Az Mjet 305 Nm nyomatékával nemes sportossággal és értékes takarékossággal mozgatja a kompaktautót. Az elöl kettős keresztlengőkaron, hátul McPherson-felfüggesztésen támaszkodó Alfa Romeo rugózása a korábbinál lágyabb lett, ami különösen a rossz burkolaton észrevehető engedékenységet hozott. A Comfort-felfüggesztés csak a Multijet-motorral párosítva kötelező, egyébként opciós lehetőség. A nagy dízellel tett próbaút a motor és a felfüggesztés erőteljes és biztos úttartású párosítását mutatta kanyargós utakon és autópálya-előzések közben is. Vesztett játékosságából a Selespeed-váltó, a kormányoszlopon nincsenek kapcsolók, csupán a botváltót lehet kuplung nélküli robotizált kapcsolásokra fogni – átprogramozottan, s így az elődnél gyorsabban –, vagy automata módban hagyni magától működni a vezetés körülményei szerint a számítógép választotta normál vagy sportos funkcióban.

a
Megváltozott az orr-rész a nagyobb hűtővel, mélyebb légnyílással, íveltebb fényszórókkal és motorfedéllel. Hatféle négyhengeres hajthatja az elülső kerekeket, jövőre négykerékhajtás is várható
Az átalakítottlámpájú és lökhárítójú új sorozat a legkönnyebben a raktéri ajtó fémszegélyéről ismerhető fel

Az Alfához igazított ESP itt VDC (Vehicle Dynamic Control) néven szériaszerelvény, de nem magamutogató, csak akkor avatkozik be, ha a sportos mozgás kritikussá válik. Remélhetően a háttérben marad a függönylégzsák is, ami a januártól nálunk is kapható felújított Alfa 147-sorozat állandó szerelvénye. A sportosság mellé a prémiummárka kényeztetését kínáló Alfa Romeo Bluetooth telefonkapcsolatot, osztott légkondicionálót, sebességtartót és Bose-hangzórendszert is kínál opcióban, továbbá bővülő felszerelést az Impression-, a Progression- és a Distinctive-fokozatokon előrehaladva. Alaphelyzetben is a szériatartozékok közt található a távnyitós zár, az elektromos tükör, az elektromos elülső ablak, az ABS+EBD, az elülső, oldalsó és függönylégzsákpár, a szervokormány az axiálisan is állítható kormányoszloppal.

F. A.

Az Autó2 újság 2005/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Műszaki adatok
 
1.6 T.Spark
2.0 T.Spark
1.9 JTD
1.9 JTD
Henger-/szelepszám
4/16
4/16
4/8
4/8
Hengerűrtartalom [cm3]
1598
1970
1910
1910
Furat x löket [mm]
82 x 75,65
83 x 91
82 x 90,4
82 x 90,4
Kompresszióviszony
10,3:1
10,0:1
18,5:1
18,0:1
Teljesítmény [LE/kW(f/min)]
105/77(5600)
150/110(6300)
100/73,5(4000)
150/110(4000)
Nyomaték [Nm(f/min)]
140(4600)
181(3800)
200(2000)
305(2000)
Sebességváltó fokozat mód (kézi)
5
5
5
6
Hossz x szél. x mag. [mm]
4223 x 1729 x 1442
Tengelytáv [mm]
2546
Nyomtáv elöl/hátul [mm]
1518/1502
1509/1498
1518/1502
Csomagtartó [l]
292/1042
Fékek elöl/hátul
Tárcsa/tárcsa
Menetkész tömeg [kg]*
1190/1220
1250/1270
1250/1290
1290/1310
Üzemanyagtartály [l]
60
Fogyasztás [l/100 km]
városban
11,1/11,2
12,1
7,8
8
városon kívül
6,3/6,4
7
4,7
4,7
vegyes
8,1/8,2
8,9
5,8
5,9
Gyorsulás (0–100 km/h) [s]
11,3/10,6
9,3
12,1/9,9
8,8
Végsebesség [km/h]
185/195
208
183/191
208

Az Autó2 újság 2005/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás