Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Alfa 159 1.9 JTDm Progression - Számháború

Az Alfa új modellje nem lett jobb, mint az elődje, sőt…

Tesztnapló

A néhai GM–Fiat együttműködés alapján a Vectra Y-padlólemeze lett az Alfa 159, a 156 követőjének csontváza. A Vectra és Saab 9-3 oszlopa a 156-oshoz is jó alapot ígér, egyedi felfüggesztéseivel csak megerősíti ezt a feltételezést.

Hosszú, nem praktikus túlnyúlás. Jól látszik, hogy az elülső tengelyvonalban a hasmagasság még egy személylyel terhelve is nagyon alacsony. Egyébként alfás és sportos a forma
 
Átlósan hátra és hátra sem könnyű kilátni
 
Az ízléses műszerfal világos színe zavaróan tükröződik a szélvédőben, használható rakodóhely nincsen, a sebességváltókar eltakarja a szellőzés kezelőjének lényegi részeit
    
  
A pedálrend hibátlan
 
A hátsó hely hangsúlyozottan kettőnek szól, a lábtér viszont megalázóan kevés
 
Aszimmetrikus hajtással így növelhető a csomagtér
    
  
A csomagtér és annak szája kicsi, a holmikat mélyről kell emelni, a csomagtérfedél csak nehézkesen nyitható-zárható
 
Tiszta, részecskeszűrős, finom darab, csendesen és jól szolgál a hengerenkénti négyszelepes
 
 
   

Az Autó2 újság 2006/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Előnyei Hátrányai
Jó rugózási kényelem, nagyon jó útfekvés
Kényelmes vezetési helyzet
Élvezetes vezethetőség
Dinamikus motorikus tulajdonságok
Jó kormány és fék
Igen kevés rakodási hely
Nagyon szűk lábterű utastér hátul
Nehézkes mozgatású csomagtérfedél
Illogikus kezelők (szellőzés, csomag-térnyitó, elektromos csatlakozó)
Igen alacsony hasmagasság
Hosszú elülső túlnyúlás
Tükröződő műszerfal
Nagyon rosszul átlátható karosszéria

Az Autó2 újság 2006/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, közös csöves dízelmotor elöl keresztben beépítve, könnyűfém hengerfej, acélblokk. Változó geometriás turbó köztes hűtővel. Két fogazottszíjhajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1910 cm3, furat 82,0 mm, löket 90,4 mm. Kompresszió 17,5:1. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (4000/min). Nyomaték: 320 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett, független felfüggesztések. Kanyarstabilizátor elöl-hátul. Fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 215/55 R16. Csomagtér: 405 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hossz x szélesség x magasság: 4660x1830x1415 mm. Tengelytáv: 2700 mm. Saját tömeg: 1535 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,4 s. Végsebesség: 210 km/h. Fogyasztás (EU városon kívül/város/vegyes): 8,1/4,8/6,0 l/100 km. Tesztátlag: 11,2 l/100 km. Általános garancia és védőszárny-szolgáltatás 2 év vagy 100 000 km, fényezési garancia 3 év, rozsdagarancia 8 év. Szervizintervallum 2 év vagy 30 000 km. 

Ára: 7 595 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás