Hírek
Akadályhajtás: Skoda Octavia 4×4
A tavaly megjelent második generációs Octavia összkerékhajtásos Combi változatát a Zemplénben próbáltuk.
![]() | |
| |
A tél előtt fokozottan előtérbe kerül az összkerékhajtás előnye.
![]() | |
| |
Az Octavia összkerékhajtása Haldex kuplungos. A kerekek 10 fokos kerékelfordulási különbsége esetén juttat a hátsó kerekek felé nyomatékot, a vezérlőelektronika döntése alapján 50:50 arányú nyomatékosztást is adhat. A szükség esetén bekapcsoló összkerékhajtás így a kétkerékhajtásúakénál csupán kevéssel nagyobb fogyasztást igényel, ugyanakkor rendkívül gyors és automatikus reakciót ad, ha szükség van a hátsó kerekek hajtására is.
A Haldex rendszer további előnye kis helyigénye is, az Octavia Combi 580-1620 literes csomagtere az összkerekesben is teljes méretében rendelkezésre áll.
![]() | |
| |
Az összkerékmeghajtásos Octaviák hasmagasságát 138-ról 163 milliméterre növelték, a lengéscsillapítók és a rugók hangolása is enyhén terepre igazított. A motor és a váltó felárért alsó védőlemezzel óvható, a növelt üzemanyagtartály 60 literes. A sokoldalúan használható, tágas és igényes belterű Octavia Combi 4×4 a 2.0 FSI motorral 7 253 000 forinttól kapható, az autóhoz szerintünk jobban passzoló turbódízel már 6 583 000 forinttól elhozható.
A Zemplén egyik erdei útján az említett öngyújtóssal próbálhattuk az összkerekes Octaviát, igen biztosan és igen jó dinamikával húzott a murvás emelkedőkön is az alapvetően jobb utakra, de hóval sárral borított sík és hegyi utakra is bátran ajánlható tágas családi autó.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...