Hírek
A Volkswagen kifejlesztette a HTFC-t
A magas hőmérsékeltű üzemanyag cella igen sokat ígérő, olcsóbb az előállítása, mint az eddigi üzemanyagcelláknak és kisebb helyet foglal
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Volkswagen kutatásai során új üzemanyagcellás rendszert fejlesztett ki, amit magas hőmérsékletű üzemanyag cellának, angol rövidítése szerint HTFC-nek neveztek el. A HTFC-t kifejezetten az alternatív hajtások kutatásai számára, a Volkswagen wolfsburgi székhelye közvetlen szomszédságában, Isenbüttelben létrehozott műszaki központban fejlesztik és tesztelik.
A német cég HTFC-vel kapcsolatos fejlesztései 1999-ben kezdődtek. Mára sikerült a hét évi fejlesztés során fellépő problémákat kiküszöbölni és alkalmassá tenni a rendszert az üzemszerű tesztelések megkezdésére is. A rendszer nagy előnye, hogy jóval olcsóbban előállítható, mint az eddig más cégek által is gyártott alacsony hőmérsékletű üzemanyag cellák (LTFC).
Ez annak is köszönhető, hogy a HTFC-hez nincs szükség olyan magas teljesítménynyű hűtő rendszerre, mint az LTFC-hez, illetve a hidrogént és a levegőt sem kell nedvesíteni. Ennek eredményeképpen a rendszer tömege és helyigénye is csökken. Az új magas hőmérsékletű üzemanyag cellák akár 160 Celsius fokon is üzemelnek, míg az alacsony hőmérsékletű társaik már hatásfokka már 120 fok körül is erősen csökken, sőt maradandó károsodást szenvednek.
A német cég 2010-re tervezi kísérleti járművek gyártását, és reményeik szerint 2020-ra megszülethet az első megfizethető árú, mindennapi használatra alkalmas HTFC.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...