Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

A Volkswagen kifejlesztette a HTFC-t

A magas hőmérsékeltű üzemanyag cella igen sokat ígérő, olcsóbb az előállítása, mint az eddigi üzemanyagcelláknak és kisebb helyet foglal

Az inselbütteli fejlesztőközpont

Az inselbütteli fejlesztőközpont

 

A Volkswagen kutatásai során új üzemanyagcellás rendszert fejlesztett ki, amit magas hőmérsékletű üzemanyag cellának, angol rövidítése szerint HTFC-nek neveztek el. A HTFC-t kifejezetten az alternatív hajtások kutatásai számára, a Volkswagen wolfsburgi székhelye közvetlen szomszédságában, Isenbüttelben létrehozott műszaki központban fejlesztik és tesztelik.

A német cég HTFC-vel kapcsolatos fejlesztései 1999-ben kezdődtek. Mára sikerült a hét évi fejlesztés során fellépő problémákat kiküszöbölni és alkalmassá tenni a rendszert az üzemszerű tesztelések megkezdésére is. A rendszer nagy előnye, hogy jóval olcsóbban előállítható, mint az eddig más cégek által is gyártott alacsony hőmérsékletű üzemanyag cellák (LTFC).

Ez annak is köszönhető, hogy a HTFC-hez nincs szükség olyan magas teljesítménynyű hűtő rendszerre, mint az LTFC-hez, illetve a hidrogént és a levegőt sem kell nedvesíteni. Ennek eredményeképpen a rendszer tömege és helyigénye is csökken. Az új magas hőmérsékletű üzemanyag cellák akár 160 Celsius fokon is üzemelnek, míg az alacsony hőmérsékletű társaik már  hatásfokka már 120 fok körül is erősen csökken, sőt maradandó károsodást szenvednek.

A német cég 2010-re tervezi kísérleti járművek gyártását, és reményeik szerint 2020-ra megszülethet az első megfizethető árú, mindennapi használatra alkalmas HTFC.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás