Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

A Volkswagen Crafter oldalai - Eltérő tehetségek (x)

Motorok dübörögnek, raktér tárul, rakodóhelyek özöne kényeztet

A Volkswagen Crafter világa – Folyamatosan

A Volkswagen Transporter T5, a Multivan és a Caddy megújítása után idén a Volkswagen haszonjárművek európai kínálatának csúcsmodellje, az új Crafter lép színre.

A minibusz mellett dobozos haszonjármű, platós és járóképes alváz kivitelben is készül Volkswagen Crafter

A minibusz mellett dobozos haszonjármű, platós és járóképes alváz kivitelben is készül Volkswagen Crafter

A Volkswagen Crafter tervezői a formaterv elkészítésekor igyekeztek a márkára jellemző jegyeket a haszongépjárművek eleve meghatározottabb, kevesebb szabadságot engedő, markáns vonásaival egyesíteni. Úgy tűnik, ez sikerült is, különleges formavilágával a Crafter igazi egyéniségként jelenik meg a 3-5 tonna össztömeg körüli áruszállítók kategóriájában. A kiemelt s hangsúlyos hűtőrács négy maszszív keresztirányú bordából áll, közepén büszkén virít a VW-embléma, s az óriási, függőleges elrendezésű fényszórók is meghatározó stílusjegyek. A méretes, karakteres formák részleteikben kidolgozottak, jó példa erre a fényszórók bordázatlan borítása alatt az izzók árnyékolásának VW-emblémája. Oldalról is látványos a Crafter. A dobozos kivitel sima falai könnyen matricázhatók, s a karakteres hátsó forma, az ajtók közepén a VW-jelvénnyel egyértelműen azonosíthatóvá teszi az autót hátulról is. A Crafter az angolszász nyelvterületről származó műszó, s minden világnyelven könnyen kiejthető. Erőt, stabilitást, tartósságot és megbízhatóságot fejez ki, azaz minden olyan tulajdonságot, amelyek a Volkswagen új haszonjárműcsaládjában megtestesülnek.

Hátulról is hamisítatlanul volkswagenes a Crafter, s nemcsak az ajtók közepén lévő VW-embléma miatt
Hátulról is hamisítatlanul volkswagenes a Crafter, s nemcsak az ajtók közepén lévő VW-embléma miatt

FELJEBB LÉP Az új Crafter hátsó szimpla kerekes 3,0, 3,5 illetve 5,0 tonna össztömegű ikerkerekes sorozata – bár létezik 4,6 tonnás szimpla kerekes kivitel is – felfelé egészíti ki a márka haszonjármű-kínálatát. A Crafter a Volkswagen sorban a T5 Transporter felett helyezkedik el, dobozos, minibusz, platós, illetve járóképes alvázas szimpla és dupla fülkés kivitelben gyártják, s eme alapokra rengeteg egyedi felépítmény szerelhető. A hajtást öthengeres dízelmotorok adják, négyféle különböző teljesítményváltozatban. Korszerűek, tiszták, kedvező a fogyasztásuk, szervizintervallumuk pedig akár a 40 000 kilométerig is terjedhet. A részecskeszűrő, a kipufogógáz-visszavezetés és az oxidációs katalizátor valamennyi változatban az alapfelszerelés része. Az erőátviteli rendszer alapáron hatfokozatú kézi, a váltó karját kényelmesen magasra, a műszerfalra szerelték. Tengelykapcsoló-pedál nélküli automatizált, de kézzel is kapcsolgatható váltó rendelhető. 

NAGYOBB IS Nemcsak a külső és a raktér nagyobb az elődénél, a teljesen kárpitozott vezetőfülke is tágasabb. Az üléspozíció a személyautókat idézően kényelmes, az ülés sokféle állítási lehetőségével minden vezető tökéletes munkahelyet alakíthat ki magának. A felszereltség új mérce a kategóriájában, a rendelhető extrák listája a személyautókéhoz hasonlóan hosszú. A rakodóhelyek koncepciója példaértékű, sokfélék és tágasak a rekeszek, a zsebek, nagy a kesztyűtartó, s természetesen van pohártartó is a fülkében. 

Csak megy, megy és megy - a szervizciklus extrahosszú
Csak megy, megy és megy – a szervizciklus extrahosszú

BIZTONSÁGBÓL IS JELES kényelemben, de biztonságban is érezhetik magukat a Crafterben. A futómű következetesen és biztonságosan alulkormányozott beállítású, amit a 16 colos kerekek mögött dolgozó erős tárcsafékek és a szériakivitelhez tartozó segédrendszerek tesznek teljessé. Mindegyik Crafter a terheléshez is igazodó elektronikus menetstabilizálót (ESP) kap fékasszisztenssel (BAS), alapáron jár a blokkolásgátló, az elektronikus fékerő-elosztás és az elektronikus differenciálzár is. A biztonságosság a részletmegoldásokban is visszaköszön, a külső visszapillantó tükrök fő- és panorámatükrökből állnak, az oldalsó irányjelzőket pedig a kategóriában újdonságként a tükörházakba építették. Valamennyi ülés fejtámlája állítható magasságú, hárompontos öveik előfeszítősek.

 

Motorok, erőátvitel – Több Kraft!

Nyomatékosak, gazdaságosak és erősek: ilyenek a Craftert hajtó TDI motorok. A váltók hatfokozatúak, s van közöttük automatizált is. 

Egyféle a motor, de négyféle teljesítményű kivitelben rendelhető
Egyféle a motor, de négyféle teljesítményű kivitelben rendelhető

A „Kraft“ németül erőt jelent. A Crafter neve nem véletlenül hasonlít rá, sőt találóbbat talán nem is választhattak volna a Volkswagen marketingesei. Az összes Craftert takarékos, közvetlen befecskendezéses turbódízelek hajtják, benzinmotor nem is szerepel a kínálatban. A Crafter a márka nemes TDI-hagyományát folytatja, s a motorfejlesztők mindent meg is tettek, hogy megfeleljenek a tradíciók és a vásárlók támasztotta elvárásoknak. A már ismert 2,5 literes öthengeres soros motornak szinte csak a geometriai méreteit és a hengerszámát hagyták meg. Az öt hengernek több előnyös tulajdonsága is van: alacsony fordulatszámon nyomatékosabb, kevesebb kapcsolással komfortosabban vezethető, sőt járása egyenletesebb és csendesebb is, mint a négyhengereseké. A hab a tortán, hogy tartósabb és strapabíróbb is azoknál. Áttervezték a szürkeöntvény motorblokkot, amely így a korábbinál merevebb lett, s közös nyomócsöves befecskendező-rendszert (common-rail) fejlesztettek hozzá. Ez az első Volkswagen-motor ilyen befecskendezéssel. A feltöltést változó geometriájú, alacsonyabb fordulatszámon több nyomatékot szolgáltató turbóra bízták. Az erőforrásnak összesen négy különböző teljesítményű kivitelét készítették el, így a Crafter több lépcsőben széles, 65 kW (88 LE), 80 kW (109 LE), 100 kW (136 LE) és 120 kW (163 LE) teljesítményskálát kínál. Könnyen megtalálja számítását az is, aki inkább kis terheléssel rövid távon jár, s a gazdaságosságra összpontosít, de az is, aki rendszeresen terhelt járművel, esetleg utánfutóval közlekedik, s a dinamizmus még az autópályákon is fontos a számára.

A kézi kapcsolású mellett rendelhető automatizált váltó is, mindkettő karja a műszerfalon van

A kézi kapcsolású mellett rendelhető automatizált váltó is, mindkettő karja a műszerfalon van

 

MOTORTECHNIKA A Crafter TDI gépei a létező legmodernebb, harmadik generációs, nagynyomású közös nyomócsöves befecskendezéssel működnek. A nagy pontosságú piezokristályos szabályozású hétlyukú befecskendezők 1600 bar csúcsnyomással juttatják az üzemanyagot az égésterekbe, az elő- és az utólagos befecskendezésekkel egy ciklus alatt akár öt adagban. Alapesetben az adag három ütemben érkezik, az utóbefecskendezés a minden változatban alapáras, s a kipufogógázok koromtartalmát csökkentő dízel-részecskeszűrő (DPF) regenerálására szolgál. Mindez együttesen az üzemanyag-levegő keverék tökéletes porlasztását s minden korábbinál hatékonyabb örvénylését eredményezi az égéstérben. Így a nyomásnövekedés is egyenletes a hengerekben, vagyis a motor nyugodtan és kulturáltan jár. Ugyanakkor gazdaságos is, de a takarékos üzem és a kultúrált járás mellett a hosszú élettartam is a motorfejlesztés középpontjában állt. A megerősített főtengelycsapágyakhoz erősebb csapágytartók is tartoznak, a hajtókarok siklócsapágyait a korábbiaknál nagyobbakra méretezték. A dugattyúkat optimalizálták és megerősítették, a két erősebb motorban pedig saját hűtő-olajcsatornát is kaptak. Új a felülfekvő vezérműtengely és az üzemanyag-, valamint a vízszivattyú szíjhajtása is, de a vezérlés megerősített fogasszíj-hajtásának vezetése is más. Az üzemeltetőket azonban ennél sokkal jobban érdekli, hogy a motorokat több százezer kilométeres futásteljesítményre méretezték.

EURO 4-ES A Crafter nemcsak erős és tartós, de tiszta üzemű is. Mindegyik változata megfelel az Euro4 (teherautó) és EU4 (személyautó) szabványok követelményeinek. Valamennyi motor szériakivitelben dízel-részecskeszűrővel készül, s e szűrő az utólagos befecskendezéssel megemelt kipufogógáz- hőmérsékleten, a motorirányítás utasításai alapján, adalékanyag nélkül regenerálódik (a szűrőn fennakadt részecskék elégnek), így teljesen karbantartásmentesen működik. A szűrőt minden motorváltozatban oxidációs katalizátor és a kipufogógázok tisztítását szolgáló hűtött kipufogógáz-visszavezető rendszer egészíti ki. 

Az új motorok nyomaték- és teljesítménygörbéi
Az új motorok nyomaték- és teljesítménygörbéi

ALAPBÓL HAT Valamennyi Crafter hátsókerékhajtású. Ez a kialakítás egyértelmű előnyökkel jár, különösen terhelt állapotban. Az erőátviteli rendszer minden változatban hatfokozatú, a középkonzolon elhelyezett joystickkarral kezelhető manuális sebességváltót tartalmaz. A megoldás előnye a kar kényelmesebb kezelése, és az is, hogy így lényegesen könnyebb a mozgás a kabinban. A kapcsolhatóságra nem lehet panasz, a pontos működésű szerkezet huzalos mechanizmussal dolgozik. A kéziváltás alternatívájaként a két középső teljesítményfokozathoz automatizált Shiftmatic sebességváltó is rendelhető. Ez gyakorlatilag a hatfokozatú váltó elektrohidraulikus működésű tengelykapcsolóval kiegészített kivitele, s automatikus és manuális üzemmódban is használható. A Shiftmatic csupán hat kilogrammal nehezebb a tengelykapcsolós változatnál, ráadásul jobban és gyorsabban is kapcsol, mint az átlagos vezető, így az ezzel szerelt motorok kevesebbet fogyasztanak, mintha hagyományos automata szerkezetekkel építették volna őket össze. A legfőbb előny azonban a könnyű kezelhetőség, amely különösen városi forgalomban, dugóban araszoláskor jelent komoly segítséget. Az elektronika a váltási pontok eltolásával a sofőr egyéni vezetési stílusához is képes igazodni, s a hagyományos automatákhoz hasonlóan erőltetett visszakapcsolás (kickdown) funkciót is kínál. Azaz ha a vezető teljes gáz mellett még mélyebbre nyomja a pedált, a váltó a sebességtől és a motor fordulatszámától függően – a nagyobb gyorsulás érdekében – alacsonyabb fokozatba kapcsol. Az automatikus üzemmódot, illetve manuális üzemben az éppen használt fokozat számát műszerfali kijelző mutatja. Különösen praktikus, hogy gyors parkolásokkor vagy mély hóban „hintáztatáskor“, alacsony sebességnél az első fokozat és a hátramenet között oda és vissza egyaránt közvetlenül lehet kapcsolni. A Crafter hátsó hídáttétel-változatainak száma hat, így az autó vonóerejének, vontatási képességeinek, üzemanyag-fogyasztásának és csúcssebességének viszonyai pontosan az egyéni felhasználási igényekhez igazíthatók.

A 2,5 LITERES COMMON-RAIL TDI

Hengerelrendezés/hengerszám/szelepszám

Soros/5/20

Hengerűrtartalom (cm3)

2459

Teljesítmény kW(LE)/1/perc

65(88)/3500

80(109)/3500

100(136)/3500

120(164)/3500

Nyomaték (Nm/1/perc)

220/2000

280/2000

300/2000

350/2000

Sebességváltó

6 fokozatú kézi/automatizált

Automatizált váltó

Nem rendelhető

Rendelhető

Rendelhető

Nem rendelhető

Hajtás

Hátsókerékhajtás

 

Raktér, rakodóhelyek – Dobozolja be!

Nyolc különböző raktérrel készülhet a Crafter, a legkisebb 7,5, a legnagyobb 17 köbméteres!

Nagyméretű a raktérajtó nyílása, a rakodás nem lehet gond
Nagyméretű a raktérajtó nyílása, a rakodás nem lehet gond

Változatosságból is példamutató a Volkswagen Crafter. A dobozos kivitel például anynyiféle különböző raktérrel rendelhető, hogy alig lehet áttekinteni őket.

3, 3, 4 Tengelytávból három van: a legkisebb 3,250, a középső 3,665, a legnagyobb pedig az alapnál több mint egy méterrel hosszabb, 4,325 m lehet. Tetőmagasságból is háromfélét rendelhet a vevő: normált, magasat és szupermagasat. A legkisebb 1,64 m, a középsőben pedig már az átlagosnál magasabbak is felállhatnak, az ugyanis 194 centi magas. A szupermagas változatban égimeszelők is kihúzhatják magukat, itt 2,14 m-es a beltér! A raktérhossz négyféle – a leghoszszabb tengelytávhoz két hossz is rendelhető. A legrövidebb 2,6 m hosszú, s már ebben is elfér három Euro-raklap! Kettő hosszában egymás mellett a kabin mögött, egy pedig keresztben mögöttük, hiszen a hátsó kerékdobok közötti távolság több mint 1,2 m. A következő fokozat 3,265 méteres rakteret rejt, s ebben már négy az elhelyezhető raklapok száma. Aki öt raklapot szeretne berakni, annak vagy a 4300; vagy az extra, 4700 mm hosszú teret kell beikszelnie a megrendelőlapon. A különböző hosszúságok és magasságok összesen nyolcféle rakteret eredményeznek, a legkisebb 7,5 köbméteres, a legnagyobb 17 – köztük 0,5-1,5 m3-es ugrásokkal követik egymást a fokozatok. Az aktuális sor 7,5; 9; 11; 11,5, 14, 15, 15,5 és végül a csúcs 17 köbméter.

A raktérben alapárasak a rakományrögzítő szemek

A raktérben alapárasak a rakományrögzítő szemek  

SZÁMHÁBORÚ Ha a különböző össztömegű változatokat (3,0, 3,5, 5,0 szuperszéles abroncsozással pedig 4,6 tonna) is figyelembe vesszük, akkor a Crafter zárt áruszállító-kínálata összesen 18-féle alaptípusból áll. A kombi és dobozos kivitelek száma 178, az alvázas és platós – szimpla és négyajtós dupla fülke is rendelhető – kialakítások száma pedig nem kevesebb, mint kétszáz. Ez összesen 378 különböző Craftert jelent!

RAKODD BE! Nem sokat érne a nagy raktér, ha megközelíthetősége nem lenne tökéletes. A rövidebb tengelytávú változatok oldalajtaja 1040 mm, a hosszabb Crafterekéi pedig 1,3 m szélesek, így könnyen, akár keresztben is berakható az egységes, 800×1200 mm-es Euro-raklap. A hátsó ajtók akár 260 fokig kitárhatók, így hátulról sem jelent gondot a targoncás pakolás. Ráadásul az összes nyílászáró közel tetőmagasságig nyílik (182 cm). A raklapra szerelt hűtőszekrény, televízió vagy akár ablak is könynyedén bepakolható.

Lehajtható a dupla utasülés támlája, írófelületet és pohártartót rejt

Lehajtható a dupla utasülés támlája, írófelületet és pohártartót rejt

 

SZÁLLÍTÁSFÜGGÕ A zárt áruszállító raktérborítása rétegelt lemezből is készülhet, de készítenek csúszásmentes préselt felületű fapadlózatot is. A falemezeket csavarkötés rögzíti a karoszszériához, így szükség esetén ki is szerelhetők. A fapadlóba épített, valamint a középmagasságban és közvetlenül a tetőkeret alatt kialakított rögzítősínek segítik a rakomány sokoldalú és egyszerű rögzítését. További rakományrögzítési megoldások is kaphatók az oldalfalakon középmagasságban, illetve közvetlenül a tetőkeret alatt húzódó rögzítősínek formájában. A Crafter rögzítőmegoldásainak kombinációja szinte minden elképzelhető rakományféleség egyszerű, megbízható és gyors szállítását lehetővé teszi. A sűrű, 25 mm-es lyukosztás tovább egyszerűsíti a rögzítés folyamatát. A rakománybiztonság a rakodás biztonságosságára is kiterjed, az ajtó mechanikus retesze például megelőzi a tolóajtó nem kívánt becsukódását. 

A hosszú kivitelek oldalsó tolóajtaján keresztben is befér a szabványos Euro-paletta

A hosszú kivitelek oldalsó tolóajtaján keresztben is befér a szabványos Euro-paletta

BÍRJA A Crafter teherbírása is figyelemre méltó, a közepes tengelytávú, zárt, magasított tetős változatnál eléri az 1,4 tonnát. A nagyobb saját tömegű kivitelek esetében a maximális hasznos teherbírást a megengedett legnagyobb össztömeg 4,6-ról 5,0 tonnára emelésével sikerült jelentős mértékben fokozni, így az a Crafter 50 fülkés alváz esetében már közel három tonna. Praktikusságban is versenyképes az új Crafter, az extramagas tetős, zárt modellek hasznos megoldása a vezetőfülke felett kialakított, 35 kg teherbírású nyitott rakodóhely.

VIDD BE! A Crafter fülkéjének rakodóhelykoncepciója példás. Mindegy, hogy a vezető saját személyes tárgyakat, fuvardokumentumokat vagy ételt-italt kíván-e elhelyezni maga körül, biztosan megtalálja a megfelelő rekeszt. A vezetőfülke tágas ajtózsebeiben nagyméretű atlaszok is jól elférnek, s 1,5 literes palacktartót is kialakítottak bennük. A műszerfal felső része tágas, akár tetővel is rendelhető rakodótálcaként szolgál. A4-es méretű iratoknak is jut hely itt. A vezető és az utas oldalán nagy nyitott rakodóhely várja a holmikat. Jobb és bal oldalon egy-egy italtartó, a vezető mellett pedig kisméretű tárgyaknak kialakított zseb. A középkonzol szabványos méretű fiókjai is alkalmas rakodóhelyként szolgálnak a kisebb tárgyaknak.

Nemcsak a középkonzol tetejére, a műszerpult elé is lehet pakolni
Nemcsak a középkonzol tetejére, a műszerpult elé is lehet pakolni

A konzol alsó részén kihúzható egy, a hamutartón és a szivargyújtón kívül pénzérmetartónak, s egy további kisebb rekesznek, valamint egy pohártartónak is helyet adó fiók. Amennyiben a Crafter hátsó részébe sem fűtést, sem pedig légkondicionálót nem rendeltek, a középkonzolra az üzemanyagszámlák és egyéb jegyzetek rögzítésére szolgáló praktikus cédulatartót szereltek. A kesztyűtartó zárható fedéllel is készülhet, s akkora, hogy akár 1,5 literes palack is elfér benne. Ha légkondicionáló is kerül a Crafterbe, a kesztyűtartót külön légbefúvó is hűtheti. Még ekkor sem fogyott el a tervezők lendülete, ugyanis a fülke plafonja alatt is kialakítottak kettő, az oldalablakok felett kapaszkodóban végződő, s akár 5 kg terhelést elbíró tágas rekeszt is. Az alapáras rögzített utasülés, illetve a kettős jobb oldali ülés alsó része rakodóhelyként is szolgál, s az ülőpárnák előrebillentésével érhető el. Kettős ülés esetén a középső támla is előrehajtható, így asztalként is használható. A korábbi modellhez hasonlóan az elakadásjelző háromszög, a figyelmeztető lámpa és az elsősegély-felszerelés az első ajtók alsó részén kialakított rekeszekben, védett helyen, ám mindenkor a vezető keze ügyében helyezhető el, a szerszámkészlet pedig az utasoldali lábtér fedeles rekeszében található.

A dobozosok méretei

Raktérfogat a tetők függvényében (m3)

Megengedett

legnagyobb

össztömeg (t)

Tengelytáv

(mm)

Hosszúság

(mm)

Raktérhosszúság

(mm)

Normál

Magas

Extramagas

3

3250

5240

2600

7,5

3665

5905

3265

9,0

11,0

3,5

3665

5905

3265

9,0

11,0

11,5

4325

6940/7340

4300

14/15,5

15/17

5

3665

5905

3265

9,0

11,0

11,5

4325

6940/7340

4700

14/15,5

15/17

 

Rendelhető extrák – Különlegessé tesz

Az új Volkswagen Crafterhez számtalan, a kategóriában korábban ismeretlen felszerelés és kiegészítő kapható. A vevő közel ötszáz extra közül választhat.

A Volkswagen Crafter megjelenésével a szegényes felszerelésű haszonjárművek kora végleg lejárt. Már az alapellátmány is gazdag: szériában jár a távirányítós központi zár (amelylyel egymástól függetlenül kezelhetők a raktér és a kabin ajtajai is), a két elektromos ablakemelő, a színezett hővédő üvegezés, a blokkolásgátló, az elektronikus differenciálzárral kiegészített kipörgésgátló és az elektronikus menetstabilizáló (ESP), még az alváz- fülke változatokhoz is. Az ESP a hátsó kerekek egyenkénti célzott fékezésével segít megelőzni a kanyarokban az autó hátuljának kitörését, az első tengelyen keresztül pedig a kanyar külső íve felé való sodródást.

A tolatóradar kijelzője a visszapillantó tükörbe került
A tolatóradar kijelzője a visszapillantó tükörbe került

MINT EGY SZEMÉLYAUTÓ Ma már természetes, hogy a dobozos felépítményekhez bal oldali második tolóajtó is rendelhető, az azonban korántsem magától értődő, hogy egy teherszállítóhoz utasoldali, valamint fej- és oldallégzsákok is kaphatók. A példás biztonsági színvonalat olyan új felszerelések emelik, mint az eddig csak személyautóknál látott fűthető szélvédő, vagy a fény- és esőszenzor, amelyek a világítást és az ablaktörlőket kapcsolják, szükség esetén automatikusan. Innovatív megoldás a rendelhető felhajtható utasülés, vagy az ideiglenes jobb oldali szükségülés, amelyet kifejezetten a gyorsfutár, és a csomagküldő szolgálatoknál dolgozó, valamint postai kivitelű Crafterekhez terveztek. Ezen ülésváltozatok a fülke és a raktér közötti, zárható tolóajtóval együtt sebességváltóhoz alapáras, a kézikapcsolásúhoz pedig megrendelhető a Hill-Holder-rendszer (hegymenetasszisztens). Ez emelkedős elinduláskor segít, úgy, hogy a fék- és a gázpedál közötti váltás idejére – nagyjából két másodpercre – megőrzi a fékrendszer nyomását, így nem gurul hátra a Crafter. További kényelmet kínál a sebességszabályozó automatika. Ennek kiegészítő funkciója a beállított sebesség átlépésére figyelmeztető elektronika. Az állandó sebességhatárolás álló helyzetben kapcsolható be, és okos szabályozásával lehetetlenné teszi, hogy az autó átlépje az előre megadott sebességhatárt. Ilyen korlátozást akkor célszerű alkalmazni, ha például autópályán meg akarjuk akadályozni a maximális sebesség elérését, mert mondjuk a téli gumik sebességhatár- indexe ennél kisebb. A tolatási manővereket kívánságra parkolóradar segítheti, amely ugyan nem helyettesíti az előírás szerinti irányító személyt, ám képes figyelmeztetni a sofőrt a Crafter előtt és mögött felbukkanó akadályokra. Az ultrahangos rendszer elöl egy, hátul 1,8 méteres távolságon belül érzékel. A vezető az akadályhoz közelítve előbb fokozatos műszerfali fény-, majd egészen közel érve kiegészítő hangjelzést kap. E figyelmeztető fények tolatáskor a külső tükrök kijelzőjén jelennek meg.

A tetőablak billenthető, s teljesen el is húzható

KIHAJT A Crafter a legkülönfélébb felhasználások számára mellékhajtások széles választékát is kínálja. Poly-V szíjhajtással egyidejűleg akár két, egymástól független mellékhajtás is kialakítható. A szíjhajtás teljesen gondozásmentes, élettartama a motoréval azonos. A sebességváltóról oldalt mechanikus mellékhajtás is levehető, 28 kW-os (38 LE-s) maximális tartós teljesítménnyel. CAN-BUS adatátviteli technikájának köszönhetően a Crafternek új, a felépítménygyártó kívánságai szerint programozható – szaknyelven parametrizálható modulnak (PSM) nevezett – elektronikus csatlakozópontja is van. Ez a megoldás számos egyéni s mindeddig ismeretlen lehetőséget kínál az egyes funkciók elektronikus szabályozására. A billenő felépítményes Crafternél például menetsebesség korlátozása 5 kilométer/órára, vészvillogó bekapcsolása, rádió elnémítása, figyelmeztető hang bekapcsolása, és a motor fordulatszámának beállítása.

Az esőszenzor érzékelője a szélvédő felső részén
Az esőszenzor érzékelője a szélvédő felső részén
Rendelhető fellépő könnyíti a bejutást a raktérbe
Rendelhető fellépő könnyíti a bejutást a raktérbe

Karbantartás, garancia – A hosszú élet titka

A Volkswagen nevével összeforrt a tartósság, a megbízhatóság és a kiemelkedő ár/érték arány. E tradíció elsősorban a Transportereknek köszönhető, de a sikerből a Crafter is szeretné kivenni a részét.

Crafter országszerte

Crafter országszerte

 

SPÓROLHAT A gazdaságosság egyik legfontosabb pillére a hosszú szervizintervallum. Valamennyi Magyarországon üzembe helyezett Crafter Long-Life, vagyis extrahosszú szervizintervallum- beállítással érkezik. Ez igénybevételfüggő rugalmas olajcserét jelent, amely a szervizkijelző szerinti időpontban esedékes – az időpontról a fedélzeti elektronika nagyjából egy hónappal vagy 3000 kilométerrel korábban tájékoztatja a vezetőt, azaz mintegy előre kéri a bejelentkezést a szervizbe. A gyakoriság a használat körülményeitől függ, nagyobb igénybevétel esetén az olajcsere minimum évente vagy 20 000 kilométerenként esedékes, de takarékos és kímélő használattal ennek kétszerese is, 2 év vagy 40 000 km is könnyedén elérhető. A Crafter nagyszervizes átvizsgálása legkésőbb 80 000 kilométer után vagy kétévente szükséges.

ÉLETTARTAM-NÖVELÉS A Crafterben felhasznált részegységek élettartama is jelentősen nőtt. A levegőszűrőt csupán 80 000, az üzemanyagszűrőt pedig 120 000 kilométer után kell cserélni. A vezérműszíj extrémhosszú életű, csak 200 000 kilométerenként kell újra váltani, a váltó- és a differenciálmű olajára 320 000 kilométeren keresztül vagy tíz éven át nem kell költeniea tulajdonosnak.

Az országos szervízhálózat megtekintéséhez kattintson a képre!
Az országos szervízhálózat megtekintéséhez kattintson a képre!

3 ÉV ÁLTALÁNOS GARANCIA Magyarországon egyedülálló módon a Volkswagen Haszonjárműveket, felár nélkül, 3 év általános garanciával kínálják!

A GARANCIA FELÉPÍTÉSE

3 év általános garancia, benne:

  • 2 év kilométer-korlátozás nélküli garancia a gyártótól a megszokott módon.
  • +1 év Garanciamax, extra-garanciaszolgáltatás a 3. évben, egészen 150 000 km futásteljesítményig.
  • 3 év gyári fényezési garancia.
  • 12 év átrozsdásodás elleni garancia.

A SZOLGÁLTATÁS

A Garanciamax olyan exkluzív garanciaszolgáltatás, ami kizárólagosan a magyarországi Volkswagen Haszonjármű márkakereskedőktől vásárolt autók esetében, az új autó forgalomba helyezésétől számított 3. évben, maximum 150 000 km futásteljesítményig érvényes. A Garanciamax a márka magyarországi importőrének, a Porsche Hungáriának saját terméke, amit speciálisan az általa importált Volkswagen Haszonjárművekre fejlesztett ki.

ELÕNYEI

  • Egyedülálló módon 150 000 kilométerig érvényes, az összes Volkswagen haszonjármű modellre.
  • Teljeskörű, akár a gyári garancia.
  • Nincsenek előre nem látható javítási költségek.
  • Minden márkaszervizben érvényesíthető (akár külföldön is).
  • Javítás eredeti alkatrészekkel és gyári technológiával.

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás