Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

A neve marad: Ford Fiesta - Kicsi nagyban

A háromajtósról kiadott korábbi képek után Genfben az ötajtóst is a nyilvánosság elé tárta a gyár.

Bemutató

Iránymutató formájával vitathatatlan egyéniség. Alatta maradt az előd átdolgozott első McPherson- és hátsó csatolt lengőkarja

A legnagyobb meglepetés, hogy a háromajtós szinte hű mása a tanulmányaként bemutatott Verve-nek, a keret nélküli ajtók elhagyása az egyetlen nagyobb különbség, és az ötajtós is nagyon hasonló maradt. Ráadásul kész a kínai és amerikai piacra szánt, rendkívül izgalmas lépcsőshátú tanulmány is (A2 2008/2). A korábban tervezett névváltozás elmarad, kár is lett volna az 1976-ban indított és 12 millió darabban „terjesztett” Fiesta néven változtatni. A gyártás a kölni gyárban indul ősszel, jövőre a spanyol (Valencia) üzem is bekapcsolódik, 2010-re pedig Ázsiából és az Egyesült Államokból is ontják majd. 2008 végétől az alacsony (100 g/ km) CO2-kibocsátású ECOnetic-változat is belép. Ennek ágyaz meg a korábbinál eleve alacsonyabb tömeg az ultraszilárdságú acélok bővebb használatával. Az ú

Az öt ajtóval is megtartotta harmóniáját. Most először elektromos szervokormány mozdít a kerekeken

gynevezett intelligens védelmi rendszer még vezetői térdzsákot is felvonultathat.

Az induló motorválaszték öttagú. Az 1,25 literes (60 és 80 LE) és az 1,4-es (91 LE) adja a benzines haderőt, és két Peugeot-motorból levezetett Duratorq TDCi, közös csöves dízel (1,4 l: 68 LE és 1,6 l: 90 LE) szegődik melléjük. Európában újdonság lesz az 1,6 literes, változó szívószelep-vezérléses, 115 lovas, Duratec-benzinmotor. A motorokhoz ötfokozatú kézi, és négyes automata (1,4 l: 91 LE) kapcsolódhat. A felszerelés minden igényt kielégíthet, még a kulcs nélküli beléptetés is tartozék lehet. Az autóról műszaki adatokat eddig nem adtak ki, a bemutatott darabba ülve nyilvánvaló, hogy a korábbinál tágasabb, és puha műszerfalával, telefont imitáló, különleges (szellőzés, infotainment) kezelőfelületével a korábbinál lényegesen kényelmesebb és jobb minőségű, sőt kategóriájának egyik legérdekesebb autója született

Különleges, a rádiótelefonok gombsémájára épülő műszerfal. Helye van az MP3-as lejátszónak, jack-, USB- és 12 voltos csatlakozó várja. Az MP3 az audiorendszerrel működtethető és tölthető, de hangvezérlés is van

meg.

– surányi –

Az Autó2 újság 2008/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Videó

A film megtekintéséhez Internet Explorer ajánlott!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás