Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

A Jeep modelloffenzívája - Igazi keménylegények

Tartalomjegyzék A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. oldalai Jeep Compass – Új irány A ködfényszórók és az alufelnik alapárasak, a kerek fényszórók, a ,,hétlyukú" hűtőrács és a szögletes kerék-kivágások jellegzetes Jeep-formák A terepjáró-specialista első igazi szabadidő-autója a Compass. A kalandvágyó, de főként városban, országúton autózó célcsoportnak fejlesztett 4,4 méter hosszú ötajtós, ötüléses, önhordó karosszériás Compass a legkedvezőbb

Tartalomjegyzék

A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. oldalai

Jeep Compass – Új irány

A ködfényszórók és az alufelnik alapárasak, a kerek fényszórók, a ,,hétlyukú" hűtőrács és a szögletes kerék-kivágások jellegzetes Jeep-formák

A terepjáró-specialista első igazi szabadidő-autója a Compass. A kalandvágyó, de főként városban, országúton autózó célcsoportnak fejlesztett 4,4 méter hosszú ötajtós, ötüléses, önhordó karosszériás Compass a legkedvezőbb fogyasztású Jeep mind közül.

Az alapáron 17, kívánságra 18 colos felnikkel érkező Compass célszerűen kialakított, komfortos és jól variálható utasterével kellemes mindennapi családi társ. A 20 centis hasmagassággal nem létezik túl magas járdaszegély, az úthibák szinte elvesznek, az átlagnál magasabb üléspozícióból könnyen átlátható a forgalom. A hátsó lábtér akár közel egy-méteres is lehet, az ülések elöl-hátul méretesek, kárpitjuk a YES Essentials speciális, kosztaszító, könnyedén tisztán tartható anyagából vagy valódi bőrből is készülhet.

Benzin- és dízelmotorjával közel azonos dinamikával mozog a Compass, utóbbi fogyasztása jelentősen kedvezőbb. A hátsó ajtók kilincseit az ablakkeretbe rejtették

A kormány és a vezetőülés magassága magától értetődően állítható, a hátsó üléseken Isofix-gyerekülések is rögzíthetők. Az utastérben rengeteg praktikus pakolóhely van: zseb valamennyi ajtóra jutott, a középső kartámasz 8 centivel előretolható fedele alá akár mobiltelefon vagy MP3-lejátszó is bújtatható. A 60/40 arányú hátsó támladöntéssel, több fokozatban, padlósíkjának megtartásával bővíthető csomagtér teljes mérete 1,2 m3; a kialakítás finom részletei a kivehető, könnyen mosható padlóburkolat és a mennyezetből kipattintható, tölthető zseblámpaként is funk-ionáló raktérvilágítás.

A műszerfal egyértelműen olvasható, CD-váltó, DVD-alapú navigáció, hangvezérlésű Bluetooth-kihangosító, iPod csatlakoztatási lehetőség egyaránt rendelhető

A prémiumminőségű Boston Acoustics-audiorendszer kihajtható a cso-magtér ajtajából, így akár egy piknikezés alkalmával zeneforrásként is használhatók a hangszórók.

A Compass motorparkja egy 170 lóerős, 2,4 l-es benzinest és a valamennyi Jeep-erőforrás közül a legtakarékosabbnak számító 2,0 literes közös csöves, változó geometriájú turbós dízelt sorolja. A benzineshez hat programozott fokozatának kézi kap-csolását is kínáló fokozatmentes CVT automata, az öngyújtóshoz hatfokozatú kézi váltó jár.

Noha a Compass a Jeep kínálatában az első, alapesetben elsőkerékmeghajtású modell, az elektronikusan – gombnyomásra, vagy az alapáras kitörésgátló szenzorainak jelei alapján, még a kerekek kipörgése előtt –

A csomagtérajtó teljes szélességben nyílik, a hátsó ülés osztottan, a raktérpadlót megtartva dönthető előre

kapcsoló ,,Freedom Drive I” összkerékhajtás a márkához hűen kellő kalandozóképességet ad. A nyomatékosztás fixre is zárható, ilyenkor 60 százalék jut a hátsó, 40 az első tengelyre. A terepjáró-adottságokat jól mutatja a 21 fokos első és a 32 fokos hátsó terepszög.

A Compass futása persze nemcsak terepen, országúton is magabiztos, az első McPherson- és a hátsó több lengőkaros független felfüggesztések egyaránt kanyarstabilizátorosak. Az elektronikus borulásmegelőző rendszernek is engedelmeskedő, kitörésgátló felügyelete alatt dolgozó tárcsafékek egyenként is fékezhetik a megfelelő kerekeket. A biztonsági rendszer több fokozatban nyíló elülső és függönylégzsákokat is magában foglal a 8,25 millió forintos indulóárú Compassban.

A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. oldalai

Jeep Patriot – Alkalmazkodó

A Compassszal azonos gyártósoron készülő, azonos alapokra épülő Patriot szinte a Commander kicsinyített mása

A hamarosan nálunk is piacra lépő Patriot a Compass közeli rokona. A kötődés ránézésre nem szembetűnő: amíg a Compass kissé a Cherokeera hasonlít, a Patriot vonásai a ,,nagyok” közül a Commanderre emlékeztetnek leginkább. A szögletes karosszéria méretei (4410x1755x1668 mm, tengelytáv: 2635 mm) szinte teljes egészében megegyeznek a Compasséval. Hasonló a beltér is, ismerős a műszerfal, elegendő pakolóhely van; a tervezők főként a színárnyalatokat variálták ötletesen. A szögletesebb karosszéria csomagtere nagyobb (652–1535 liter),

Hajtáslánc kívánság szerint: automata és kapcsolható összkerékhajtással, valamint utóbbiakat felezővel, off-road elektronikákkal megtoldva is rendelhető a Patriot

a Compassból ismerős a praktikus kivehető padló, s a Boston-audiorendszer részeként a csomagtér ajtajából kihajtható hangszórópár is.

Az azonos alapok ellenére a hajtáslánc a Compassénál összetettebb. A Compassból ismert automata, de kézzel is kapcsolható ,,Freedom Drive I” összkerékhajtás a Patriot-ban még többet tudhat: felezőt, kifejezetten terepjárásra fejlesztett háromállású ESP-t, s hegyről leeresztő automata fékvezérlést is kínálhat. Az off-road elektronikai arzenál így akár a legkeményebb terepesekkel is felveheti a versenyt. A felnik a kiviteltől függően 16 vagy 17 colosak, a felfüggesztések a Compassból valók: elöl McPhersonok, hátul több lengőkarosak, a kanyarstabilizátorok alapárasak. A fékek elöl hűtött, hátul tömör tárcsák.

A beltér és a gazdag opciós felszereltségsor a Compassból ismerős. Az alapverzió CD-rádiójára is köthető MP3-lejátszó

A motorpark ugyancsak a Compassból ismerős: a 2,0 lite-res közös csöves turbódízel (140 LE, 310 Nm) a hozzácsatolt hatfokozatú manuális váltóval igen kedvező (átlagosan 6,5 l/100 km) átlagfogyasztást, fickós menetteljesítményeket eredményez. A Patriot ára a Jeep-kínálat legkedvezőbbje. Már a belépőváltozat ellát-mánya sem szegényes: a kitö-résgátló és a borulásmegelőző elektronika, az ütközés erejének megfelelően nyíló első légzsák-pár, a függönylégzsáksor, az MP3-csatlakozós CD-rádió, a középkonzol két 115 voltos aljzata valamint a 60/40 arányú osztással a csomagtér síkjába dönthető hátsó ülés az alapfelszereltség része. Az alapeset-ben fronthajtású, de csúszós úton vérbeli összkerekesként teperő Patriot ideális választás az elsősorban városban, kiépített utakon autózó, de kaland-vágyó s időnként terepre is kiránduló vevőkörnek.

A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. oldalai

Jeep Wrangler- Nincs akadály!

Kereklámpás arcával, rombuszkivágású kerékjárataival azonnal felismerhető a Wrangler

Az 1941-es Willys MB legen-dáját hamisítatlan arccal tovább éltető Wrangler legfrissebb generációja a hat-vanötödik évfordulón, tavaly mutatkozott be. A dinasztia legfrissebb tagja már itthon is megrendelhető. Az emberöltőnyi Wrangler-történelemben elsőként ötajtós hosszított – Unlimited – változatban, sőt dízelmotorral is kapható a nehézterepes.

A korábbi generációnál merevebb, nagyobb tengely- és nyomtávú alvázra épülő új Wrangler levehető, jól láthatóan külső zsanéros ajtóival kellően őrzi a hagyományt, ám az utastér helykínálata és kidolgozása naprakészen komfortos. A kormány pozíciója személyre szabható, az új műszerfal és középkonzol a korábbinál kisebb helyet fog-lal, a belső szélesség több mint 10 centivel nőtt. Az ülések méretesebbek és kényelmesebbek, a vezetőé immár magasságában is állítható, a hátsó pad pedig a raktér síkjának megtartásával előrebillenthető vagy akár ki is vehető. A tető a Wranglertől megszokott módon könnyedén leszerelhető, sőt az új háromrészes ,,Freedom Top” kemény tető két panelre osztott elülső traktusa néhány mozdulattal pillanatok alatt kiemelhető. Hasonlóan egyszerű a

A kínálatban először szerepel ötajtós, az Unlimited csomagtere alaphelyzetében is több mint 1 m3-es

szintén ,,nyitott égboltos” érzést adó, 132×76 centis rekordnyílású ,,Sunrider” vászontető kezelése is.

Bár az utastérben temérdek értékes újdonság található, a motorpark és a hajtáslánc frissítése talán még értékesebb. A tengerentúlon a Wrangler létezik 3,8 literes V6-os benzinessel (208 LE, 325 Nm), hatfokozatú kéziváltóval és négysebességes bolygóműves automatával is, de hozzánk kizárólag a gazdaságosságával és nyomatékával is kitűnően teljesítő 2,8 l-es közös csöves befecskendezésű, köztes hűtős, változó geometriájú turbóval töltött dízelt szállítják. Az erőgép 410 Nm-es nyomatéka már 1800/perc fordulatszámon élvezhető. A gázolajos átlagfogyasz-tása igen kedvező, az alapáron járó hatfokozatú manuális váltóval 9,9 l/100 km, míg az ötfokozatú automatával csupán 9,7 l/100 km.

Az elődhöz viszonyítva sokat javultak az országúti menetjellemzők is. Az új, öt lengőkarral vezetett, tekercsrugós elülső merevtengelynek s az elöl-hátul alkalmazott kanyarstabilizátoroknak köszönhetően csökkent a karosszéria kanyarodási dőlése, határozottabb az egyenesfutás, kényelmesebb a rugózás. Az Európában Sport- és Sahara-felszereltségekkel kínált Wrangler valamennyi kivitelében szériatartozék a ,,teljesen bekapcsolt”, ,,teljesen kikapcsolt” és ,,részlegesen bekapcsolt” üzem-módokat kínáló kitörésgátló (ESP) elektronika.

A műszerfal korszerű, de természetesen szigorúan terepjárós, az ülések lapja elég hosszú, oldaltartásuk hangsúlyos

A kényelmes országúti futás mellett a Wranglert természetesen az úttalan utak leküzdésére is gondosan felkészítették: a hajtást alapesetben a hátsó tengely kapja, az összkerékhajtás kibekapcsolható, a kerekek nagyobb rugóútja érdekében a stabilizátorrudak elektronikusan lekapcsolhatók. A terepváltó felezővel (valós 2,72:1 osztás-arányával inkább ,,harmadolóval”) is segíti a terepezést.

A bőséges felszereltségkínálatú, sok egyéb mellett légkondit, tempomatot, DVD-alapú navigációt, MP3-as hifit felsorakoztató új Wrangler kereklámpás, hét függőleges résen át lélegző arcával továbbra is mindenki számára ismerős ikon, így a tőle megszokott kiegészítők: a ledönthető szélvédő, a jellegzetes bukócső, a többféleképpen variálható tető és a teljes, illetve fél oldalajtó.

A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. oldalai

Jeep Cherokee – Luxusterepes

Csekély túlnyúlások, 22 centis hasmagasság, remek terepképességek jellemzik a Cherokeet

A városban és országúton is kellemesen viselkedő Cherokee a hobbiterepjárók áráért valódi terepes tulaj-donságokat kínál. A jellegzetesen jeepes forma komfortos belsőt rejt, a karosszéria 4,4 méteres hosszával és 2,65 méteres tengelytávjával csekély túlnyúlásokat, ezáltal remek terepszögeket mutat.

A beltér elöl-hátul tágas, a kidolgozás messze átlag feletti, akár bőrkárpitozás is rendelhető. A nagy üvegfelületeknek köszönhetően a karosszéria jól átlátható, a belső világos, az ülések kényelmesek, nem hiába a Chrysler 300C-ből átvett váltakozó keménységű ülésszivacs…

Ízléses a műszerfal, a kormány magassága szabályozható, jól látható a váltókar melletti felező és a terepváltó, valamint a kézifék oldalába helyezett kettős pohártartó

A 2002-ben érkezett széria 2004-ben szolid frissítést s az európai vevők örömére dízel-motort is kapott. Nem is akármilyet: a 2,8 literes közös csöves befecskendezésű, változó geometriájú turbós dízel nyomatéka kereken 400 Nm, 3,5 tonnás vontatóképessége és közel 800 kilométeres hatótávja rekorder. A hazai importőr alapesetben a rendkívül finoman kapcsoló, ötfokozatú automatával kínálja a Cherokeet, de kérésre hatgangos manuális váltó is elérhető. Ugyancsak egyedi rendelésre érkezhet 3,7 literes V6-os benzinessel is a Cherokee, ehhez hatfokozatú kézi- vagy négysebességes automataváltó társulhat. A hajtáslánc szintén variálható: a hátsó differenciálzár és a felező mindenképp adott, de állandó (Selec-Trac) és kapcs

A széles hátsó padot 60/40-es osztással lehet előredönteni, valamennyi üléshez hárompontos öv jár

olható (Command-Trac) összkerékhajtás is rendelhető.

Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul felső háromszög-lengőkarokkal és hosszirányú alsó lengőkarokkal vezetett merevtengelyes felfüggesztésen utazó önhordó karosszéria tekercsrugókon és gáztöltésű lengéscsillapítókon ringatózik. Az összetett rendszer úthibaelnyelő képessége kiváló, a kanyartulajdonságokat elöl-hátul stabilizátorok javítják. A felszereltségtől függően 16-17 colos könnyűfém keréktárcsákkal érkező Cherokee nagyszerű terepjáró képességeihez illeszkedően a rugóutak 20 centisek. A bő 28 centi átmérőjű, elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékeket mindegyik verziónál kitörésgátló-elektronika felügyeli, a blokkolásgátló, a fékasszisztens és az elektronikus fékerőelosztó magától értetődő. A komoly terepjárók sorában a Cherokee négycsillagos EuroNCAP-törésteszt eredménye a legjobbnak számít, alapáras az ütközési energiához alkalmazkodva nyíló elülső légzsákpár, a leggazdagabb felszereltséghez oldallégzsákok is járnak. Széles a kényelmi választék is, egyebek mellett hat hangszórós CD-rádió, elektromos ablakemelők, távnyitós, sebességtől függően reteszelő központi zár, guminyomás-ellenőrző elektronika és légkondicionáló jár alapáron a 9,3 millió forinttól kapható, terepen és országúton is jól teljesítő Cherokeehoz.

A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. oldalai

Jeep Grand Cherokee – Nagyágyú

Tekintélyes megjelenés: a Grand Cherokee keréktárcsái alapáron 17, a gazdagabb verziókon 18 colosak

A Grand Cherokee 1993-ban debütált első generációja megteremtette a sport-terepjárók kategóriáját. Az egyedi hajtásrendszerével, izmos motorparkjával aszfalton és terepen egyaránt legyőzhetetlen nagymenő erősebb, mint valaha.

A 21 centis hasmagasságú, közel ötméteres, bő 2 tonnás önhordó karosszéria igazi luxusszalont övez. A beltér minden irányban tágas, az első és a hát-só sorban egyaránt fejedelmiek az ülések. Síkba dönthető a hátsó üléssor, hangárnyi a raktér, és tökéletes a kilátás a magas autóból. Az ülések között széles a könyöklő, a hasonlóan terebélyes középkonzolon akár navi-gációs képernyő figyelhet, a kézi- vezérlést is kínáló automata-váltó karja mellett pedig a Grand Cherokee egyik legnagyobb titka: a Quadra Drive-II összkerékhajtás krómkallantyúja lapul.

A csomagtérajtó ablaka külön is nyitható

Ezzel nem az összkerékhajtást kapcsoljuk, az automatikus, hanem a 2,72:1-arányú felezőt aktivizálhatjuk; az elülső és hátsó differenciálzárakat és a teljes hajtást ugyancsak automatika vezérli. A terepképességek így elsőrangúak, a Grand Cherokee nem ismer legyőzhetetlen akadályt vagy járhatatlan utat.

A hajtásláncból az erő sem hiányzik, nálunk – az európai igényeknek megfelelően – alapesetben a változó geometriájú turbós, közös csöves befecskendezésű 3,0 literes V6-os dízellel kínálják a Grand Cherokeet. Ez 218 lovával, 510 Nm nyoma-tékával és 10 l/100 km-es átlagfogyasztásával, valamint az alapáras, rendkívül finoman dolgozó, kézzel is dirigálható, ötfokozatú bolygóműves automatával kifejezetten kellemes gépnek bizonyul. Persze a választék egyéb érdekességeket is felvonultat: a benzinesek mind V8-asok, ezeket egyedi megrendelésre szállítja az importőr. A belépő, 4,7 l-es ,,csupán” 235 lovas, gurgulázó hangja mesés. Az 5,7-es Hemi

A beltér luxusautós, a hajtáslánc nehézterepes, akár egyetlen kerék tapadásával is haladhatunk

V8 (509 LE) még szebben szól, különleges mutatványa a Chrysler-féle Multi-Displacement System, amely alacsony terhelés esetén 40 ezredmásodperc alatt lekapcsolja az egyik hengersort (vagyis 4 hengert), így 20 százalékos a fogyasztáscsökkenés. Az igazi csúcs a legkomolyabb versenyautókéval vetélkedő menetteljesítményeket pro-dukáló 6,1 l-es SRT Hemi V8 (569 LE). Az 5 másodperc alatti százas sprintet futó, 245 km/óra végsebességű monstrumot futóművében, váltókarakterisztikájában és optikájában is sportosították, természetesen kipufogóját szintén áthangolták.

A 13,45 millió forintos indulóártól kapható négycsillagos EuroNCAP-törésteszt-eredményű Grand Cherokee alapfel-szereltsége igen gazdag: a lég-kondi, a CD-rádió, a kitörésgátló, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, az elülső és az oldalsó légzsákok, valamint a tempomat magától értetődő, de elérhető a kétzónás klímaautomatika, sőt az elektromosan állítható pedálsor, a többféle prémium- audiorendszer, valamint az off-road kiegészítők teljes sora is.

A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. oldalai

Jeep Commander – Retrobőrben

Szögletes formájával a Jeep neves elődmodelljeire emlékeztet. A márka első hétülésese, a Commander

A piacra tavaly érkezett Commander retrós formatervével a Jeep legendás modelljeire, az 1946-tól 1962-ig gyártott Willys Station Wagonra, az 1963-tól 1991-ig készített Wagoneerre és különösképpen az 1984–2001 közötti Cherokee-variánsokra emlékeztet. A ro-busztus forma a Grand Cherokee műszakiságára épül, a donornál alig 5 centivel hosszabb Commander a Jeep kínálatában az első hétüléses modell. A két hátsó sor ,,stadionrendben”, fokozatosan emelkedve helyezkedik el, a kilátás így leghátulról is nagyon jó. A magas karosszéria ablakfelületei alap-kiszerelésben sem szerények, a belteret akár a középső traktusban is napfénytető világosít-hatja. A második sor 40/20/40 arányú osztással, a harmadik 50/50-essel hajtható a padlórekeszeket is rejtő csomagtér síkjába, amelynek mérete teljes legénységgel is 210 literes, 5 üléssel, több mint 1, a hátsó sorok nélkül pedig közel 2 m3.

Kiváló országúti és még kiválóbb terepképességek jellemzik a Commandert

A kéttónusú műszerfal alja felismerhetően a Grand Cherokeeé, a teteje a Commander stílusához illeszkedve szögletesebb, a vezetőülés és a pedálsor is elektromosan állítható, a kényelmes vezetési pozíció megtalálása így gyerekjáték. A jól formázott, méretes ülések hosszú távon is kényelmesek. Az utazás országúton, városban és autópályán is kellemes a Commanderrel, a kényelmesen ringatózó bő kéttonnás monstrum motorparkja kellően erőteljes erőforrásokat sorol. A hazai piacra alapesetben a 3,0 l-es V6-os, közös csöves befecskendezésű, változó geometriájú turbóval szerelt dízellel érkezik a Commander, ez a 218 lóerős, 510 Nm nyomatékú, ötsebességes (kézzel is kapcsolható) automataváltóval társított egység 9,0 másodperces százas sprinttel, 10,8 l/100 km átlag-fogyasztással és 191 km/órás végsebességgel kecsegtet.

A beltér számos eleme a műszaki alapokat adó Grand Cherokeeból ismerős, az átalakított műszerfal azonban a külsővel harmonizál

Kérésre a még izmosabb V8-as benzinesekből is szállít az importőr. Jelentősen többet tud az egyik hengersorát terhelés-függően használó 5,7-es Hemi V8-as.

A Commander hajtáslánca a Grand Cherokeeból való: az állandó összkerékhajtású, automatikus vezérlésű központi, elülső és hátsó differenciálzárakat, valamint 2,72:1 arányú felezőt soroló rendszer nem ismer leküzdhetetlen akadályt, akár egyetlen kerék tapadásával is képes a haladásra. Passzol a terepjáráshoz a független elülső és a masszív, merevtengelyes hátsó felfüggesztés. A 13,75 millió forinttól kapható Commander alapfelszereltsége igazi ,,fullextrás”: egyebek mellett 17 colos alufelnik, hat hangszórós Boston Acoustics-hangzórendszer, kétzónás automata légkondi, elektromos ablak- és tükörmozgatás, esőszenzor, kitörésgátló, guminyomás-ellenőrző elektronika, gyári riasztó, multifunkciós bőrkormány, bőrkárpitozás, elülső, oldalsó és függönylégzsákok sora, valamint első, hátsó parkolóradarok járnak alapáron. Az Overland csúcsverzió sok egyéb mellett még profibb, MP3-olvasós hangzórendszert, fűthető, speciális bőrkárpitozású üléseket, 18 colos egyedi könnyűfém kerekeket és stílusos kiegészítők sorát kínálja.

A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. oldalai

Jeep-történelem – Háborús legenda

A legendás Willys MB, a Jeep-márka és a második világháború egyik ikonja

Az amerikai hadsereg 1940-es felszólítására, a felderítő oldalkocsis motorkerékpá-rok leváltására fejlesztette ki első összkerekes prototípusát a Willys-Owerland kisüzem. A felhívásra csupán három vállalat reagált, a Ford, a Bantam és a Willys-Owerland ajánlata közül legkedvezőbb ára miatt a legutóbbi nyert. Az első, ,,MA”- szériából 1500 példány készült 1941 végéig, ebből csupán mintegy 30 darab maradt fenn. Az igazi történelemhős az 1941-től 1945-ig 368 714 példányban gyártott Willys MB. Ennek számos reinkarnációja született az elmúlt 65 évben, a Willys futott CJ-szériaként, 1986 óta pedig a Wrangler sorozatnevet viseli. A Willys-Owerland már 1946-ban betört a családi autók piacára, az akkor debütált Station Wagon nevű kombi 19 éven keresztül 388 000 példányban készült. A kínálatban számos teherautó is megjelent, 1963-ban érkezett a teljes egészében civil személyautónak tervezett s automatikus összkerékhajtásával forradalmi újdonságnak számító Wagoneer.

A DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. oldalai

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás