Használtautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

A Használtautó katalógus 2008 oldalai - HYUNDAI GETZ

Az i10-es idén váltotta a 2002-ben bemutatkozott Getz-t.

Szerviztapasztalatok

Indulóár: 1 200 000 Ft (1.1, 2002)

Az 1,1-es alapmotor leggyakoribb baja a gyújtáskimaradás. A hibát általában a gyertyakábelek vagy a gyertyák zárlata okozza. A műhelyek gyakorta motorirányító számítógépcserével próbálkoznak, ez azonban nem vezet eredményre. A katalizátor épségét is veszélyeztető baj megoldása a kábelek vagy a gyertyák (sokkal olcsóbb) cseréje. A magas fogyasztás szintén főként a legkisebb benzinesekre jellemző, az ok a motorirányító elektronika hidegüzemi rendszerének zárlata. Erre a hibára valóban csak a teljes motorvezérlő számítógép cseréje hoz gyógyírt. A blokkolásgátló általában az első kerékjeladók egyikének zárlata miatt üzemképtelen, a sebességváltóból a kuplungházba szivárgó olaj miatt pedig csúszhat a kuplung. Az elolajosodott tárcsát feltétlenül cserélni kell. A légzsák ellenőrző lámpájának indokolatlan világítása csak a zárlatos légzsák-elektronika kicserélésével szüntethető meg. Az 1,3-as erőforrásokon az alapjáratot a légkondicionáló bekapcsolásakor felemelő automatika lehet hibás, ilyenkor a kondit bekapcsolva (főleg több elektromos fogyasztó egyidejű működtetésével), alapjáraton lefulladhat a motor. A megoldás az alapjárat-emelő elektronika cseréje.

Törésteszt (a 2004-es modellévtől):

A dízelek indíthatatlanságának hátterében általában a hibás izzítóautomatika áll, a műhelyek nem javítanak, pedig az apró villamos hiba általában szereléssel is helyrehozható. A futóműre kevés a panasz, az első lengéscsillapítókból azonban folyhat az olaj, és ez a fékbetéteket is tönkreteheti. A szervokormányok (hagyományos hidraulikus) ereszthetik az olajat, vásárlás előtt ezért nem árt az autó alá kukkantani. A kézifék általában féloldalasan fog, az indexek jellemző hibája a villogó relé zárlata, a hátsó ablaktörlő pedig a villanyt a hátsó ajtóba vezető sorkapocs-érintkező törése miatt lehet működésképtelen. Az ajtót erősen becsapva a kapcsoló viszonylag könnyen eltörhet. A fékrendszer panaszmentes, a leeső szervocső miatt azonban gyenge lehet a fékhatás. A darabosan járó dízel könnyedén lerázza a turbó nyomócsövét, a motor ilyenkor gyenge, és erősen füstöl is.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Hibalehetőségek

Gyertya- és gyújtókábelhibák, nehezen induló dízelek, túlzott fogyasztás (1,1 literes), hibás blokkolásgátló, hibás légzsákmodul, olajat eresztő szervokormány, olajfolyás a sebességváltóból, leeső fékszervocső, lerázódó turbócső (dízel), féloldalasan fogó kézifék, hibás alapjárati elektronika (légkondicionáló), olajat eresztő első lengéscsillapítók, hibás villogórelé és hátsó ablaktörlő.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Modellmúlt

2002. 3. Bemutatkozik a Getz, egyelőre két benzinmotorral (1,1 l, 62 LE, 1,3 l, 82 LE). Mindkettő hengerenként háromszelepes. Négysebességes bolygóműves automata váltó is rendelhető. 2003. 3. Debütál az 1,6-os benzinmotor (105 LE) és a háromhengeres közös csöves, 1,5-ös turbódízel (82 LE).  2005. 9. Ráncfelvarrás, új az 1,3-ast leváltó 1,4-es, hengerenkénti négyszelepes benzines (97 LE) és a négyhengeres 1,5-ös CRDI turbódízel (110 LE).

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás