Használtautó
A Használtautó katalógus 2008 oldalai - HYUNDAI GETZ
Az i10-es idén váltotta a 2002-ben bemutatkozott Getz-t.
Szerviztapasztalatok
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az 1,1-es alapmotor leggyakoribb baja a gyújtáskimaradás. A hibát általában a gyertyakábelek vagy a gyertyák zárlata okozza. A műhelyek gyakorta motorirányító számítógépcserével próbálkoznak, ez azonban nem vezet eredményre. A katalizátor épségét is veszélyeztető baj megoldása a kábelek vagy a gyertyák (sokkal olcsóbb) cseréje. A magas fogyasztás szintén főként a legkisebb benzinesekre jellemző, az ok a motorirányító elektronika hidegüzemi rendszerének zárlata. Erre a hibára valóban csak a teljes motorvezérlő számítógép cseréje hoz gyógyírt. A blokkolásgátló általában az első kerékjeladók egyikének zárlata miatt üzemképtelen, a sebességváltóból a kuplungházba szivárgó olaj miatt pedig csúszhat a kuplung. Az elolajosodott tárcsát feltétlenül cserélni kell. A légzsák ellenőrző lámpájának indokolatlan világítása csak a zárlatos légzsák-elektronika kicserélésével szüntethető meg. Az 1,3-as erőforrásokon az alapjáratot a légkondicionáló bekapcsolásakor felemelő automatika lehet hibás, ilyenkor a kondit bekapcsolva (főleg több elektromos fogyasztó egyidejű működtetésével), alapjáraton lefulladhat a motor. A megoldás az alapjárat-emelő elektronika cseréje.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A dízelek indíthatatlanságának hátterében általában a hibás izzítóautomatika áll, a műhelyek nem javítanak, pedig az apró villamos hiba általában szereléssel is helyrehozható. A futóműre kevés a panasz, az első lengéscsillapítókból azonban folyhat az olaj, és ez a fékbetéteket is tönkreteheti. A szervokormányok (hagyományos hidraulikus) ereszthetik az olajat, vásárlás előtt ezért nem árt az autó alá kukkantani. A kézifék általában féloldalasan fog, az indexek jellemző hibája a villogó relé zárlata, a hátsó ablaktörlő pedig a villanyt a hátsó ajtóba vezető sorkapocs-érintkező törése miatt lehet működésképtelen. Az ajtót erősen becsapva a kapcsoló viszonylag könnyen eltörhet. A fékrendszer panaszmentes, a leeső szervocső miatt azonban gyenge lehet a fékhatás. A darabosan járó dízel könnyedén lerázza a turbó nyomócsövét, a motor ilyenkor gyenge, és erősen füstöl is.
A Használtautó Katalógus 2008 nyomán
Hibalehetőségek
Gyertya- és gyújtókábelhibák, nehezen induló dízelek, túlzott fogyasztás (1,1 literes), hibás blokkolásgátló, hibás légzsákmodul, olajat eresztő szervokormány, olajfolyás a sebességváltóból, leeső fékszervocső, lerázódó turbócső (dízel), féloldalasan fogó kézifék, hibás alapjárati elektronika (légkondicionáló), olajat eresztő első lengéscsillapítók, hibás villogórelé és hátsó ablaktörlő.
A Használtautó Katalógus 2008 nyomán
Modellmúlt
2002. 3. Bemutatkozik a Getz, egyelőre két benzinmotorral (1,1 l, 62 LE, 1,3 l, 82 LE). Mindkettő hengerenként háromszelepes. Négysebességes bolygóműves automata váltó is rendelhető. 2003. 3. Debütál az 1,6-os benzinmotor (105 LE) és a háromhengeres közös csöves, 1,5-ös turbódízel (82 LE). 2005. 9. Ráncfelvarrás, új az 1,3-ast leváltó 1,4-es, hengerenkénti négyszelepes benzines (97 LE) és a négyhengeres 1,5-ös CRDI turbódízel (110 LE).
A Használtautó Katalógus 2008 nyomán
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...