Használtautó

2009. március 16. hétfő, 02:37

A Használtautó katalógus 2008 oldalai - ALFA ROMEO 147

2001-óta három- és ötajtós karosszériával kapható az Alfa kompaktja.

Szerviztapasztalatok

Indulóár: 1 400 000 Ft (1.6 TS, 2001)

A 2002 előtti és a 2004-es 147-eseknél gyakoriak az összeszerelési hibák és a fedélzeti elektronikák zavara. A 2001 előtt gyártott autókon szinte törvényszerű a fényszóróbeázás, gyakran áll a víz a lámpákban. Jó, ha csak az égők mennek tönkre, mert akár a teljes magasságállító mechanizmus meghibásodhat. Megesett, hogy a rosszul rögzített ablaktörlő lapátok összeakadtak, vagy felütköztek az A-oszlopokon. Előfordul, hogy a műszerfalon semmi sem működik, de a motor indítható, az autó üzemképes. A gyári rádiók akár egy-egy fekvőrendőrön elnémulhatnak, s csak néhány perc után szólalnak meg újra. A beltéri elemek nyöszörögnek, zörögnek, s a műanyag burkolatok törése is előfordulhat (2001-ig). Az utastéri elektronika kontakthibái a dízeleknél különösen gyakoriak, a belső világítás érintkezései könnyen szétesnek. A légzsáklámpa a vezérlőmodul zárlata miatt világít, az egyetlen gyógymód a drága csere. A szilentblokkok hangosan panaszkodhatnak, de kenéssel, sprayvel elhallgattathatók. A gömbcsuklók, lengőkarok csapszegei néhány 10 000 km után kiverődhetnek. A benzinesek hidegindításának nehézkessége, a hideg alapjárat ingadozása jellemzően komputerhiba, a gyógyszer a csere. Szerencsésebb esetben csak a fojtószelep jeladója kopott el. Ez sem olcsó, de a komputercserénél kellemesebb megoldás. Jeladóinak hibája miatt üzemképtelen lehet az ABS,

Törésteszt (a 2001-es modellévtől):

ezt a műszerfali lámpa is jelzi. A sebességváltókból folyhat az olaj, és a kapcsolórendszer kopása miatt nehézkes lehet a kapcsolás, különösen a hátrameneté. A kettes és a harmadik szinkronizálása gyenge, már 100 000 km-nél recsegős lehet a váltás, csak a szinkroncsere segít. A Selespeeddel nincs sok gond, de gyakori a kormánykapcsolók működésképtelensége. A dízeleknél a szelepfedél alóli olajszivárgás és a hajszolt motorok turbóhibái a leggyakoribbak. A turbónyomócsövek lelazulnak, a lefúvató (wastegate) szelep megszorul: gyenge motor, erős füstölés. A 2003 előtti generátorok diódahídja könnyen lesz zárlatos a bejutó víztől (ezeken az évjáratokon kerülendő a motormosás). A háromajtósokon lóghatnak az ajtózsanérok, a központi zár szorulása általános. A hidegen hajszolt benzinesek vezérműbütykei gyorsan kopnak, a hibajel alapjáraton is halható a szelepketyegés. Szintén benzines átok, hogy a vezérlésállító rugós mechanizmusa hidegindításkor kerreg. A szerkezetet a műhelyek teflonbevonatúra cserélték egy visszahívási akcióban, de a 2001-től módosított kivitel sem jobb. A megoldás vagy a gyakori csere, vagy a megszokás, hiszen a kopott szerkezet bár ordibál, bajt nem okoz. Balesetveszélyes lehet a motorháztető zárszerkezete: a fedél menet közben kinyílhat. A hiba beállítással gyógyítható (2000-2004-ig). A GTA-k első futóműve az egyik lengőkar kopott szilentblokkja miatt hangos. Szintén a GTA-knál fordulhat elő, hogy a sebességváltó kimenő tengelyének rögzítése eltörik, az elmozduló tengely pedig kinyomja a váltó csapágyfedelét. A szerkezetből ilyenkor az összes olaj elfolyik.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Hibalehetőségek

Gömbcsuklókopás és futóműzajok, olajszivárgás a sebességváltóból, a kapcsolórendszer kopása, műszerfalhibák, üzemképtelen ablaktörlők, motorelektronikai hibák, beázó fényszórók, turbóhibák és motorolaj-szivárgás (dízelek), beázó generátorok, gyorsan kopó vezérműtengelyek (benzinmotorok), szoruló központi zár, lógó, kopott ajtózsanérok (háromajtósok), vezérlésállítási hibák (Twin Spark benzinesek), menet közben kinyíló motorháztető (2000–2004-ig), zörgő első futómű (GTA), váltóhibák (GTA).

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Modellmúlt

2000. 6. Bemutatkozik az Alfa 145/146-ot felváltó új sorozat, csak a háromajtósként, 1,6 (105, 120 LE) és 2,0 l-es (150 LE) benzinmotorokkal és 1,9-es, 110 LE-s JTD turbódízellel. 2001. 3. Itt az ötajtós, a motorkínálat változatlan, a dízel 5 LE-vel erősebb. 2002. 9. Megjelenik a 3,2 l-es V6-os (250 LE) GTA, kizárólag háromajtósként, új a hengerenkénti négyszelepes, 140 LE-s 1,9-es dízel. A nyolcszelepes 1,9 l-es JTD is megmarad, 100 LE-vel. 2003. 3 Sportos felszereltségű TI-sorozat. 2004. 3. Ráncfelvarrás: új orr, és hátulnézet. A belső alig változik, a motorkínálat a régi, de a 16 szelepes JTD dízel 150 LE-s, a 100 lovas mellett pedig újra kapható 115 LE-vel a nyolcszelepes gázolajos.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Visszahívták

Dátum Modellváltozatok és gyártásuk (év/hó) Hibaok
2003/6147 GTA (2002/4-2002/12)Első futómű
2004/8 Mind (2000/9-2003/10) Motorháztetőzár
2004/12Mind (2000/9-2004/8)Motorháztetőzár
2004/12Dízelek (2002/1-2003/4) Állófűtés
2006/12Mind (2003/2-2006/2) Blokkolásgátló
2007/7 16V dízelek (2005/12-2006/6) Gázolajszűrő

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás