Használtautó

2009. március 16. hétfő, 02:37

A Használtautó katalógus 2008 oldalai - BMW 5-ÖS SOROZAT 3. GENERÁCIÓ

Az ötös BMW harmadik generációja 1995 és 2003 között készült

Szerviztapasztalatok

Indulóár: 1 900 000 Ft (520i, 1995)

Az első szériák ajtajai nem záródnak pontosan, olykor csak nagy erővel nyithatók, mert szorulnak, és beállításuk sem elég pontos. Az egyébként ergonómiailag rossz elhelyezésű ülésállító mechanika viszonylag sűrűn meghibásodik, törik, szorul. A légzsákok rossz érzékelőjét a szervizek az időszakos ellenőrzések során, a garanciális autókon általában térítésmentesen cserélték. A tolatólámpa és a helyzetjelző izzói gyakran égnek ki indokolatlanul, a pollenszűrők szintén hamar a kukában kötnek ki. Az erős és gyors autók esetében fokozottan kell a fék és a gumiabroncsok kopására számítani, a fékbetétek aránylag korán, már 30-40 000 km után elkopnak, és a tárcsák is hasonlóan gyorsan vékonyodnak a gyári méret alá. A viszonylag nagy saját tömeg a futómű szilentblokkjait veszi igénybe. Az esetleges kopogó hang az első kerekek felől a gumiágy kiverődésére utal. A kerekeket érdemes álló helyzetben megrángatni, illetve az autó megemelése után megforgatni. A kotyogás és a morgó hang akár már 100 000 km alatt is a kerékcsapágyak rövidesen esedékes cseréjére utal. A futómű további meglepetéseket is tartogathat: tönkremehetnek a rugók, és a lengéscsillapítók 100 000 km-nél ritkán tudnak többet teljesíteni. A szervokormány szivattyúján olajfolyásra utaló nyomokat találhatunk. A korábbi sorozatnál tapasztalt motorvezérlési problémákra, vezérműszíjszakadásra kevésbé kell számítani, az újabb generációk visszatértek a hagyományos lánchajtáshoz. A turbódízelek hengerfejtömítését teheti tönkre a hidegindítás utáni gyakori kíméletlen gázadás. 

Törésteszt (az 1998-as modellévtől):

A korábbról ismert erős füstölés, sűrű hengerfej-gátrepedés, a feltöltő rotortengelycsapágyának megnövekedett játéka és erős olajfolyás elenyésző mértékben fordulhat csak elő. A hathengeres motorokra általánosan (520i, 523i, 528i) jellemző, hogy az átlagosnál több velük a hűtési probléma. A vízvesztés miatti túlmelegedés elsőként a hengerfejtömítést égetheti át, rosszabb esetben azonban a motor végzetes károsodásához, megszorulásához vezethet. Mivel a hűtőközeg lassan szivárog el, a kiegyenlítőtartályban a vízszint ellenőrzésével és a csövek tömítettségének időszakonkénti kontrolláltatásával a bajt meg lehet előzni. A xenon fényszórók magasságállítását befolyásoló szenzor meghibásodása nem fordul elő gyakran, mégis említésre méltó – csakúgy, mint az M5-ös hibás diagnosztikai csipje. Bár szerencsére nem tudunk még ilyen hibáról, mégis megjegyezzük, hogy az 5-ös sorozat fékpedálját is ugyanaz az alkatrész rögzíti, ami a 3-as sorozatnál (E46) több esetben fékpedálleesést okozott.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Hibalehetőségek

Az ülésállító mechanika meghibásodása, a légzsák érzékelőjének hibája, hamar eltömődő pollenszűrő, gyakori izzókiégés, olajszivárgás a szervokormányból, gyorsan kopó fékbetétek, féktárcsák, rosszul beállított ajtók, kopott kerékcsapágyak, olajszivárgás a lengéscsillapítókból, a xenonlámpák magasságérzékelőjének hibája, a hathengeres motorok túlmelegedése.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Modellmúlt

95. 1. Új 5-ös sorozat több lengőkaros könnyűfém futóművel, 2,0, 2,5, 2,8, 3,5, 4,4 l-es benzines, és 2,5-ös turbódízel-motorokkal. A karosszéria nagyobb, de könnyebb, mint az elődé.  96. 9. A biztonsági felszereltséget oldallégzsákok egészítik ki. 97. 3.Piacon a kombi Touring, először csak a 2,8 l-es, 193 LE-s benzines és a 2,5-ös tds motorral. A módosított hátsó futóművel nagyobb a csomagtér. Az 520i, 523i és az 540i később jelenik meg.  97. 9. Újabb felszerelés: fejlégzsák.  98. 3. Új M5-ös. A 4,4 literes V8-as motor 408 LE-s (500 Nm). A sportfutómű 18 colos gumiabroncsokon gurul.  98. 11. Debütál a 530d. Hathengeres soros (184 LE, 390 Nm). 2001. 3. 2,2 l-es, 170 LE-s soros hathengeres váltja le a korábbi 2,0 l-es 150 LE-s alap benzinmotort, a 2,8-as benzines helyére 3,0 l-s költözik, a 2,5-ös és 3,0 l-es dízelek pedig 163 és 193 LE-re izmosodnak.  2003. 3. Megjelenik az új 5-ös sorozat, egyelőre kizárólag a 2,2-es, (170 LE) és a 3,0 l-es (231 LE) benzinesekkel, valamint a 3,0 l-es dízellel (218 LE), négyajtós karosszériával.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Visszahívták

Dátum 

Modellváltozatok és gyártásuk (év/hó) 

Hibaok

2004/12 Ülésfűtésesek (2003/2-2004) Ülésfűtés (tűzveszély)
2006/12 Touring (1995/9-1996/6) Kormányzár

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás