Használtautó
A Használtautó katalógus 2008 oldalai - BMW 5-ÖS SOROZAT 3. GENERÁCIÓ
Az ötös BMW harmadik generációja 1995 és 2003 között készült
Szerviztapasztalatok
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az első szériák ajtajai nem záródnak pontosan, olykor csak nagy erővel nyithatók, mert szorulnak, és beállításuk sem elég pontos. Az egyébként ergonómiailag rossz elhelyezésű ülésállító mechanika viszonylag sűrűn meghibásodik, törik, szorul. A légzsákok rossz érzékelőjét a szervizek az időszakos ellenőrzések során, a garanciális autókon általában térítésmentesen cserélték. A tolatólámpa és a helyzetjelző izzói gyakran égnek ki indokolatlanul, a pollenszűrők szintén hamar a kukában kötnek ki. Az erős és gyors autók esetében fokozottan kell a fék és a gumiabroncsok kopására számítani, a fékbetétek aránylag korán, már 30-40 000 km után elkopnak, és a tárcsák is hasonlóan gyorsan vékonyodnak a gyári méret alá. A viszonylag nagy saját tömeg a futómű szilentblokkjait veszi igénybe. Az esetleges kopogó hang az első kerekek felől a gumiágy kiverődésére utal. A kerekeket érdemes álló helyzetben megrángatni, illetve az autó megemelése után megforgatni. A kotyogás és a morgó hang akár már 100 000 km alatt is a kerékcsapágyak rövidesen esedékes cseréjére utal. A futómű további meglepetéseket is tartogathat: tönkremehetnek a rugók, és a lengéscsillapítók 100 000 km-nél ritkán tudnak többet teljesíteni. A szervokormány szivattyúján olajfolyásra utaló nyomokat találhatunk. A korábbi sorozatnál tapasztalt motorvezérlési problémákra, vezérműszíjszakadásra kevésbé kell számítani, az újabb generációk visszatértek a hagyományos lánchajtáshoz. A turbódízelek hengerfejtömítését teheti tönkre a hidegindítás utáni gyakori kíméletlen gázadás.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A korábbról ismert erős füstölés, sűrű hengerfej-gátrepedés, a feltöltő rotortengelycsapágyának megnövekedett játéka és erős olajfolyás elenyésző mértékben fordulhat csak elő. A hathengeres motorokra általánosan (520i, 523i, 528i) jellemző, hogy az átlagosnál több velük a hűtési probléma. A vízvesztés miatti túlmelegedés elsőként a hengerfejtömítést égetheti át, rosszabb esetben azonban a motor végzetes károsodásához, megszorulásához vezethet. Mivel a hűtőközeg lassan szivárog el, a kiegyenlítőtartályban a vízszint ellenőrzésével és a csövek tömítettségének időszakonkénti kontrolláltatásával a bajt meg lehet előzni. A xenon fényszórók magasságállítását befolyásoló szenzor meghibásodása nem fordul elő gyakran, mégis említésre méltó – csakúgy, mint az M5-ös hibás diagnosztikai csipje. Bár szerencsére nem tudunk még ilyen hibáról, mégis megjegyezzük, hogy az 5-ös sorozat fékpedálját is ugyanaz az alkatrész rögzíti, ami a 3-as sorozatnál (E46) több esetben fékpedálleesést okozott.
A Használtautó Katalógus 2008 nyomán
Hibalehetőségek
Az ülésállító mechanika meghibásodása, a légzsák érzékelőjének hibája, hamar eltömődő pollenszűrő, gyakori izzókiégés, olajszivárgás a szervokormányból, gyorsan kopó fékbetétek, féktárcsák, rosszul beállított ajtók, kopott kerékcsapágyak, olajszivárgás a lengéscsillapítókból, a xenonlámpák magasságérzékelőjének hibája, a hathengeres motorok túlmelegedése.
A Használtautó Katalógus 2008 nyomán
Modellmúlt
95. 1. Új 5-ös sorozat több lengőkaros könnyűfém futóművel, 2,0, 2,5, 2,8, 3,5, 4,4 l-es benzines, és 2,5-ös turbódízel-motorokkal. A karosszéria nagyobb, de könnyebb, mint az elődé. 96. 9. A biztonsági felszereltséget oldallégzsákok egészítik ki. 97. 3.Piacon a kombi Touring, először csak a 2,8 l-es, 193 LE-s benzines és a 2,5-ös tds motorral. A módosított hátsó futóművel nagyobb a csomagtér. Az 520i, 523i és az 540i később jelenik meg. 97. 9. Újabb felszerelés: fejlégzsák. 98. 3. Új M5-ös. A 4,4 literes V8-as motor 408 LE-s (500 Nm). A sportfutómű 18 colos gumiabroncsokon gurul. 98. 11. Debütál a 530d. Hathengeres soros (184 LE, 390 Nm). 2001. 3. 2,2 l-es, 170 LE-s soros hathengeres váltja le a korábbi 2,0 l-es 150 LE-s alap benzinmotort, a 2,8-as benzines helyére 3,0 l-s költözik, a 2,5-ös és 3,0 l-es dízelek pedig 163 és 193 LE-re izmosodnak. 2003. 3. Megjelenik az új 5-ös sorozat, egyelőre kizárólag a 2,2-es, (170 LE) és a 3,0 l-es (231 LE) benzinesekkel, valamint a 3,0 l-es dízellel (218 LE), négyajtós karosszériával.
A Használtautó Katalógus 2008 nyomán
Visszahívták
Dátum | Modellváltozatok és gyártásuk (év/hó) | Hibaok |
2004/12 | Ülésfűtésesek (2003/2-2004) | Ülésfűtés (tűzveszély) |
2006/12 | Touring (1995/9-1996/6) | Kormányzár |
A Használtautó Katalógus 2008 nyomán
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...