Használtautó

2009. március 16. hétfő, 02:37

A Használtautó katalógus 2008 oldalai - FIAT STILO

A Bravo/Brava párost váltotta a csupán egy generációt megélt Stilo, utódja ismét Bravo lett.

Szerviztapasztalatok

Indulóár: 1 130 000 Ft (1.2, 2001)

Az első sorozatoknál gyakran előfordult a fényszórók burájának beázása és a külső, elektromos mozgatású visszapillantók működésképtelensége. A tükörállítás hibáját érintkezési hiba okozza, a fényszóróbeázás pedig tömítetlenségre vezethető vissza. A gyár 2002-re módosított mindkét szerkezeten. A kormány magasságállítójának gyenge reteszelése miatt a 2001-es modelleken előfordult, hogy a volán egyszerűen a vezető ölébe esett, a rádió némaságát és a digitális légkondicionáló működésképtelenségét pedig a középkonzol elektromos ellátókábelének zárlata okozta. A légzsáklámpa villogása modulhiba, csak cserével gyógyítható. A futómű panaszmentes, csupán a hátsó felfüggesztésből érkező nyöszörgést viselik nehezen a tulajdonosok. A hang a szilentblokkok kenésével elnémítható. A kipufogó zörgését a padlólemezhez érő hátsó dob okozza, a felfüggesztőgumi rövidebbre cserélésével a jellegzetes kopogás megszüntethető. A fékek tartósak, de gyakran elhúznak, és a féknyergek aljára rakódó fékpor miatt nyikoroghatnak is. A sebességváltók jól működnek, bár olajfolyásuk mindennapos (különösen a dízeleknél).

Törésteszt (a 2005-ös modellévtől):

A kuplung szerkezetének törése konstrukciós hiba; előjeleként a pedált kinyomva kezdetben tompa, később egyre erősödő kattogás hallható. A végeredmény: a kinyomószerkezet átugrik a rugókon, s ha nincs szerencsénk, a kuplungtárcsa is összetörik, megrepesztve a kuplungházat. Az alapmotor hibája, a túlterhelésből adódó égés az ingadozó alapjáratról és a hűtőfolyadék szintjének csökkenéséről könnyen felismerhető, időben közbelépve a hengerfejtömítés cseréjével megúszható a javítás. Az utastéri elektronika jellegzetes hibája a többszegmensű üveg napfénytető üzemképtelensége. A szerkezet beázik, és ha elromlik, általában nyitva marad. A dízelekkel nincs gond, ha túlzottan füstölnek, a márkaszervizek állítanak az elektronikán. Az 1,4-es alapmotoroknál a Puntóknál említett magas olajfogyasztás ez idáig nem jelentkezett, a nagy üzemanyag-fogyasztásra azonban több tulajdonos is panaszkodott. A kormánymű túlzott (a fogasléc kopásából eredő) holtjátéka a 2001–2003-as évjáratokra jellemző leginkább. Az első abroncsok kopását általában a futómű rosszul beszerelt rugói okozzák.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Hibalehetőségek

Beázó fényszórók (2001), működésképtelen külső visszapillantók (2001), rossz kormányrögzítés (2001), zárlatos középkonzol (2001), zajos hátsó futómű, zörgő kipufogó, olajfolyás a sebességváltóból, eltörő kuplungszerkezet (1,2-es és dízelek), átégő hengerfejtömítés (1,2-es motorok), zárlatos napfénytető, füstölő dízelmotorok, a kormánymű túlzott holtjátéka, gumikopás.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Modellmúlt

2001. 3. Itt a Bravo/Brava párost leváltó Stilo, egyelőre csak három- és ötajtós karosszériával. Az induló motorpaletta: 1,2 16V, 80 LE, 1,6 16V 103 LE, 1,8 16V 133 LE, 2,4 20V 170 LE, 1,9 D 80 LE, 1,9 JTD 115 LE.  2002. 9. Megjelenik a kombi (Multiwagon) 510 l-es csomagtartóval. Újdonság a 80 és 100 LE-s 1.9 JTD, valamint a 140 LE-s 1.9 Multijet dízelmotor.  2004. 3. Az 1,2 l-est felváltja a Puntóban is dolgozó 1,4-es, 95 LE-s alapmotor, ráncfelvarrás, kizárólag a három- és ötajtósokon. 2005. 3. A 80 LE-s JTD-t törlik a kínálatból, új a 120 és a hengerenkénti négyszelepes 150 LE-s turbódízel.  2006. 3. A Bravo megjelenésével, már csak a kombi szerepel a kínálatban, szűkített motorválasztékkal (1,4, 90 LE, 1,6 103 LE, 1,9 JTD 120 LE).

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Visszahívták

Dátum

Modellváltozatok és gyártásuk (év/hó) 

Hibaok

2003/5 Minden függönylégzsákos (2003-2004)Függönylégzsákok (ok nélkül kinyílhatnak)
2005/51,8 16V és 2,4 20V benzinmotorok (2001/2-2003/12)Nagy kormányholtjáték
2006/11 Mind (2001/9-2006-9) Első rugók (gumikopás)

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás