Használtautó

2009. március 16. hétfő, 02:15

A Használtautó katalógus 2008 oldalai - HONDA CIVIC 7-8. GENERÁCIÓ

Egyterűs építésmódjával az előző Civic generáció elődeitől és utódaitól is különbözött.

Szerviztapasztalatok

Indulóár: 1 550 000 Ft (1.4, 2001)

2002-ig előfordultak kezdeti gyermekbetegségek, de ezeket a gyár mára szinte teljesen eltüntette. Az Angliában gyártott sorozat első darabjainál megesett, hogy a szélvédő keretének hibás ragasztása miatt beázott az utastér, a műszerfalba jutó víz pedig zárlatot okozott, a komplett műszeregységet és olykor a rádiót is tönkretéve. Szintén a hibás összeszerelés okolható a fényszórók és a ködlámpák beázásáért, valamint a pontatlanul beállított motorházfedél által keltett, autópálya- sebességeknél már zavaró szélzajért. Az utastér műanyag elemei általában csendesek, de a sebességváltó karjának gumiszoknyája könnyen elszakadhat, túl vékony és rideg az anyag. Az ötajtósokra jellemző a légkondikompresszor csapágyainak törése, a hiba a szerkezet zörgéséről könnyen felismerhető, a javítás költséges és időigényes. A motorok panaszmentesen dolgoznak, s a sebességváltók szerkezetével sincs gond, a korai ötajtósok váltómechanizmusa azonban egy rögzítőszem törése miatt szétakadhat, a javítás gyors és olcsó.

Törésteszt (a 2004-es modellévtől):

A futóműben ez idáig csak a féltengelyek porvédő gumiharangjainak szakadása jelentkezett hibaként, az első sorozatok fékjeinek félrehúzása gyakori, az ok: fékbetéthiba. Néhányszor előfordult, hogy a központi zár vezetőoldali szerkezetei megszorultak, így az ajtók nem nyíltak. A javítás alkatrészcsere nélkül kivitelezhető, beállítással és kenéssel. A fedélzeti elektromos rendszer megbízható, egyedül a hátsó lámpák izzóinak kiégése és a tompított fény zárlata gyakori. A 2003 utáni sorozaton meglepő módon elsősorban az ajtózsanéroknál és az ablakkereteknél fordulhat elő felületi rozsda, a műhelyek helyi fényezéssel javítják a hibákat, a rozsdagarancia megmarad. A ráncfelvarrott autók fényszórómagasságállító motorjai hibásak lehetnek, az elektronikus fékerőelosztó (2001 től) hibája miatt fékezéskor blokkolhatnak a hátsó kerekek. A zárt szerkezet javíthatatlan, cserélni kell, általában garanciában. A legújabb sorozatnál eddig elsősorban összeszerelési pontatlanságok adódtak: zörgő műszerfal (dízelek), elnémuló rádió, rosszul csukódó ajtók, lötyögő zárak, szoruló ablakok. A 2006 utáni darabok panaszmentesek.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Hibalehetőségek

Beázó szélvédő (2002-ig), rosszul beállított motorháztető (2002-ig), zárlat a műszerfalban (2002-ig), beázó fényszórók, gyakran kiégő hátsó lámpák, elszakadó féltengely-gumiharangok, légkondicionáló-hibák, szoruló központi zár, Szétakadó váltórudazat (ötajtós), elszakadó váltószoknya, félrehúzó fékek (2001), hibás fékerőelosztó, hibás fényszórómagasság- állító motorok, felületi rozsdásodás az ajtózsanérok mellett, hibás tompított fény, összeszerelési hibák (2005).

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Modellmúlt

2001. 3. Új Civic-generáció, egyelőre kizárólag öt- és négyajtós változatban. Az alapmotor 1,4 l-es, (90 LE) (1,6 110 LE, 1,7 125 LE, 2,0 160 LE). Az újdonság alapjaira épül a hétszemélyes, egyterű Stream (1,7 125 LE, 2,0 156 LE). 2001. 7. Háromajtós. A Type-R sorozat pedig 2,0 l-es, 200 LE-s Civickel bővül.  2003. 3. Bemutatják a közös csöves turbódízelt, az 1,7-es négyhengeres 100 LE-st. A négyajtósok a Honda új törökországi gyárából érkeznek.  2004. 3. Ráncfelvarrás az ötajtóson. Európában is kapható az 1,3-as 90 LE-s benzinmotorral és villanymotorral szerelt hibrid Civic, kizárólag négyajtósként. 2005. 9. Itt a vadonatúj, 8. generációs Civic, 1,4-es (83 LE), 1,8-as (140 LE) benzinesekkel és 2,2-es I-CTDI turbódízellel (140 LE), kizárólag ötajtósként. 2007. 9. Piacon a háromajtós, a motorpaletta a 2,0 l-es 201 LE-s benzinessel (Type-R) bővül.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Visszahívták

Nincs visszahívás.

A Használtautó Katalógus 2008 nyomán

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Mazda CX-5 – Csendes finomság

A CX-5 már 2017-óta fut az utakon, az idei...

Már rendelhető a bZ4X, a Toyota első akkumulátoros elektromos modellje

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Magyarországon is bemutatkozik az MG

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás