Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

A Ford a túraautó vébén

A Ford a sikeres rali vébé szereplés mellett üzleti alapokon nyomul a túraautók csúcsversenyén.

Első oldal

A Ford a sporttal is megtámogatja az új utcai Focus nemrég indult karrierjét: benevezte az autót a 10 fordulós túraautó világbajnokságra, amelyen április 12-én Monzában szabadul el a pokol először. Érdemes tudni, hogy a sorozatot tavaly még túra autók Európa bajnokságának nevezték, de a FIA úgy döntött, hogy kiviszi Európán kívülre is a látványos versenyeket és egyúttal újra túraautó világbajnokságnak nevezik. Utoljára  1987-ben tisztelték meg ezzel a globális címmel a jellegzetesen  nagy autótörő futamokat. A Ford startégiája, hogy a rali vébén gyári pénzből próbálják megmutatni a világnak a Focus nagyszerűségét (évek óta világelsők vagy a legjobbak között vannak), míg a pályaversenyekre magáncsapatoknak adják át a pénzosztó szerepet. A Ford már egyszer mindenkit levert a Sierrával, de jó volt a Capri és újabban a Mondeo is, most úgy tervezik, hogy fél évig gyakorlatoznak és minden pontot úgy vesznek, hogy az ölükbe pottyant. De aztán… . Az év második felében szerintük versenyképes lesz a kékoválos gép és 2006-ban több csapatnak is eladják. Ha röviden jellemezni akarjuk a túraautó futamokat, arról az aszfaltos versenyről van szó, ahol abban a kanyarban ahol egy autónak van hely az ideális íven, legalább másik három is pályázik az eredményes befordulásra. Szóval elég nagy rendetlenség van a pályán. A német privát Fordokat Thomas Klenke  és Thomas Jäger kezébe adják.
 
Cs.G.
 
 
Képekben:
     

 

 

Hivatalos nevezések a Túrautó Világbajnokságra 2005-ben

 

Csapat Név Ország Autó
1. BMW Team UK Andy Priaulx GBR BMW 320i
2. Alfa Romeo Racing Team Gabriele Tarquini ITL  Alfa Romeo 156
3. Alfa Romeo Racing Team James Thompson GBR Alfa Romeo 156
4. BMW Team Italy-Spain Alessandro Zanardi   ITA BMW 320i
5. BMW Team Italy-Spain Antonio García ESP BMW 320i
6. Alfa Romeo Racing Team Fabrizio Giovanardi ITA Alfa Romeo 156
7. Alfa Romeo Racing Team Augusto Farfus jr. BRA Alfa Romeo 156
8. SEAT Sport Rickard Rydell SWE SEAT Toledo
9. SEAT Sport Jordi Gené ESP SEAT Toledo
10. SEAT Sport Peter Terting GER SEAT Toledo
14. Ford Hotfiel Sport Thomas Klenke GER Ford Focus
15. Ford Hotfiel Sport Thomas Jäger GER Ford Focus
21. Chevrolet Robert Huff GBR Chevrolet Lacetti
22. Chevrolet Nicola Larini ITA Chevrolet Lacetti
23. Chevrolet Alain Menu SUI Chevrolet Lacetti
26. JAS Motorsport ? ? Honda Accord
27. JAS Motorsport Adriano De Micheli ITA Honda Accord
28. Crawford Racing Carl Rosenblad SWE BMW 320i
30. Proteam Motorsport Stefano D´Aste ITA BMW 320i
31. Proteam Motorsport Giuseppe Cirò ITA BMW 320i
32. Wiechers-Sport Marc Hennerici GER BMW 320i
33. IEP Team Adam Lacko CZE Alfa Romeo 156
42. BMW Team Deutschland Jörg Müller GER BMW 320i

 

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás