Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

30 éve Porsche 911 Turbo

A Párizsi Motor Show-n lesz 30 éve, hogy bemutatták a 911-es Turbo-t


Az 1974-es Párizsi Motor Show-n való bemutatása óta a Porsche 911 Turbo új alapokra helyezte a sportautó-gyártást. Az újonnan fejlesztett turbófeltöltős, 260 lóerős, 3 literes levegőhűtéses, hathengeres motorral szerelt eredeti 911 Turbo végsebessége 155 mérföld volt óránként, amivel hosszú ideig Németország leggyorsabb utcai sportkocsijaként tartották számon.

Az elmúlt 30 évben a 911 Turbo folyamatos fejlődésen ment át, mely a mai napig nem állt meg. A legújabb Turbo már egy dupla-turbós, 3.6 literes, vízhűtéses hathengeres motort kapott, mely 450 lóerős teljesítményre és 190 mérföldes sebességre képes óránként. 1994-es modellév óta mindegyik 911 Turbo összkerékhajtással bír, így javítva a kanyarodási és stabilitási tulajdonságokat.

A Porsche bizonyította a Turbo tecnológia tartósságát és megbízhatóságát az autósportban is. A történet az 1973-as turbófeltöltős, 12 hengeres 1100 lóerős motorral szerelt 917/30-as Can-Am versenyautókkal kezdődött. Több Le Mans-i 24 órás győzelem is a Porsche-hez kötődik, úgymint a 935-ös, a 956/962-es, illetve legutóbb 1998-ban a 911 GT1. A Porsche a mai napig aktív résztvevője a nemzetközi autósportnak, napjainkban a 911 GT2-es modellel.

A legutóbbi Porsche 911 Turbo és Turbo S, az új 997-es kódjelű 911-essel együtt az eddigi legerősebb 911-es szériát képviselik. Teljesítmény, gyorsulás, luxus belső tér – ezek biztosítják, hogy a 911 Turbo folytathassa uralkodását.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás