Újautó
Teszt: Volvo S40 2.4i Summum - Géniusz Lóczi
A nagyobb Volvók vonalaival az új S40-es közös Ford-Mazda padlólemeze és futóműve ellenére jóval prémiumosabb elődjénél. Legfőbb értéke a pontos kidolgozás és a nyugtató stressz-mentesség.
Előnyei-hátrányai:
Karosszéria, felfüggesztés
+ Széles, jó biztonsági felszerelésű karosszéria
+ Pontos, minőségi kidolgozás
+ Jó anyagminőség
+ Kényelmes elülső ülések
+ Jól pakolható csomagtér
+ Stabil egyenesfutás, semleges kanyartulajdonságok
+ Jó fékek
+ Csend
— Hátul szűk láb- és fejtér
— Kevés pakolóhely hátul
— Szűk átjáró az utas- és a csomagtér között
— Kevés visszajelzést adó kormány
— Ingerszegény belső környezet
— Használhatatlanul kicsi térképzsebek
Motor, erőátvitel
+ Csendes, nyomatékos motor
+ Jó fokozatelosztású, finoman kapcsoló automata
— Lassú kéziváltás
Biztonság
+ Gazdag biztonsági alapkínálat
+ Biztonsági karosszéria
+ A hátsó övek is feszítősek
+ Balesetkor kiakadó pedálsor
— Hibás pedálrend
Költségek
+ Nagy presztízs
+ Jó felszereltség
— Nagy fogyasztás
— 20 000 kilométeres szervizciklus
Adatlap: Volvo S40 2.4i Summum Automata
Motor
Vízhűtéses, soros öthengeres, elöl keresztben beépítve. Hat helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő lánchajtású vezérműtengely, változó vezérlés, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, benzinbefecskendezés. Hengerűrtartalom: 2435 cm3, furat 83 mm, löket 90 mm. Kompresszió: 10,3:1. Teljesítmény: 170/125 LE/ kW (6000/min). Nyomaték: 230 Nm (4400/min). Generátor: 100 A.
Erőátvitel
Ötfokozatú bolygóműves automata váltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 4,66; II. 3,03; III. 1,98; IV. 1,34; V. 1,02; H. 5,11; Végáttétel: 2,44.
Futómű
Elöl McPherson-felfüggesztés segédalvázon kanyarstabilizátorral, Hátul független, oldalanként négylengőkaros felfüggesztés, segédalváz, kanyarstabilizátor. Elektronikus fékerőelosztó, elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel. Sebességfüggő elektro-hidraulikus szervokormány.
Karosszéria
Négyajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1400 kg. Megengedett össztömeg: 1850 kg. Üzemanyagtartály: 62 l., Hosszúság: 4470 mm, Szélesség: 1770 mm, Magasság: 1452 mm, Tengelytáv: 2640 mm, Nyomtáv elöl: 1535 mm, Nyomtáv hátul: 1530 mm, Belső szélesség elöl: 1420 mm, Belső szélesség hátul: 1380 mm, Belmagasság elöl: 930 mm, Belmagasság hátul: 870 mm, Lábhelyméret: 380–560 mm, Elülső ülőlap: 490 mm, Hátsó ülőlap: 470 mm, Üléstér: 120–340 mm, Csomagtér: 405 l, Gumik: 215/55 R16
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 8,9 s.
Végsebesség: 215 km/h.
Fogyasztás (EU)
Vegyes: 9,8 l/100 km Tesztátlag: 12,1 l/100 km*
(Gyári adatok)
* Saját mérés, 2 személlyel +6–15 Celsius-fok hőmérsékleten
A tesztautó érdemleges tartozékai
Vezető- és utasoldali légzsák, elülső oldallégzsákok, hátsó utasokat is védő függönyzsákok, balesetkor kiakadó pedálsor, elektromos állítású, fűthető bőrülések, elülső ködfényszórók, xenonvilágítás, elektronikus légkondicionáló, öt (elöl aktív) fejtámla és hárompontos biztonsági öv, az elülsőkön kívül a hátsó szélsők is feszítővel, ötfokozatú tanulékony és kézzel is kapcsolgatható automata váltó, elektromos ablakemelők és tükörállítás, fedélzeti számítógép, intelligens vezetőinformációs rendszer (IDIS), könnyűfém keréktárcsák, kitörésgátló, fékasszisztens, kormányról is vezérelhető hi-fi CD-tárral, bőrkormány, Isofix-gyerekülésrögzítés, távirányítós központi zár.
Extrafelszerelés árak: Autószalon
Alapár: 9 500 000 Ft
Az Autó2 újság 2004/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...