Újautó

2004. május 27. csütörtök, 16:19

Teszt: Volvo S40 2.4i Summum - Géniusz Lóczi

A nagyobb Volvók vonalaival az új S40-es közös Ford-Mazda padlólemeze és futóműve ellenére jóval prémiumosabb elődjénél. Legfőbb értéke a pontos kidolgozás és a nyugtató stressz-mentesség.

A vonalvezetés a nagyobb Volvóké, az övvonal magas és a mai divatirányzattal ellentétesen inkább vízszintes, mint emelkedő. A lemezek illesztési pontossága kimagaslóan jóHátulról nehéz megmondani, hogy 60-as vagy 40-es-e, amit látunk. A csomagtartó mélyről nyílik
A letisztult, finom anyagokból szerkesztett műszerpult rossz úton is csendes, a lapos középkonzol gombjai között tapintással nehéz eligazodni. Jó ötlet, de nehezen használható a mögöttes pakolórekeszA többi Volvóból ismerős magasságállítós ülések oldaltartása jó, ülőlapjuk hosszú, az elülső lábtér bőséges
Az ajtók aljának kárpitozása kopogósan kemény, a térképzseb használhatatlanA hátsó ajtókra nem jutott zseb
A vékony középkonzol mögött azért ott a hagyományos „púp”. A gyújtáskapcsoló magasra került, a zajcsillapító betétes pohártartók kacattárolónak is jókA pedálsor erősen jobbra tolt, a hely szűk, a magasságkülönbség túlzott
Az oldalvillogókat a holttérmentes, csekély szélzajú külső tükrökbe szereltékA hátsó lábtér már átlagos vezető mögött is minimális, a pad legfeljebb két utasnak kényelmes. Az átlagtermet fölött a fejtér is kevés
A kesztyűtartó mély, kivilágított és kulccsal zárhatóA teljesen kárpitozott, pakolórekeszek nélküli csomagtartó mérete a kategóriaátlag alatti. Ülésdöntéssel bővíthető
Az S60-ban és az S80-ban is dolgozó változó vezérlésű, csupa alu motort nem burkolták le. Kellemes látvány, csendes is, nyomatékos is. A külméreteket némileg csökkentették, hogy beférjen az S40 motorterébe 

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Széles, jó biztonsági felszerelésű karosszéria
+ Pontos, minőségi kidolgozás
+ Jó anyagminőség
+ Kényelmes elülső ülések
+ Jól pakolható csomagtér
+ Stabil egyenesfutás, semleges kanyartulajdonságok
+ Jó fékek
+ Csend
— Hátul szűk láb- és fejtér
— Kevés pakolóhely hátul
— Szűk átjáró az utas- és a csomagtér között
— Kevés visszajelzést adó kormány
— Ingerszegény belső környezet
— Használhatatlanul kicsi térképzsebek

Motor, erőátvitel
+ Csendes, nyomatékos motor
+ Jó fokozatelosztású, finoman kapcsoló automata
— Lassú kéziváltás

Biztonság
+ Gazdag biztonsági alapkínálat
+ Biztonsági karosszéria
+ A hátsó övek is feszítősek
+ Balesetkor kiakadó pedálsor
— Hibás pedálrend

Költségek
+ Nagy presztízs
+ Jó felszereltség
— Nagy fogyasztás
— 20 000 kilométeres szervizciklus

 

Adatlap: Volvo S40 2.4i Summum Automata

Motor
Vízhűtéses, soros öthengeres, elöl keresztben beépítve. Hat helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő lánchajtású vezérműtengely, változó vezérlés, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, benzinbefecskendezés. Hengerűrtartalom: 2435 cm3, furat 83 mm, löket 90 mm. Kompresszió: 10,3:1. Teljesítmény: 170/125 LE/ kW (6000/min). Nyomaték: 230 Nm (4400/min). Generátor: 100 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú bolygóműves automata váltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 4,66; II. 3,03; III. 1,98; IV. 1,34; V. 1,02; H. 5,11; Végáttétel: 2,44.

Futómű
Elöl McPherson-felfüggesztés segédalvázon kanyarstabilizátorral, Hátul független, oldalanként négylengőkaros felfüggesztés, segédalváz, kanyarstabilizátor. Elektronikus fékerőelosztó, elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel. Sebességfüggő elektro-hidraulikus szervokormány.

Karosszéria
Négyajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1400 kg. Megengedett össztömeg: 1850 kg. Üzemanyagtartály: 62 l., Hosszúság: 4470 mm, Szélesség: 1770 mm, Magasság: 1452 mm, Tengelytáv: 2640 mm, Nyomtáv elöl: 1535 mm, Nyomtáv hátul: 1530 mm, Belső szélesség elöl: 1420 mm, Belső szélesség hátul: 1380 mm, Belmagasság elöl: 930 mm, Belmagasság hátul: 870 mm, Lábhelyméret: 380–560 mm, Elülső ülőlap: 490 mm, Hátsó ülőlap: 470 mm, Üléstér: 120–340 mm, Csomagtér: 405 l, Gumik: 215/55 R16

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 8,9 s.
Végsebesség: 215 km/h.

Fogyasztás (EU)
Vegyes: 9,8 l/100 km Tesztátlag: 12,1 l/100 km*
(Gyári adatok)
* Saját mérés, 2 személlyel +6–15 Celsius-fok hőmérsékleten

A tesztautó érdemleges tartozékai
Vezető- és utasoldali légzsák, elülső oldallégzsákok, hátsó utasokat is védő függönyzsákok, balesetkor kiakadó pedálsor, elektromos állítású, fűthető bőrülések, elülső ködfényszórók, xenonvilágítás, elektronikus légkondicionáló, öt (elöl aktív) fejtámla és hárompontos biztonsági öv, az elülsőkön kívül a hátsó szélsők is feszítővel, ötfokozatú tanulékony és kézzel is kapcsolgatható automata váltó, elektromos ablakemelők és tükörállítás, fedélzeti számítógép, intelligens vezetőinformációs rendszer (IDIS), könnyűfém keréktárcsák, kitörésgátló, fékasszisztens, kormányról is vezérelhető hi-fi CD-tárral, bőrkormány, Isofix-gyerekülésrögzítés, távirányítós központi zár.
Extrafelszerelés árak:  Autószalon

Alapár: 9 500 000 Ft

Az Autó2 újság 2004/5. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás