Újautó

2004. április 29. csütörtök, 12:10

Tesztnapló: Kia Magentis 2.5 SE V6 - Luxuskivitelben

A Kia felső-középosztályosának legrangosabbja jó felszereltségével, motorjával és váltójával a luxust szolgálja.

 

A méretes, kényelmes karosszéria gazdag
szereltséggel és nagy motorral párosul

A már korábban próbált (A2 2003/10.) tágas utas- és csomagterű karosszéria nagyobb motort és luxust kapott.

Karosszéria, utastér

A jó minőségű, lépcsős hátú karosszériának nagy a csomag- és az utastere. A logikus, könnyen olvasható műszerfal bőrkárpitozású nézőtérnek vetít. A vezetőülést minden irányban, még magasságban is motorok tolják. A kormány csak sugárirányban mozog. A kényelem mindkét üléssoron nagy, a körbeláthatóság jó. Az üléstámlák hátul osztva dönthetőek: a Magentis méretéhez kicsi, 375 literes csomagtér megnövelhető.

Motor, erőátvitel

Igényes, 2,5 literes, V6-os, négy vezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes, csupa könnyűfém motor; négyfokozatú automata váltó indítja az erőátviteli láncot. A 168 lóerő csendes, dinamikus mozgást ad, a 230 Nm még az automatával is nyomatékosan húz, az elülső kerekeket – a kapcsolható kipörgésgátló ellenére – finoman megszólaltatgatva. Mindenkor zajtalanul és finoman jár. A jobb kulisszába tolva, előre-hátra lökdösve, soros váltásra is felkészített, ugyan csak négyfokozatú automata váltó önműködő állásban viszonylag gyorsan és a gázpedálnak szépen engedelmeskedve dolgozik, kéziváltásban sem lassú, átlagos, de lehetne gyorsabb is. A zömében autópályán mért fogyasztás, a nyugodt tempónál mért 11,0 l/100 km kicsit nagy.

Vezetés, menettulajdonságok

Az ülések kényelmesek. A szervokormánnyal, a hajtásrendszertől szinte függetlenedve, akár egy hátsókerékhajtásos kis kormányerőkkel irányítható, az egyenestartást eleinte tanulni kell. A kapcsolók, kezelőszervek finoman működnek. A kettős keresztlengőkaros felfüggesztések jóval átlag felettiek és amerikaiasan kényelmesek a Michelin 205/60 R15-ös gumikon. Csendes a motor, nincsen futóműzaj, a szél viszont, ha halkan is, de 120-nál szól. Az elülső-hátsó tárcsafékek lassítóképessége meggyőző.

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, V6-os, négyütemű benzinmotor, elöl keresztben beépítve, könnyűfém blokk és hengerfej. Négy fogazottszíj/lánc hajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 2494 cm3, furat 84,0 löket 75,0 mm. Kompresszió 10,0:1. Teljesítmény: 168 LE/124 kW (6000/min). Nyomaték: 230 Nm (4000/min). Négyfokozatú automata váltó. Elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztések, hátul kereszt- és hosszanti lengőkarokból álló összetett felfüggesztés, lengéscsillapítókkal, spirálrugókkal. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Kétkörös hidraulikus fékrendszer, elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 205/60 R 15. Csomagtér: 375 l. Üzemanyagtartály: 65 l. Hossz x szélesség x magasság: 4730x1820x1410 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1485/2000 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,5 s. Végsebesség: 214 km/h. Fogyasztás (EU városon kívül/város/vegyes): 7,6/15,1/10,4 l/100 km.
Ára: 7 699 900 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Méretes utastér
+ Kényelmes ülések
+ Igényes felfüggesztések
+ Osztva dönthető hátsó ülések
+ 3 évi garancia
+ Jó felszereltség, sok belső tároló
Érzékeny kormány
A kormányoszlop tengelyirányban nem állítható
Négyfokozatú az automata váltó
Kis csomagtér

 

Felszereltség

Már a kisebb motorral is jó a felszereltség, s ez a legdrágább változat természetesen még gazdagabb. Az említetteken túl a két front- és elülső oldallégzsák, a blokkolás- és kipörgésgátló, a hárompontos Isofix-bekötés, a három hátsó fejtámla és biztonsági öv alapáras. Az elektronikus légkondicionáló, az elektromos ülésállítás, a bőrkárpitozás, az ülésfűtés, a könnyűfém kerekek, a sebességtartó automatika, a négy elektromos ablakemelő és külső tükrök, a rádióvezérléses központi zár, az indításgátló, a riasztó, a színezett üveg, a hat-hangszórós rádió-előkészítés szériafelszerelés – hogy csak a fontosabbakat említsük.

Költség

A Kia Magentis még a felszereltségét figyelembe véve is drága, márkázottabb ellenlábasai közül néhányat olcsóbban lehet megkapni. A garanciális feltételek vegyesek. A 15 ezer km-es olajcsere ma már kicsit sűrű. Az általános háromévi garancia (vagy 100 ezer km) nagyvonalú, az átrozsdásodás ellen ötévi védelem ma már kevés, a fényezésre a három év mindennapos, védőszárny-szolgáltatás pedig egyáltalán nem jár.

Az Autó2 újság 2004/4. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás