Újautó
Tesztnapló: Kia Magentis 2.5 SE V6 - Luxuskivitelben
A Kia felső-középosztályosának legrangosabbja jó felszereltségével, motorjával és váltójával a luxust szolgálja.
A már korábban próbált (A2 2003/10.) tágas utas- és csomagterű karosszéria nagyobb motort és luxust kapott.
Karosszéria, utastér
A jó minőségű, lépcsős hátú karosszériának nagy a csomag- és az utastere. A logikus, könnyen olvasható műszerfal bőrkárpitozású nézőtérnek vetít. A vezetőülést minden irányban, még magasságban is motorok tolják. A kormány csak sugárirányban mozog. A kényelem mindkét üléssoron nagy, a körbeláthatóság jó. Az üléstámlák hátul osztva dönthetőek: a Magentis méretéhez kicsi, 375 literes csomagtér megnövelhető.
Motor, erőátvitel
Igényes, 2,5 literes, V6-os, négy vezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes, csupa könnyűfém motor; négyfokozatú automata váltó indítja az erőátviteli láncot. A 168 lóerő csendes, dinamikus mozgást ad, a 230 Nm még az automatával is nyomatékosan húz, az elülső kerekeket – a kapcsolható kipörgésgátló ellenére – finoman megszólaltatgatva. Mindenkor zajtalanul és finoman jár. A jobb kulisszába tolva, előre-hátra lökdösve, soros váltásra is felkészített, ugyan csak négyfokozatú automata váltó önműködő állásban viszonylag gyorsan és a gázpedálnak szépen engedelmeskedve dolgozik, kéziváltásban sem lassú, átlagos, de lehetne gyorsabb is. A zömében autópályán mért fogyasztás, a nyugodt tempónál mért 11,0 l/100 km kicsit nagy.
Vezetés, menettulajdonságok
Az ülések kényelmesek. A szervokormánnyal, a hajtásrendszertől szinte függetlenedve, akár egy hátsókerékhajtásos kis kormányerőkkel irányítható, az egyenestartást eleinte tanulni kell. A kapcsolók, kezelőszervek finoman működnek. A kettős keresztlengőkaros felfüggesztések jóval átlag felettiek és amerikaiasan kényelmesek a Michelin 205/60 R15-ös gumikon. Csendes a motor, nincsen futóműzaj, a szél viszont, ha halkan is, de 120-nál szól. Az elülső-hátsó tárcsafékek lassítóképessége meggyőző.
Műszaki adatok
Folyadékhűtéses, V6-os, négyütemű benzinmotor, elöl keresztben beépítve, könnyűfém blokk és hengerfej. Négy fogazottszíj/lánc hajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 2494 cm3, furat 84,0 löket 75,0 mm. Kompresszió 10,0:1. Teljesítmény: 168 LE/124 kW (6000/min). Nyomaték: 230 Nm (4000/min). Négyfokozatú automata váltó. Elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztések, hátul kereszt- és hosszanti lengőkarokból álló összetett felfüggesztés, lengéscsillapítókkal, spirálrugókkal. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Kétkörös hidraulikus fékrendszer, elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 205/60 R 15. Csomagtér: 375 l. Üzemanyagtartály: 65 l. Hossz x szélesség x magasság: 4730x1820x1410 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1485/2000 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,5 s. Végsebesség: 214 km/h. Fogyasztás (EU városon kívül/város/vegyes): 7,6/15,1/10,4 l/100 km.
Ára: 7 699 900 Ft
Előnyei | Hátrányai |
+ Méretes utastér + Kényelmes ülések + Igényes felfüggesztések + Osztva dönthető hátsó ülések + 3 évi garancia + Jó felszereltség, sok belső tároló | — Érzékeny kormány — A kormányoszlop tengelyirányban nem állítható — Négyfokozatú az automata váltó — Kis csomagtér |
Felszereltség
Már a kisebb motorral is jó a felszereltség, s ez a legdrágább változat természetesen még gazdagabb. Az említetteken túl a két front- és elülső oldallégzsák, a blokkolás- és kipörgésgátló, a hárompontos Isofix-bekötés, a három hátsó fejtámla és biztonsági öv alapáras. Az elektronikus légkondicionáló, az elektromos ülésállítás, a bőrkárpitozás, az ülésfűtés, a könnyűfém kerekek, a sebességtartó automatika, a négy elektromos ablakemelő és külső tükrök, a rádióvezérléses központi zár, az indításgátló, a riasztó, a színezett üveg, a hat-hangszórós rádió-előkészítés szériafelszerelés – hogy csak a fontosabbakat említsük.
Költség
A Kia Magentis még a felszereltségét figyelembe véve is drága, márkázottabb ellenlábasai közül néhányat olcsóbban lehet megkapni. A garanciális feltételek vegyesek. A 15 ezer km-es olajcsere ma már kicsit sűrű. Az általános háromévi garancia (vagy 100 ezer km) nagyvonalú, az átrozsdásodás ellen ötévi védelem ma már kevés, a fényezésre a három év mindennapos, védőszárny-szolgáltatás pedig egyáltalán nem jár.
Az Autó2 újság 2004/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...