Újautó

2004. március 28. vasárnap, 14:34

Tesztnapló: Alfa Romeo 166 2.4 JTD aut. Distinctive - Szépségápolás

Az átdolgozott 166-ost új dízelmotorral és automatikus váltóművel faggattuk.

Távolra és megfelelő erősséggel
világítanak a feláras bixenon fényszórók,
a 17 colos alukerék szériatartozék

A formatervezők nem sokat dolgoztak a legnagyobb Alfával, mindöszsze az orr-részt alakították még dögösebbé. Belül csak jelzésértékűek a változások. Maradt azonban a különleges vezetési élmény és néhány megszokást igénylő „alfás” megoldás.

Karosszéria, utastér

A márkaidentitást jobban hangsúlyozó, nagyobb és csillogóbb hűtőmaszk, valamint az autó formájába harmonikusabban illeszkedő lámpatestek – ezek a 166-os Alfa Romeo említést érdemlő új ékességei. A teszt- autó utasterének szürke színvilága az üléseken és az ajtók egy részén feszülő bőr, a krómozott kiegészítők, valamint az alumíniumdíszű középkonzol ellenére unalmas. Érdekesebb a beige vagy a fekete belső. A minőségérzet jó, de rossz úton érezhetően rezeg a karosszéria. Mindkét sorban remek oldaltartású, feszes fotelokban lehet elhelyezkedni. Széltében és hosszában a hely bőséges, bár az elülső üléseket nem lehet eléggé hátratolni. A fejtér elöl is, hátul is szűk lehet a magasabb utasoknak. Mindkét elülső ülés fűthető, elektromosan állítható, emelhető, a vezetőé memóriás.

Jellegzetes alfás műszerfal kerek légbeömlőkkel és a vezető felé forduló középkonzollal

A műszerfal órái egyértelműen tájékoztatnak, az integrált audio-navigáció-telefon-klíma rendszer felépítése logikus, a funkciók kezelése nem vonja el hosszú ideig a vezető figyelmét. Kevés az utastéri rakodóhely, lehetne nagyobb a kesztyűtartó és az ajtózseb. A hátsó ülés nem hajtható előre, csak két fix fejtámla jár. Van kartámasz és sízsák. A csomagtér tágas és síkokkal határolt, aljában teljes értékű pótkerék lapul.

Motor, erőátvitel

A 2,4 literes hengerenként négy szelepet és Multi-Jet befecskendező rendszert kapott. Az erőforrás karaktere az autóhoz illően sportos, a 175 lóerő és a 330 Nm nyomaték minden helyzetben kész országúti torpedóvá varázsolni a 166-ost. A motor járása finom, alapjáraton sem remeg, hosszú távon zavaróvá váló érces hangja azonban az egész utazást végigkíséri. A nyomatékelosztás ötfokozatú, kézzel is kapcsolható automata egység feladata. A szerkezet erőteljesebb gázadásra alacsony tempónál és nagy sebességnél is fürgén kapcsol vissza, a működés finom, a gangolás rángatásmentes. Lassításkor érezhető motorfék segít. Kézi üzemmódban, felfelé váltásnál hagyja kihúzatni a dízelaggregátot, csak a megállás közelében avatkozik be. Nyugodt városi autózásnál viszont indokolatlanul magasan tartja a fordulatszámot, 50-60 km/óránál 3-asban utazunk. Ebben a sebességtartományban még kézi üzemmódban is beleszól a vezető akaratába, vissza-visszakapcsol negyedikből.

Vezetés, menettulajdonságok

Az Alfa kezelőszerveinek működtetésére határozott mozdulatokra van szükség. Az ideális vezetési pozíciót különböző testméretű utasok is könnyen megtalálhatják, bár a sportos karakterhez alacsonyabb üléshelyzet kívánkozna. A kormány mechanikus magasságállító karja rossz helyen van. A szervorásegítés mértéke ideális, a kormány pontos, és jól jelzi, mi történik az út és a kerekek között. Az elöl-hátul többlengőkaros futómű olyan érzetet kelt a vezetőben, mintha nem luxuslimuzinban, hanem sportkocsiban ülne. Az üresen is több mint 1,5 tonnás 166-os befekszik a kanyarba, kifarolásra, váratlan reakciókra nem kell számítani. A felfüggesztés hangolása egy leheletnyivel lehetne lágyabb. Az egyenesfutás a széles gumik ellenére jó. A négytárcsás fékrendszer harap, adagolni is pontosan lehet. A szélzaj autópálya–tempónál sem válik tolakodóvá. Előre és oldalra jó a kilátás, de a parkolás hátramenetben tolatóradar hiányában nehézkes.

Műszaki adatok

Öthengeres, soros, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses Multi Jet-rendszerű turbódízelmotor elöl keresztben beépítve. Hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2387 cm3, furat 82 mm, löket 90,4 mm. Teljesítmény: 175 LE/129 kW (4000/ min). Nyomaték: 330 Nm (1750/ min). Ötfokozatú automata váltó, elsőkerékhaj-tás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul négylengőkaros független felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafék, elöl belső hűtéssel, blokkolásgátló. Gumiméret: 225/40 R17. Csomagtér: 490 l. Üzemanyagtartály: 72 l. Hossz x szélesség x magasság: 4720x1815x1416 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1580/2090 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,9 s. Végsebesség: 218 km/h. Fogyasztás (város/országút/vegyes): 12,1/6,9/8,9. Tesztfogyasztás: 9,2 l.
Ára: 14 414 000 Ft

Felszereltség

A Distinctive a magasabb felszereltségi szint, amelyben rengeteg hasznos és kényelmet fokozó extra szolgálja az utasokat. Légzsákból hat jut a 166-osba, ABS, menetstabilizáló, kipörgésgátló, elektromos ülésállítás, bőrkárpitozás, sebességtartó szintén benne van az alapárban, hogy csak a lényegesebbeket említsük. Kár, hogy az automata klímaberendezés egyzónás, és ebben a kategóriában adhatnák felár nélkül is a kormányról vezérelhető rádiót vagy a tolatóradart.

Költség

A tesztelt modell alapára 12,5 millió forint, amit néhány extrával hizlaltak 14 millió fölé. A bixenon fényszórók mosóval együtt 369 000, a HIFI-audiorendszer 495 000, a navigációs berendezés 550 000, a metálfény 240 000, a beépített telefon 160 000 forintba kerül. Az általunk mért 9,2 literes átlagos fogyasztás kedvezőnek mondható. A legnagyobb Alfát 20 000 km-enként várják szervizbe. Rozsdásodás ellen 8 év a jótállás. Az általános garancia 2 évig szól, assistance-szolgáltatás is ennyi ideig jár az autóhoz.

Előnyei:

+ Remek futómű és fékek
+ Harapós motor
+ Kényelmes ülések

Hátrányai:

– Zajos erőforrás
— „Kötözködő” automata váltó
— Kényelmetlen részletmegoldások

Az Autó2 újság 2004/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás