Újautó
Teszt: Mazda3 1.6i TX - Golfozó
Igazi egyéniség, s mint az autóipar nagy öregjei, karakteres arcot mutat. A hátravitt második oszlop mindkét irányban javítja a kilátást Kombis lelépés erőt sugárzó combokkal. Szellemes formai ötlet, hogy az ötödik ajtó csuklópontjai kidudorodnak a tetőből. Az ereszcsatorna hiánya miatt nyitott ajtónál az eső a tetőről bezúdul az ülésre A kemény, de jó minőségű anyagból
Igazi egyéniség, s mint az autóipar nagy öregjei, karakteres arcot mutat. A hátravitt második oszlop mindkét irányban javítja a kilátást | Kombis lelépés erőt sugárzó combokkal. Szellemes formai ötlet, hogy az ötödik ajtó csuklópontjai kidudorodnak a tetőből. Az ereszcsatorna hiánya miatt nyitott ajtónál az eső a tetőről bezúdul az ülésre | ||||
A kemény, de jó minőségű anyagból formált műszerfal egyéni és jól áttekinthető, a kezelőfelülete élvezettel használható. A kormányról is működtethető rádió hangminősége méltatlanul gyenge | Kényelmes, látványra is tervezett elülső ülések, de a támladőlés forgatógombja nehezen érhető el | ||||
A szépen megoldott középső pult, felül a rádió, alul a szellőzés méretes és egyértelműen kezelhető gombjaival, alul a sebváltókar mellett a teljesen leválasztott navigációs részleg | A hátsó tér minden irányban nagy | ||||
|
| ||||
Hatalmas (8 literes) a kesztyűtartó, a mélyén alig látszik a navigáció DVD-jének futóműve | Magas fék, alacsony gáz: hibás pedálrend | ||||
Igazi Mazda-motor a gépháztető alatt logikus felállásban. A szívócsősor előre-, a kipufogó-leömlő hátranéz |
Előnyei-hátrányai:
Karosszéria, felfüggesztés
+ Nagy tengelytávú, nagy utasterű biztonsági karosszéria
+ Nagyon jó kidolgozási minőség, finoman záródó ajtókkal
+ Szél- és minden egyéb zajtól csendes utastér
+ Csendes futómű, jó útfekvéssel és kanyarodási tulajdonságokkal
+ Kellemes rugózási kényelem
+ A vezetés gyönyöre
— Kis csomagtér
— Ajtónyitáskor az eső az ülésre folyik a tetőről
— A biztonsági övért nagyon hátra kell nyúlni
— Az elülső ülés támladöntő forgatógombja nehézkesen érhető el
Motor, erőátvitel
+ Rugalmas és dinamikus motor
+ Megfelelően osztott, élvezetesen kapcsolható váltó
Biztonság
+ Hat légzsák, öt fejtámla, öt hárompontos öv alapáron
+ Isofix-bekötési pontok
+ Jó fékek
— Átlagos vezetőnek késve megszólaló kipörgésgátló
Költségek
+ Csekély fogyasztás
+ Háromévi garancia
— Hat év átrozsdásodás elleni garancia
— Védőszárny, olajcsere
— Kategóriájához képest magasabb ár
Adatlap: Mazda3 1.6
Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, soros négyütemű benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy felülfekvő (fogazottszíjhajtásos) vezértengely, hengerenként négy szelep, változó szívószelep és szívócsőhossz-vezérlés. Könnyűfém blokk és hengerfej. Elektronikus hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat 78,0 mm, löket 83,6 mm. Sűrítési arány: 10,0:1. Teljesítmény: 105 LE/77 kW (6000/min). Nyomaték: 145 Nm (4000/min). Olajtöltés: 3,6 l. Hűtővíz: 6,0 l. Akkumulátor: 12 V 65 Ah. Generátor: 80 A.
Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, egytárcsás, hidraulikus működtetésű, száraz tengelykapcsoló, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,4616; II. 1,842; III. 1,290; IV. 0,972; V. 0,820; R. 3,214; Végáttétel 4,388.
Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, hidraulikus lengéscsillapítókkal alumínium segédalvázon, hátul független felfüggesztés, négykaros lengőkarrendszerrel, spirálrugók hidraulikus lengéscsillapítókkal alumínium segédalvázon. Elöl és hátul torziós stabilizátor. Hidraulikus fékrendszer blokkolásgátlóval, elektronikus fékerőelosztóval, négy tárcsafékkel, pánikrendszer. Fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel.
Karosszéria
Ötajtós, 5 személyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1180 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1695 kg. Üzemanyagtartály: 55 l. , Hosszúság: 4420 mm, Szélesség: 1755 mm, Magasság: 1465 mm, Tengelytáv: 2640 mm, Nyomtáv elöl: 1530 mm, Nyomtáv hátul: 1515 mm, Belső szélesség elöl: 1460 mm, Belső szélesség hátul: 1430 mm, Belmagasság elöl: 1020 mm, Belmagasság hátul: 900 mm, Lábhelyméret: 480–740 mm, Elülső ülőlap: 500 mm, Hátsó ülőlap: 510 mm, Üléstér: 95–360 mm, Csomagtér: 300/635 l, Gumik: 205/55 R16
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,0 s.
Végsebesség: 182 km/h.
Fogyasztás (EU)
város: 9,3 l/100 km, városon kívül: 6,0 l/100 km,
vegyes: 9,9 l/100 km Tesztátlag: 7,1 l/100 km*
(Gyári adatok)
* Saját mérés (zömében városban), egy személlyel 2–12 Celsius-fok hőmérsékleten.
A tesztautó érdemleges tartozékai
Kétfokozatú, teljes méretű utas- és vezetői légzsák, két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az elülső kettő övfeszítővel és erőhatárolóval), öt fejtámla (aktív elsők), kitörés-, kipörgés- és blokkolásgátló, pánikfékrendszer, Isofix-pontok, indításgátló, színezett üvegek, ködlámpák elöl-hátul, elektromosan állítható és fűthető tükrök, fedélzeti számítógép, elektromos ablakmozgatás elöl-hátul (mind a négy automata), automatikus légkondicionáló, kormányról vezérelhető rádió-CD, magasságban állítható vezetőülés, két irányban állítható kormány, kartámasz elöl-hátul, osztottan dönthető hátsó üléstámlák, szervokormány, pollenszűrő, rádió-távvezérléses központi zár, könnyűfém kerekek, bőr kormány.
Ára: 4 849 900 Ft
Az Autó2 újság 2004/2. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...