Újautó
EuroNcap törésteszt: Nissan Micra
Általános védelem 25 pont
Frontális ütközés elleni védelem 9 pont (56 %)
Oldalütközés elleni védelem 15 pont (83 %)
Övjelzés 1 pont
Gyalogosvédelem 12 pont (33 %)
Frontális ütközés
A kevés pont magyarázata, hogy az övrendszer megengedte, hogy a vezető feje és mellkasa találkozzon a kormánnyal. A vezetőt lábsérülés veszélyezteti a műszerfal alatti területről. A biztonságot veszélyezteti, hogy a reteszeletlen háttámla a hátsó ülésnél kihúzhatja az övet az orsóról.
Oldalütközés
A vezető védettsége jó, annak ellenére, hogy nem kizárt a mellkasi sérülés kockázata az ülésbe szerelt oldallégzsák ellenére. A bábú hátáról nyomás jut az ülésre egészen valószínűtlen módon, ez csökkenti a mért adatokat a mellkasban.
Gyerekvédelem
A 18 hónapos gyerek háttal, a nagyobb szemben ült kétpontos Isofix ülésben, de ez nem csökkentette eléggé a 3 éves sérülési kockázatát sem a frontális, sem az oldalütközésnél. A kisebbik csak frontütközésnél, a mellkasánál mutatott sérülési kockázatot.
Gyalogos védelem
A Nissan a gyalogosvédelem fejlesztésére törekszik, az eredmény nem maradt el. Vannak puhább területek az autón, sőt a lökhárító is ezek közé tartozik. Viszont a motorházél veszélyes lehet.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...