Újautó

2003. december 29. hétfő, 19:25

Tesztnapló: Peugeot 307 SW 2.0 Aut Premium - Üvegvázhatás

Nehéz eldönteni, vajon kombi vagy egyterű: mindkettő téralakító tulajdonságaival bír.

A kombivégű 307 az elülső oszlopig azonos az alapmodellel, az SW tengelytávolsága 10 cm-rel hosszabb

A kombik és az egyterűek térhasznosításának elemeit is felhasználja a Peugeot, míg a tető nagy részén végighúzódó üvegborítás a kabrió szabadságába enged bepillantást.

Karosszéria, utastér

A vezető környezete a 307-é: kényelmes, hosszú lapú ülések magasságállítással, kartámasszal, érezhető oldaltartással. Nagy belső magasság és szélesség. Puha ülőlap, magas támla. A bal külső tükör osztott; mindegyik oszlop vaskos, de csak kismértékben akadályozza a kilátást. A kormány-pedálrend megfelelő, az index karja túl hamar visszatér, kis kormánymozdulatra is felhagy a jelzéssel. Van elég rakodóhely a vezető körül. Finom a kialakítás, a gazdag kivitelben sok a fémdísz, ez-az meg-megcsillan a sötétített üvegeken átsütő napfényben. A kézifékkar mögötti gomb elektromosan mozgatja a kárpitot, amely egészen a hátsó ülésig hátrahúzódik, fölötte üvegtető. Kellemes télen, nyáron hiába hővédő az üveg, felmelegszik. Az autó jól átszellőztethető, légnyílás jut a leghátsó oldalüvegekhez is. A tető adta panoráma a legjobban a középső sorból érvényesül. A sor három ülésből áll, mindegyik támlája egy fokozattal hátrébb állítható, előrefektethető, az ülés egésze orrára buktatható vagy kivehető. A mozgatást elérhető textilfülek segítik. Nincs sok pakolóhely, de van két felcsapható asztalka az elülső ülések hátán. Minden helyhez automata öv, a szélsőkhöz Isofix-kapcsolat tartozik. A használatlan fejtámlákat az ülésekbe lehet nyomni. A sor minden ülése 15 cm-t tehet meg a sínjén. A hátsó állásban szabad a térdhely, az elsőben szűk, de igazságos elosztást tesz lehetővé, ha a harmadik sorba is egy vagy két ülést tesznek. Bár a pótszékek méretben megegyeznek a szélső ülésekkel, mégsem tartoznak a szériafelszereléshez. Ezek az ülések kicsit rövidek, de kényelmesek. Noha az autó beltere széles, három ilyen ülésnek mégsem jut hely: a középső, amely előrehajtott támlájával asztalt formáz, a többinél 5 cm-rel keskenyebb ülésként szűk, s inkább olyan gyereknek való, akit nem zavar a magas padlóhullám. A középső kiemelése után, részben annak rögzítőpontjaiba téve az oldalfaltól és egymástól is nagy oldaltávolságú kétüléses sort lehet kialakítani. Az oldalülések a hátsó sorba is telepíthetők, ilyenkor az ülőhelyek egymáshoz tapadnak. A másik oldalon a kerékdobok a határjelzők, a lábhely pedig olyan hosszú, hogy a láb kinyújtva sem éri el az elülső támlát – pótolhatatlan szolgálat például síbaleset utáni gipszes lábú sebesült szállításakor. Ilyenkor az sem baj, hogy az ülés elég közel van a padlóhoz, és a harmadik sorban a fej fölötti tér is legfeljebb a középmagasaknak elegendő. Az ülésmozgatás körülményes, s bár nem nehezek, nem is könnyűek a darabok.

Az üvegtető barátságos, szilárdítja a karosszériát. Az automata váltó szekvenciális módban kézzel is kapcsolható

Sokféle, ám ódivatú egyterű-rendezési elv a fölösleges bútorok kirakása az autóból (garázs ajánlott), amikor más modellekben ezek a részek az autón belül, oldalra vagy a padlóba siklanak. A hétszemélyes kialakításban szűkös a térdhely, az ülések mögött arasznyi csomagtér marad. A hátsó ajtó magasra nyílik. A teljes csomagtér jól rakodható, több kikötőszem és háló segít, alacsony a küszöb, széles a nyílás, az áruhúzkodás kárai ellen fémlap véd. A kombi módra rolóval fedett raktér a kerékjáratok közötti legszűkebb helyen is szélesebb 1 m-nél, s hossza is ekkora az előresiklott középsorig. Az ülések felhajtása, illetve kivétele újabb 30-30 centiket nyújt a széles, magas rakhelyen.

Motor, erőátvitel

A kétliteres motor még az erősen megpakolt autót is könnyen mozgatja, miközben alig hangosodik fel. Az alaphelyzetben kissé nehézkes elindulás és hosszú kapcsolás a sportváltóállásban vagy a szekvenciális kéziváltással felélénkíthető. A váltási módok közötti átmenet azonnali, a négy fokozat közötti átmenetek nem feltűnőek.

Vezetés, menettulajdonságok

Rugózása enyhén feszes, ez jó menettulajdonságokat tesz lehetővé, miközben a rugózási komfort mindaddig kellemes, amíg a kocsi nem ér rossz burkolatra. A rugózás az egyenetlenségeket szépen elsimítja, de a keresztbe futó úthibákon megütközik. Az autó jól kormányozható, fékezhető. Az eredetinél hosszabb tengelytávolsága is szerepet játszik biztos útfogásában.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros könnyűfém benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1997 cm3, furat 85, löket 88 mm. Elektronikus befecskendezés. Teljesítmény: 136 LE/100 kW (6000/min). Nyomaték: 190 Nm (4100/min). Elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Négyfokozatú automata váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 205/50 R17. Csomagtér 135/1540 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hossz x szélesség x magasság: 4420x1755x1570 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1355/1940 kg. Gyorsulás (0–100 km/h) 10,1 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 13,1/6,6 l/100 km.
Ára: 5 150 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Sokféleképpen alakítható utas/csomagtér
+ Jó menettulajdonságok
+ Csöndes utastér
+ Finoman működő váltó
+ Élénk menetteljesítmények
+ Erős biztonsági felszereltség
+ Gazdag kényelmi felszereltség
+ Kedvező ár
Gyorsan leálló irányjelző
Kiegészítő ülések felárért
Átrendezéshez tárolóhely-igény
Erős fogyasztás

 

Felszereltség

A leggazdagabb Premium-felszereltségi sor része a blokkolás-, kitörés- és kipörgésgátló, az elektronikus fékerőelosztó, a ködfényszóró, az Isofix-pontok, az indításgátló, a sebességfüggő szervokormány, a két-két elülső, oldalsó és függönylégzsák, a vészfékrásegítő, a két állítható magasságú elülső ülés könyöktámasszal, az automatikus klímaberendezés, az elektromos ablakmozgatás elöl-hátul, az elektromosan mozgó, fűthető és önműködően becsukódó külső tükrök, a csomagtéri háló. Tartozék a két irányban állítható kormányoszlop, a fedélzeti számítógép, az intelligens karbantartásjelző, a hűthető kesztyűtartó, a hővédő és színezett üvegezés, az esőérzékelős ablaktörlő, az automatikus fényszórókapcsoló és hazakísérő fény, a távirányítós központi zár. Alapfelszerelés a panoráma üvegtető az elektromosan mozgatható tetőkárpittal, a 12 V-os csatlakozó hátul, a tárolók az elülső ülések alatt, a távvezérlős, 6 hangszórós CD-rádió, a krómozott kilincsek, a könnyűfém felnik. A harmadik sor ülései felárasak, darabja 75 000 forintba kerül.

Költség

Versenytársaihoz képest nem drága az SW. Az azonos motorú és felszereltségű kéziváltósnál 350 000 forinttal kerül többe az automata. Az intelligens karbantartásjelző 30 000 kilométerből számol vissza, a garancia két év. Kilencliteres átlagfogyasztása nem takarékos.

Az Autó2 újság 2003/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás