Újautó

2003. november 29. szombat, 11:23

Tesztnapló: Honda Accord Tourer 2.4i Executive Automata - Összhangzattan

A hetedik generációs Accord nagy rakterű változata, a márka első igazi prémium-kombija. A kínálat legerősebb motorjával és tanulékony automata váltójával elegáns üzleti autó és egyben valódi családi túrázó.

 

A Honda nagy kombijának lendületes
vonalvezetésű karosszériája teljesen
szélzajmentes. A csendes motor és a
finom erőátvitel igazi utazóautóvá teszi

Már az alapok is különböznek: az új Accord kombijának 5 centivel hosszabb a tengelytávja a limuzinénál. A növekmény a hátsó utasok életét könnyíti meg, miközben a vezető a magas hátsóból mit sem érzékelve terelgeti a sportos nagy-Hondát.

Karosszéria, utastér

A teljes hossz 8,5 centivel múlja felül a lépcsőshátúét, a csomagtartó pedig 115 literrel lett tágasabb. A beltér elülső része teljes egészében megegyezik a négyajtóséval, látványos a kétszínű, finom anyagokból szerkesztett műszerpult. A pontos kidolgozáshoz több elemnél csak „látszatpuhaság” jár, sok a kemény műanyag felület. A műszeregység leolvasási hibátlanságának éppen ellentéte a bonyolult, gombokkal telezsúfolt középkonzol, de használata megszokható. Az elülső, a vezető oldalán magasságállítós, gerinctámaszos üléspár tágas, oldaltartása megfelelő, a hosszú ülőlapok jól támasztják az utasok lábait, így a sokórás accordozás sem kényelmetlen.

A műszerpult sportos rajzolatú, a kidolgozás példás, az anyagok néhol látványosabbak a képen a valóságnál. A középkonzol kapcsolói között nem könnyű eligazodni, használatuk bonyolult, de megtanulható

A kárpitok minőségi hatásúak. A rakodóhely kevés, a méretes kesztyűtartón és az átlagos ajtózsebeken kívül csak a középső kartámasz rekesze nevezhető viszonylag nagynak, a hátsó utasoknak nem jár ajtózseb, csupán az anyósülés támlájába pakolhatnak. A hátsó pad hangsúlyozottan kétszemélyes, a középen ülőt a padlólemez magas merevítőalagútja is korlátozza; állítható magasságú fejtámla és hárompontos öv minden utasnak jár. A hatalmas, világos kárpitozású csomagtartó ajtaját elektromotor mozgatja, a jól megvilágított térben fedeles rekeszek várják az apróbb holmikat. A csomagrögzítő rendszer és a hátsó támla osztott döntése alapáras.

Motor, erőátvitel

A friss fejlesztésű, teljesen alumíniumszerkezetű 2,4 literes négyhengeres, kifejezetten hosszú löketű erőforrás villanymotorosan simán forog, építésmódja ellenére fordulatszám-kedvelő. A változó vezérlés már az alapjárat-közeli fordulatszám-tartományokban is nyomatékossá teszi, ugyanakkor zokszó nélkül tűri a nagy fordulatszámot, sőt ott él igazán. A vezérlést a motor teljes élettartamát kiszolgáló, hangtalan lánc hajtja. A kézzel is kapcsolgatható, ötfokozatú, bolygóműves automata váltó tanulékony, a gázpedál erőteljes taposására már viszonylag korán visszakapcsol, így segíti az előzéseket, s a lejtmeneti motorfékhatást is ugyanígy növeli. A kézikapcsolás viszonylag gyors, de a „figyelmes” váltóirányítás miatt szinte egyáltalán nincs rá szükség.

Vezetés, menettulajdonságok

Az Accord kifejezetten autópályázásra született, 130 km/óránál 2500-at fordul a főtengely percenként, szélzaj egyáltalán nincs, a motor hallhatatlan. A karosszéria a kevés üvegfelület ellenére jól áttekinthető, a függőleges hátsó ajtó pedig sokat segít tolatáskor. A kombi soklengőkaros futóművét a limuzinénál kevéssel feszesebbre hangolták, ennek ellenére még üresen sem pattogós viselkedésű, semleges kanyartulajdonságait teljes terheléssel is megőrzi. A városi manőverezésben a 4,75 méteres hossz a legnagyobb akadály; a sebességfüggő szervokormány pontos, az autó nemcsak az oldalszélre, de a hosszirányú nyomvályúkra is érzéketlen. A négyajtósénál nagyobb átmérőjű féktárcsákat elöl belső levegőáramlás hűti, a fékhatás pontosan adagolható, a pedálerő az átlagosnál nagyobb.

Műszaki adatok

Soros, négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve, két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 2354 cm3, furat 87 mm, löket 99 mm. Teljesítmény: 190 LE/140 kW (6800/min). Nyomaték: 220 Nm (4500/min). Ötfokozatú automata váltó, elsőkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztés segédalvázon, hátul összetett keresztlengőkaros független felfüggesztés segédalvázon. Elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel. Gumiméret: 205/55 R16. Csomagtér: 575 l. Üzemanyagtartály: 65 l. Hossz x szélesség x magasság: 4750x1760x1450 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1420/1920 kg. Gyorsulás (0– 100 km/h): 10 s. Végsebesség: 227 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 14,3/7,5/10,9 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km.
Ára: 8 190 000 Ft

Felszereltség

A felszereltségi rangsor csúcsán álló Executive-szint kínálata kifejezetten gazdag. Alapáras a kitörésgátló, az automata sebességváltó, a kormányról vezérelhető CD-s rádió, a deréktámaszos vezetőülés elektromos magasságállítása, a négy elektromos mozgatású oldalablak, a villanymotoros napfénytető, az ablaktörlők esőérzékelője, a sebességtartó automata, a két elülső ködlámpa, a fényszórómosó, az elektromos állítású, fűthető külső tükörpár, a központi zár, az automata légkondicionáló, a hat légzsák, a gyári riasztórendszer és a két xenonfényszóró.

Előnyei

Hátrányai

+ Tágas utastér
+ Kiváló egyenesfutás, jó kanyartulajdonságok
+ Jó kormányzás
+ Nagy csomagtér
+ Csendes utastér
+ Szép járású motor, zajtalan erőátvitel
Kevés pakolóhely az utastérben
Nincs assistance-szolgáltatás
Az utasoldali légzsák nem kikapcsolható

 

Költség

A Honda garanciája 3 évig vagy 100 000 kilométerig érvényes, a hatévi rozsdagarancia és a háromévi fényezési jótállás ma már kevés. A 20 000 kilométeres szerviz-intervallum átlagos. A Hondák értékőrzése jóval a hazai piac átlaga feletti.

Az Autó2 újság 2003/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás