Újautó
Teszt: Kia Rio 1.5 Safety - Akarattal
A jövőre hatvanéves Kia 2010-re a világ első öt autógyára közé szeretne kerülni. A márka megújulási programjának első modellje a tavaly felfrissült Rio.
A Rio formáját az eredeti terveket is jegyző Italdesign rajzolta át, a méretek változatlanok, a megjelenés mégis jóval harmonikusabb | A teljesen áttervezett műszerfal kopogósan kemény műanyag, a középkonzol szellőzőnyílásai elzárhatatlanok |
A Rio négy személynek hosszú távon is viszonylag kényelmes utazóautó | A külső visszapillantók nagyok, de holtteresek |
A kesztyűtartó mély, de kárpitozatlan, és világítása sincs | A pedálsor erősen jobbra tolt, a hely szűk |
A mazdás-fordos segédlettel fejlesztett és a Hyundaijal finomított 1,5-ös motor már kis fordulatszámon is dolgoztatható, a közepes tartománytól mechanikus zajai felerősödnek, és 5000 felett a teljesítménye is lecsökken | Az elődmodellénél kényelmesebbre formázott, hangsúlyozottan kétszemélyes hátsó padon az átlagosnál magasabb vezető mögött a lábtér jelzésértékűre szűkül. A középkonzol végére szerkesztett tárolórekesz új |
Az új ajtókárpitokra előre mélyebb, italtartásra formázott térképzsebek kerültek, a textilkárpit kevés | A hátsó ajtók szélesre tárhatók, a térképzsebnek volna ugyan helye, de kihagyták |
A szépen kárpitozott, aszimmetrikus ülésdöntéssel növelhető csomagtér a szélesre táruló ajtón keresztül könnyen megpakolható, a kerékdobok felett nyitott rekeszek várják az apróbb holmikat. A tető nem nyílik elég magasra, és zárszerkezetének élei sérülést okozhatnak |
Előnyei-hátrányai:
Karosszéria, felfüggesztés
+ Kategóriájához képest tágas, széles karosszéria
+ Kényelmes ülések
+ Tágas, jól pakolható csomagtér
+ A korábbinál jóval több pakolóhely az utastérben
— Keresztbordákon pattogásra hajlamos futómű
— Hátralátásban zavaró hátsó oszlopok
— Billegésre hajlamos karosszéria
— Erős gördülési zaj
— Keskeny hátsó lábtér
Motor, erőátvitel
+ Kis fogyasztású, nyomatékos motor
+ Jó fokozatelosztású sebességváltó
— Zajos motor
— Lazán megvezetett sebességváltókar
Biztonság
+ Jó lámpák
+ Két elülső légzsák
+ Blokkolásgátló
+ Jól adagolható fékek
— Oldallégzsákok nem rendelhetők
— Kényelmetlen pedálrend
— Holtteres külső visszapillantók
Költségek
+ 3 évi vagy 100 000 kilométeres általános garancia
— 15 000 kilométeres szervizciklus
— 5 évi rozsdásodás elleni garancia
— Tetemes ár
Adatlap: Kia Rio 1.5 Safety
Motor
Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, négyütemű benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két fogazottszíjhajtású vezértengely, hengerenként négy szelep. Könynyűfém hengerfej, acélblokk, elektronikus motorirányítás, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1493 cm3, furat 75,5 mm, löket 83,4 mm. Sűrítési arány: 9,3:1. Teljesítmény: 97 LE/71 kW (5500/min). Nyomaték: 132 Nm (4500/min). Olajtöltés: 3,4 l. Hűtővíz: 6 l. Akkumulátor: 12 V 33 Ah. Generátor: 50 A.
Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,42; II. 1,9; III. 1,3; IV. 0,97; V. 0,78; H. 3,27. Végáttétel: 4,17. Mechanikus működtetésű, egytárcsás tengelykapcsoló.
Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés hidraulikus lengéscsillapítókkal. Elöl belső hűtésű tárcsafékek, hátul dobfékek. Fogasléces hidraulikus szervokormány.
Karosszéria
Ötajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 977 kg. Üzemanyagtartály: 45l
Hosszúság: 4240 mm, Szélesség: 1680 mm, Magasság: 1420 mm, Tengelytáv: 2410 mm, Nyomtáv elöl: 1430 mm, Nyomtáv hátul: 1435 mm, Belső szélesség elöl: 1360 mm, Belső szélesség hátul: 1350 mm, Belmagasság elöl: 980 mm, Belmagasság hátul: 940 mm, Lábhelyméret: 400–580 mm, Elülső ülőlap: 495 mm, Hátsó ülőlap: 490 mm, Üléstér: 120–340 mm, Csomagtér: 450/1275 l., Gumik: 185/60 R14
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,6 s.
Végsebesség: 175 km/h.
Fogyasztás (EU)
Város: 9 l/100 km. városon kívül: 5,7 l/100 km
Vegyes: 6,9 l/100 km. Tesztátlag: 6,8 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés, egy-két személlyel 20-25 Celsius-fok hőmérsékleten.
A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, indításgátló, két elülső légzsák, állítható magasságú elülső biztonsági övek feszítővel, három darab állítható magasságú hátsó fejtámla, fényszórómagasság-állítás, belülről nyitható tanksapka, rádió-előkészítés négy hangszóróval, központi zár, elektromos mozgatású külső visszapillantók, elektromos ablakemelők, hátsó ablaktörlő és -mosó, fordulatszámmérő, indításgátló, osztottan dönthető hátsó ülés, csomagtér-világítás.
Ára: 2 990 000 Ft
Az Autó2 újság 2003/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...