Újautó

2003. július 20. vasárnap, 20:03

Teszt: Opel Meriva Cosmo 1.6 16V - Üzlet a Corsán

Az Opel méretben és megoldásban különleges egyterűvel lépett piacra. A Meriva kategóriákat hidal át.

Tesztautónk felszereltsége eltért a Cosmo-változattól. Írásunk kizárólag a Meriva Cosmo 1.6 16V árát és tartozékait sorolja fel.

Arányaival a buszostól jól távoltartott egyterű forma nagy bel- és csomagtérrel, jelentős beszállási kényelemmel, jó átláthatósággalA meredek hátfal nagyot nyit a világra, a feltett lámpák építési logikát is jeleznek
Jól kihasznált, egyszerű, áttekinthető és kezelhető műszerfalfelület kemény anyagokból. Átgondolt megoldás: a jobb elülső ülésre árusított transzponderes gyermekülés blokkolja az utaslégzsákotA hátsó sor három üléssel… és a középső ülés eltüntetésével a két szélső ülést a doblemezek közé középre tolva a lábtér megnövelhető
Az öt üléssel alaphelyzetben a csomagtér 350 literes, a könnyen csukható nagy ötödik ajtó és a merev hajtogatható kalaptartó javítja a használhatóságátAz elülső ülések támláján hátul asztalok és hálós zsebek is vannak. Az extrás középső tárolódoboz kivehető, akár táskaként használható
A csomagtér plafonig rakva, a két hátsó ülést lehajtva 1410 literes, ha az elülső ülés támláját is előrehajtják, 2005Tárolórekesz a csomagtérpadlózatban, alatta még a teljes értékű pótkerék is elfér
A rövid orr-részben 1,6-os Ecotec-motor

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Ötajtós egyterű karosszéria nagy bel- és csomagtérrel
+ Igen nagy beszállási kényelem
+ Egyedülállóan egyszerűen változtatható rugalmas belső kialakítás
+ Csöndes beltér
+ Jó útfekvés és kedvező kanyarodási tulajdonságok
— Nehézkes kilátás balra előre
— Kicsit kemény rugózás (különösen hátul)

Motor, erőátvitel
+ Szép járású, dinamikus motor
+ Zajtalan erőátviteli lánc
+ Finoman kapcsolható váltó
+ Euro 4-es környezetvédelem
— Kicsit hosszú alacsonyabb fokozatok, rövid ötödik fokozat
— Gyorsításkor felhangosodó motor

Biztonság
+  Biztonsági karosszéria oldalvédelemmel, kiakadó pedálsorral
— Alapáron rendkívül szerény passzív biztonsági felszerelés
— Foltos világítás

Költségek
+ Kedvező indulóár
+ 30 000 km-es olajcsere
+ Egyévi ingyenes védőszárny-szolgáltatás
— Egyévi általános garancia

A teljesítményben egymáshoz legközelebb álló, 1,6 literes motoros legolcsóbb változatok

 

Adatlap: Opel Meriva

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két fogazottszíjhajtásos, felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Acélblokk, könnyűfém hengerfej. Elektronikus motorirányító rendszer. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat 79,0 mm, löket 81,5 mm. Sűrítési arány: 10,5:1. Teljesítmény: 100 LE/74 kW. Nyomaték: 150 Nm (3600/min). Olajtöltés: 3,5 l. Hűtővíz: 7,1 l. Akkumulátor: 12 V 60 Ah. Generátor: 100 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, egytárcsás száraz tengelykapcsoló, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,73; II. 2,14; III. 1,41; IV. 1,12; V. 0,89; H. 3,31. Végáttétel: 3,94.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés hidraulikus lengéscsillapítókkal segédalvázon, hátul csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal–segédalvázon. Elöl-hátul torziós stabilizátor. Hidraulikus fékrendszer, négy tárcsafékkel, elektronikus fékerőelosztó. Fogasléces kormánymű elektrohidraulikus rásegítéssel.

Karosszéria
Ötajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1300 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1830 kg. Üzemanyagtartály: 53 l. ,
Hosszúság: 4042 mm, Szélesség: 1694 mm, Magasság: 1624 mm, Tengelytáv: 2630 mm, Nyomtáv elöl: 1450 mm, Nyomtáv hátul: 1465 mm, Belső szélesség elöl: 1405 mm, Belső szélesség hátul: 1390 mm, Belmagasság elöl: 1030 mm, Belmagasság hátul: 930 mm, Lábhelyméret: 480–710 mm, Elülső ülőlap: 510 mm, Hátsó ülőlap: 495 mm, Üléstér: 115-345 mm, Csomagtér: 350 l., Gumik: 185/60 R15H (Continental PremiumContact)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 13,3 s.
Végsebesség: 175 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 9,9 l/100 km.   városon kívül: 6,1 l/100 km
Vegyes: 7,5 l/100 km.   Tesztátlag: 10,3 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés (zömében városban), egy személlyel 10–17 Celsius-fok hőmérsékleten.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Teljes méretű utas- és vezetői légzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az elülső kettő övfeszítővel, valamennyi szélső erőhatárolóval), öt fejtámla, Isofix-pontok, szervokormány, indításgátló, raktér a csomagtér padlózatában, pollenszűrő, elektromos csatlakozó hátul, aszferikus visszapillantó tükör a bal oldalon, fényszórómagasság-állítás, teljes értékű pótkerék, távvezérelt központi zár, rádiós magnó, elektromos ablakemelés elöl, krómozott belső kilincsek, ködlámpák elöl, sugárirányban állítható kormányoszlop.

Ára: 3 659 000 Ft

Az Autó2 újság 2003/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás