Újautó
Tesztnapló: Alfa Romeo 156 2.0 JTS Distinctive - Pezsgés
Az Alfa mérnökei tovább edzették a híres 2,0 literes sportszívet, amely így – közvetlen benzinbefecskendezéssel – kategóriájának egyik legnagyobb literteljesítményű szívómotorja lett.

A karosszéria lemezfelületei nem változtak,
a lökhárítók és a fényszórók is csak
alig észrevehetően módosultak
Az 1998-ban „Az év autójá”-nak választott Alfa 156-osból eddig sem hiányzott a márkára mindig is jellemző temperamentum. Az alapjaiban változatlan, duplagyertyás, 2,0 literes benzinest a korábbinál elvileg gazdaságosabb befecskendező-rendszerrel felszerelve megszületett a jelenlegi Alfa-kínálat egyik legmámorítóbb erőforrása, amely hangjával is, viselkedésével is a hőskor pályaautóit idézően viszi a közelmúltban finoman átdolgozott karosszériát.
Karosszéria, utastér
A 156-os a formák autója. A karosszéria közepes méretű utasteret rejt. Az elöl ülők lábhelye tágas, a hátsó üléssor előtt csak átlagos a tér; a vállszélesség kimondottan keskeny, a fejtér pedig a vonalvezetésből adódóan szűk. A berendezés hamisítatlanul olasz. Sok a lendületes ív, a felhasznált anyagok igényesek, az összeszerelés pontos, nincs zörgő elem. Az ülések tömete puha, oldaltartásuk sportosan feszes. A hangsúlyozottan kétszemélyes hátsó padon ketten kényelmesen utazhatnak, a magasabbakat a kupés tetőív zavarhatja. Pakolóhelyből kevés van, a térképzsebek keskenyek és rövidek, a kesztyűtartó kicsi, a középkonzol és a könyöklő térkínálata minimális. A karosszéria előre és oldalra jól átlátható, a hátralátásban zavarnak a széles hátsó oszlopok. A csomagtartó viszonylag szűk, a pakolónyílása keskeny, a perem magassága miatt nagyot kell emelni a csomagokon.
Motor, erőátvitel
A hajtáslánc mindig az Alfa erősségei közé tartozott. A hosszú löketű, közvetlen befecskendezéses, hengerenkénti négyszelepes, csupa könynyűfém motor változó szívóoldali vezérlésével már alapjáratközelből húz, a szegénykeverékes (1500/perc fordulatszám alatti) tartományból kiérve erőteljesen rákapcsol, és igazán 3500 felett él. Hangja raliautós. A piros tartomány (7000/perc) közeledtével egyre élénkülő gép zaja nagy sebességnél (3500/perces fordulatszám felett) egy ideig szórakoztató, de viszonylag gyorsan zavaróvá válhat. Az erőátvitel katonás pontossággal, de hosszú utakon kapcsolható, az áttételi lépcsők szűkek.
Vezetés, menettulajdonságok
A 156-os nem igazán városi autó. Karosszériája hátrafelé rosszul átlátható, cseppformájú tükrei holtteresek. A szuperérzékeny, ütközéstől ütközésig mindössze alig több mint kettőt forduló, hagyományosan hidraulikus rásegítésű kormány inkább szerpentinautózásra, semmint városi parkolásra való. A kormányerő csekély, a visszajelzések pontosak, de a fordulókör viszonylag nagy. Autóúton és autópályán elemében van a JTS, futóműve jó partner a gyorsan vett kanyarokban, bár a hirtelen ívváltásoknál terheletlen autóval bizonytalan a hátsó tengely nyomtartása. A sebességváltót szorgalmasan kapcsolgatva mindig megtartható az örömautózáshoz szükséges fordulatszám és hanghatás. A fékek hatékonyak, jól bírják a tartós terhelést, de a kellő lassuláshoz határozott jobb láb szükséges. A kényelmes vezetői helyzetben éjszaka is kellemesen lehet autózni, a fényszórók fényelosztása és világítási távolsága is jó.
Műszaki adatok
Négyhengeres soros benzinmotor elöl keresztben beépítve, két felülfekvő vezérműtengely, változó vezérlés, közvetlen benzinbefecskendezés, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1969 cm3, furat 83 mm, löket 91 mm. Teljesítmény: 165 LE/121 kW (6400/min). Nyomaték: 206 Nm (3250/min). Elöl kettős lengőkaros független felfüggesztés segédalvázon, kanyarstabilizátor, hátul több lengőkaros független felfüggesztés, kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel. Ötfokozatú, kézikapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 205/ 60 R15. Csomagtér: 380 l. Üzemanyagtartály: 63 l. Hossz x szélesség x magasság: 4430x1745x1415 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1335/1815 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,2 s. Végsebesség: 220 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 12,2/ 6,6/8,6 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,8 l/100 km.
Ára: 6 875 000 Ft
Felszereltség
A Distinctive-felszerelés minden fontosabb extrát alapáron kínál. Az alapfelszereltség része: légkondicionáló, bőrbevonatú kormány, elektromos tükörállítás, blokkolás- és kitörésgátló, kormányról vezérelhető CD-s rádió, két elülső, két függöny és két oldallégzsák, elülső ködlámpapár, könnyűfém keréktárcsakészlet, távirányítós központi zár és az előredönthető hátsó üléstámla.
Költség
A szervizciklus 20 000 kilométeres, a garancia kilométer-korlátozás nélkül két évre szól. Az Alfák értékvesztése – a feltételezett sportos használat miatt – a magyar piacon átlagos.
Előnyei:
+ Erős, sportos hangú motor
+ Kényelmes ülések elöl
+ Jó nyomatékrugalmasság
+ Jó fokozatelosztású sebességváltó
+ Precíz kormányzás
+ Szépen kárpitozott utastér
Hátrányai:
– Nagy fékpedálerő
— Holtteres külső tükrök
— Korlátozott hátralátás
— Terheletlenül bizonytalan ívmenetű hátsó felfüggesztés
— Szűk csomagtérnyílás
— Kisméretű csomagtartó
— Kevés pakolóhely az utastérben
Az Autó2 újság 2003/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...