Újautó

2003. június 5. csütörtök, 11:17

Renault Mégane 1.9 dCi Dynamique Plus - Jel

A tömeggyártás egyértelműen legmerészebb vonalvezetése, és jelenkori kínálatának egyik csúcsdízele. Az új Mégane egyévi tartóstesztben bizonyíthatja, megvan-e benne a „tartalomhoz a forma” elvének összhangja.

A Mégane orrképe a jelenlegi Renault-flottába illő, elülső sárvédői műanyagok. A fényszórók nem hordanak eléggé messzireA farkép az Avantime-ot idézi, a meredek szélvédő gyorsan koszolódik. Meglepő, de a szoknyás hátsó szélzaja minimális
A jól áttekinthető műszerfal divatos és mai. A visszajelző lámpák egy részét folyadékkristályos üzenetközpont váltotta le, a középkonzol kapcsolói kézre állnakAz elülső ülőlapok rövidek, de a puha fotelek oldaltartása jó
A szokatlan formájú kézifék használata megszokást igényel, cserébe méretes a könyöktámasz rakodótereA mély, kivilágított kesztyűtartó hűthető
A pedáltér szűk, szélesebb cipővel könnyen összeakad az egymástól túlságosan elemelt fék- és gázpedálA hátsó lábtér viszonylag tágas, a fejtámlák használaton kívül az üléstámlába tolhatók. Valamennyi hátsó öv feszítős
A csomagtér alapterülete elfogadható, de a lépcsős ötödik ajtó miatt feljebb használhatatlanul keskenyre szűkül. Térfogata az elődmodellénél 20 literrel kisebbA közös csöves 1,9-es dCi-dízel nyomatékos, viszonylag csendes és takarékos útitárs

 

Előnyei – hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés:
+ Széles utastér jó minőségű kárpitanyagokkal
+ Kényelmes tömetű ülések
+ Sok pakolóhely
+ Kényelmes, semleges viselkedésű futómű
+ Jó fékek
+ Tágas hátsó lábtér
— Rossz hátralátás
— Gyorsan koszolódó hátsó szélvédő
— Kihasználhatatlan, rossz formájú és szűk csomagtartó
— Szűk elülső lábtér

Motor, erőátvitel
+ Nyomatékgazdag, takarékos motor
+ Dinamikus menettulajdonságok
+ Jó fokozatelosztású sebességváltó
— Vibrációk az utastérben
— Terhelésváltási reakciók a váltókaron

Biztonság
+  Négy légzsák
+  ABS, EBD és pánikfék
+ Öt fejtámla és hárompontos öv, feszítővel
— Gyenge világítás
— Tolatáskor láthatatlan farrész
— Szűk pedáltér

Költségek
+ Csekély fogyasztás
+ 30 000 km-es olajcsere-periódus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adatlap: Renault Mégane 1.9 dCi Dynamique Plus

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, közös csöves befecskendezésű turbódízelmotor elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy felülfekvő vezértengely fogazottszíjhajtással, hengerenként két szelep. Könnyűfém hengerfej, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1870 cm3, furat: 80 mm, löket: 93 mm. Sűrítési arány: 18,3:1. Teljesítmény: 120 LE/88 kW (4000/min). Nyomaték: 270 Nm (2000/min). Hűtővíz: 6,5 l, Olajtöltés: 5 l.

Erőátvitel
Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek : I. 3,91; II. 2,11; III. 1,39; IV. 0,98; V. 0,78; VI. 0,64; H. 3,54. Végáttétel: 3,37. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl McPherson-felfüggesztés segédalvázon, spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorral. Hátul csatolt lengőkaros független felfüggesztés, spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorral. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel. Elektrohidraulikus szervokormány.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1250 kg. Megengedett össztömeg: 1800 kg. Üzemanyagtartály: 60 l. , Hosszúság: 4210 mm, Szélesség: 1775 mm, Magasság: 1455 mm, Tengelytáv: 2625 mm, Nyomtáv elöl: 1520 mm, Nyomtáv hátul: 1515 mm, Belső szélesség elöl: 1430 mm, Belső szélesség hátul: 1300 mm, Belmagasság elöl: 950 mm, Belmagasság hátul: 940 mm, Lábhelyméret: 410–530 mm, Elülső ülőlap: 460 mm, Hátsó ülőlap: 440 mm, Üléstér: 100–320 mm, Csomagtér: 330/1190 l., Gumik: Gumi: Michelin Pilot Primacy 205/55 R16

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 10,5 s.
Végsebesség: 196 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 7,2 l/100 km.   városon kívül: 4,4 l/100 km
Vegyes: 5,4 l/100 km.   Tesztátlag: 6,8 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés, két személlyel

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, pánikfék, vezető- és utasoldali légzsák, elülső oldallégzsákok, öt darab hárompontos biztonsági öv és fejtámla, övfeszítők elöl-hátul, indításgátló, Isofix-gyerekülésrögzítő rendszer, elektromos rásegítésű szervokormány, négy elektromos ablakemelő, két irányban állítható kormányoszlop, bőrbevonatú kormány, esőérzékelős ablaktörlő, automatikus világításkapcsolás, Renault-kártya automatikus nyitással, elektromosan állítható és behajtható külső visszapillantók, hővédő üvegezés, automatikus légkondicionáló, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, könnyűfém keréktárcsák, CD-s rádió.

A tesztautó ára: 5 210 000 Ft

Az Autó2 újság 2003/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás