Újautó
Tesztnapló: Volvo XC70 Cross Country D5 Geartronic
A Cross Country is megkapta a Volvo első saját fejlesztésű közös csöves dízelét. Az öthengeres, csupa könnyűfém gázolajos a benzines kivitelnél jobban illik az autó terepes karakteréhez.

Az XC70 oldalát műanyag elemek védik a terepezési sérülések ellen. Az összkerékhajtás számítógéppel vezérelt, Haldex-rendszerű
A könnyű terepre szánt kombi a V70-es és az S80-as közös padlólemezére épül. A futómű megerősítésével és megemelésével a kocsiszekrény szabad hasmagassága közel húsz centire nőtt, és a V70-esénél szélesebb nyomtáv is a terepes jelleget hangsúlyozza.
Karosszéria, utastér
Az ajtók alatt végigfutó és a sárvédőíveket is keretező fekete műanyag elemek off-roados megjelenést adnak az autónak. A megemelt karosszéria 16 colos, kifejezetten az XC számára tervezett könnyűfém keréktárcsákon hóra és terepre ajánlott kerekeken gördül, a csomagtartó sínek alapárasak. Az utastérben sok a fényforrás, a lábterek külön megvilágítást kaptak, és a külső tükrökbe is kerültek küszöböket megvilágító rejtett lámpák. A beltér formavilága egyszerű, a karosszériával jól harmonizál a barna és krémszínű műszerfal.

Más Volvókból ismerős jól leolvasható műszeregység. A világos műszerfal napos időben tükröződik a szélvédőben
A más Volvókból ismerős kezelőszervek kézre állnak, a még több mint ötven gombbal teletömött középkonzolon is minden könnyen megtalálható; a kormány kapcsolóival a rádiót és a sebességtartó automatikát lehet vezérelni. A bőrbevonatú ülések hatalmasak, oldaltartásuk határozott, és kényelmesek is. A sugár- és tengelyirányban állítható kormányoszlop és a magasságállítós, elektromos mozgatású, deréktámaszos vezetőülés könnyen és gyorsan beállítható. A hátsó utasok helye tágas, átlagos termetű vezető mögött három felnőtt is kényelmesen utazhat. A kárpitozás igényes, és bár a műszerfal anyaga kopogósabb, mint amilyennek első pillantásra látszik, még rossz úton is teljes a csend. Rengeteg a pakolóhely. A középső kartámaszban, a középkonzol fedeles rekeszében, az elülső ajtók mély zsebeiben és a méretes, megvilágított kesztyűtartóban mindennek jut hely. A csomagtér tágas, a teljesen sík padlójú „kombidoboz” aljában apróbb tárgyak elrejtésére alkalmas két rekeszt is kialakítottak, és van 12 V-os csatlakozó is. A hátsó üléssor osztottan dönthető.
Motor, erőátvitel
A 2,4 literes és mindössze 185 kilós öthengeres, csupa alumínium turbódízelmotor 163 lóerős. Bár nyomatékszegénynek egyáltalán nem nevezhető, a több mint másfél tonnás autót csak forgatva bírja erőteljes gyorsításra. A vezető stílusához alkalmazkodó adaptív automata is igyekszik mindig a turbónyomás szempontjából kedvező fordulatszámon tartani a motort, ezért a gázt padlóig taposva akár kettőt is visszakapcsol. A választókart D-állásban balra tolva magunk válogathatunk az ötsebességes automata fokozatai között. A viszkokuplungos szerkezetet leváltó, számítógépes felügyelet alatt dolgozó Haldex-rendszerű összkerékhajtás már az első kerekek egyheted fordulatnyi kipörgése esetén nyomatékot küld a hátsó kerekekre.
Vezetés, menettulajdonságok
A hatalmas autóval még szűk városi utakon sem gond a közlekedés. A tükrök szinte holttérmentesek, a sebességfüggő szervokormánnyal könnyű a manőverezés. A szűk helyeken való parkolást a tesztautó gombnyomásra a karosszériához simuló külső visszapillantókkal tette könnyebbé, a hátralátás a csomagtér nagy oldalüvegein át kifogástalan. A futómű a V70-esénél keményebb, de nem pattogós viselkedésű, a fék határozott taposásra hatékonyan lassít. A karosszéria még autópályán is csendes, de a motor rezgései 2000-es fordulatszám felett erősen érezhetők a padlón és a kormányon. Az automata finoman és gyorsan kapcsol, de motorfékhatása szinte egyáltalán nincs.
Műszaki adatok
Öthengeres, soros közös csöves turbódízelmotor, elöl keresztben beépítve, 20 szelep, két felülfekvő vezérműtengely, turbófeltöltő, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 2401 cm3, furat 81 mm, löket 93 mm. Teljesítmény: 163 LE/120 kW (4000/min). Nyomaték: 340 Nm (1750/min). Elöl McPherson-felfüggesztés segédalvázon, hátul segédalvázas, többlengőkaros független felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek, ötfokozatú automata váltó. Gumiméret: 215/65 R16. Csomagtér: 485/1640 l. Üzemanyagtartály: 80 l. Hossz x szélesség x magasság: 4730x1860x1560 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1660/2220 kg. Gyorsulás (0–100km/h): 11,5 s. Végsebesség: 195 km/h. Fogyasztás (vegyes): 8,5 l/100 km. Tesztfogyasztás: 8,4 l/100km.
Alapára: 12 390 000 Ft
Előnyei | Hátrányai |
+ Tágas utastér + Kiemelkedő biztonsági alapfelszereltség + Az autó méretéhez képest takarékos motor + Jó kidolgozás | — A műszerfal világos borítása tükröződik a szélvédőn — Nagy fékpedálerő — Gyenge motorfékhatás — Motorvibrációk az utastérben |
Felszereltség
Az XC70 alapváltozatban is jól felszerelt. A kategóriájában elvárható kiegészítőkön túl alapáras biztonsági felszerelés a külső visszapillantó tükrök fűtése, a műszerfal kiégett izzókra figyelmeztető lámpája, az adaptív légzsákrendszer függönylégzsákokkal és oldallégzsákokkal, a kipörgésgátló és a minden ülésen övfeszítős, elöl överő-határolós biztonsági övek. A kényelmet oldalanként különböző hőmérsékletű levegőt fújni képes légkondicionáló és gyári rádió növeli.
Költség
Az automata váltós, dízelmotoros Cross Country alapára a presztízskategóriához illően tetemes: 12 390 000 forint. Szervizciklusa 20 000 kilométeres. A garancia kilométer-korlátozás nélkül két évre szól, a tesztfogyasztás az autó méreteinek ismeretében kedvezőnek mondható: 8,4 l/100km. A megbízhatóságáról és biztonságosságáról híres Volvo értéktartása csak átlagos. Szécsényi
Az Autó2 újság 2003/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...