Újautó

2003. április 28. hétfő, 10:45

Teszt: Peugeot Partner 2.0 HDi Freeway - Haszonmás

A Peugeot a Partner új formájával a gyakorlatias vevőket akarja „divatba hozni”.

Új orr-rész, megemelt motorházél, – a szabadidős formatervezés eltávolítja a Partner Freewayt a kisárúszállító jellegtőlHátul csak a lámparács jelent változást, a szögletes karosszériavég nagy rakteret enged, ám a nagy ajtó szűk parkoláskor nyithatatlan
Kellemes atmoszférájú a beltér, a kormány a megszokottnál kissé laposabb szögben áll. Az ülések hosszú úton is kényelmesekA tolóajtókon át testes utasoknak is könnyű a beszállás. A nehéz ajtókat lejtőn retesz tartja
A műszerfal fiatalos, kellemes benyomást kelt, de felülete kemény. Az új kormány jó fogásúA térválasztó hálót az elülső ülések mögé is fel lehet akasztani, a hevederekkel feszesre húzható
Az elülső ülések mögött a padlóban is van tárolórekeszA raktér 1120 mm magas, üléshajtás nélkül 800 mm, előrehajtott ütésekkel 1300 mm hosszú, a futómű kialakítása miatt szabályos felületek határolják, belépőmagassága 580 mm. A kárpitozatlan felületek illenek az autó jellegéhez, de továbbsugározzák a futóműzajt
Az utasülés fiókját béleléssel kell zörgésmentesíteniA hátsó fejtámlák az ülés tetejébe nyomhatók. A szélvédő feletti polc jól kihasználható. A térelválasztó háló alaphelyzetében a tengelyére csavarható
Mindegyik formázatlan hátsó ülés fejtámlát és hárompontos övet kapottA reteszeletlen háttámlára jelzés figyelmeztet
A lámpavédőrács több kárt okozhat, mint amennyi haszna vanAz ajtóban nagyméretű a zseb, a teherautós tükör talpa és a széles A-oszlop takarására ügyelni kell

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Tágas utastér
+ Nagy, szabályos térfogatú raktér
+ A raktér átalakítása hálóval
+ Kétoldali tolóajtó
+ Egyedi megjelenésű, megemelt karosszéria
+ Kényelmes rugózás, jó úthibaelnyelés
— Nyitáskor helyigényes ötödik ajtó
— Sérülékeny elülső lökhárító
— Az utastér lassú felmelegedése és nehézkes párátlanítás
—  A lámpák védőrácsa kisebb ütközéskor veszélyes a lemezekre
—  Az összehajtott hátsó ülések nem rögzíthetők

Motor, erőátvitel
+ Csendes, kulturált dízelmotor
+  Csekély fogyasztás
+ Az autó jellegéhez illő váltófokozatok
— Pontatlan, hosszú úton járó váltókar

Biztonság
+ Két elülső légzsák alapáron
+ Három hárompontos hátsó öv, három fejtámláva
— ABS csak oldallégzsákkal, 170 000 Ft-ért

Költségek*
+ Értékarányos alapár
+ 20 ezres szerviz
— Drága extrák, különösen a klímaberendezés az

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Műszaki adatok: Peugeot Partner 2.0 HDi Freeway

Motor
Vízhűtéses, soros, négyhengeres, közös csöves dízelmotor, Bosch üzemanyag-szivattyúval, Garrett— turbófeltöltővel, elöl keresztben beépítve. Felülfekvő vezérműtengely, fogasszíjhajtás, hengerenként két szelep, könnyűfém hengerfej, öt helyen csapágyazott főtengely. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, löket 85 mm, furat 88 mm. Kompresszió: 18:1. Teljesítmény: 90/66 LE/kW (4000/min). Nyomaték: 205 Nm (1900/min). Olajtöltés: 4,3 l. Hűtővíz: 7 l. Akkumulátor: 300 A. Generátor: 157 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, fronthajtás. Áttételek: I. 3,4; II. 1,87; III. 1,15; IV. 0,82; V. 0,66; H. 3,33; Végáttétel: 3,68. Egytárcsás száraz tengelykapcsoló, automatikus utánállítás.

Futómű
Elöl független McPherson-rendszerű, hátul hosszirányú lengőkar, torziós stabilizátor, lengéscsillapító. Fogasléces kormánymű hidraulikus szervorásegítéssel. Kétkörös, hidraulikus fékrendszer vákuumos rásegítővel, elöl belső hűtésű tárcsa-, hátul dobfék.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1324 kg. Megengedett össztömeg: 1920 kg. Üzemanyagtartály: 60 l. ,
Hossz: 4137 mm, Szélesség: 1724 mm, Magasság: 1838 mm, Tengelytáv: 2693 mm, Nyomtáv elöl: 1436 mm, Nyomtáv hátul: 1452 mm, Belső szélesség elöl: 1410 mm, Belső szélesség hátul: 1480 mm, Belmagasság elöl: 1140 mm, Belmagasság hátul: 1080 mm, Lábhelyméret: 520-630 mm, Ülőlap hátul 460 mm, Üléstér: 280-390 mm, Csomagtér: 624/2800 l., Gumik: GumiK: 185/65 R15

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 15,6 s.
Végsebesség: 160 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 7,3 l/100 km.   városon kívül: 5,0 l/100 km
Vegyes: 5,8 l/100 km.   Tesztátlag: 6,5 l/100 km*
(Gyári adatok) *Saját mérés, 2 személlyel, -10 – +5 Celsius-fok hőmérsékleten

A tesztautó érdemleges tartozékai
Két frontlégzsák, öt fejtámla, övfeszítős, överőhatárolós övek, szervokormány, központi zár, elektromos ablakemelő, fűtött visszapillantó tükrök, utasoldalon elektromos állítással, sugárirányban állítható kormány, csomagtérháló, indításgátló, rádióelőkészítés, 15 colos könnyűfém keréktárcsa, hazavezető fény, ködlámpa, 12 V-os csatlakozó.

Ára: 3 980 000 Ft

Az Autó2 újság 2003/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás