Újautó
Tesztnapló: Volkswagen Passat 1.9 PD TDI - Kár a benzinért
A Volkswagen a hengerfejbe épített nagynyomású üzemanyag-szivattyúval akarja nyerő helyzetbe hozni az új generációs dízeleket a benzinesekkel szemben.
Az új motorelv szerint minden hengerhez a hengerfejbe épített szivattyú 2050 bar nyomással fecskendezi a gázolajat közvetlenül az égéstérbe. Nincs gyűjtőcső, nincsenek olajvezetékek, viszont a korábbiaknál tökéletesebb égéssel tisztábban, takarékosabban dolgozik a motor, nyomatéka pedig több, mint a háromszor olyan erős benzinmotoré.
Karosszéria, utastér

Az egyszerű, informatív műszerfal boltozata puha műanyagborítást kapott, a kormány sportos, jó fogású. Az izzításjelző csak pillanatokra villan fel
Hagyományos külső és belső formavilág, kiforrott és praktikus megoldások mindenhol. A tesztautó anyagainak minősége magas színvonalú, ez vonatkozik a kidolgozásra is. A kasztnit körben műanyagcsík védi. Az ajtók nyitáskor is érzékelhető súlyossága az életvédelmet szolgálja. Az elülső ülések szinte kagylószerűen formázottak, jól tartanak, kemény tömetűek, a hátsók két utasnak formázottak. A műszerfal puha borítást kapott. Az utastér tágasságára jellemző, hogy az átlagos méretű vezetőnek beállított első ülés mögött a hasonló méretű utasnak bő húszcentis térdhelye van. A fej és az oldaltávolság szintén bőséges. A csomagtér teljesen filcborítású, lekötőhorgok és üregek segítik a pakolást. A pótkerék teljes értékű.
Motor, erőátvitel
A 115 lóerős, hengerfejszivattyús motor a dekorativ zajvédő ház alól csak a karosszérián kívülre mutatja hangjával az öngyújtós működést, az utastérben csak a mélyebb hangtónus, nem pedig erőssége érzékelteti azt. Alapjáraton enyhe vibráció érezhető a kormányon és a váltókaron, de ez a nagyobb fordulatszámon megszűnik. A motor könnyedén veszi a fordulatot, hangja ekkor sem erősödik fel. A 285 Nm-es nyomaték nem nélkülözhette a hatfokozatú váltót, a hatodik sebesség még így is gyorsítja az autót; a bő nyomatéktartományhoz viszonylag könynyű jó váltókiosztást találni. A csaknem autóbusznyi nyomaték már 1500-as fordulattól érvényesül, a legfontosabb „teendőket” a motor már a 2000-es fordulatszám közelében elvégzi. Jellemző, hogy a főtengely 120 km/órás sebességnél, a hatodik fokozatban csak 2450-et forog; 100-as tempónál ez 2000-es fordulatszámot jelent, és innen még erőteljesen húz az autó. Ennek megfelelően az országúti fogyasztás 80-90-es sebességnél akár 4,5-5 liter is lehet, de a városi is 7 liter körüli.
Vezetés, menettulajdonságok
Különleges élmény nyomatékból és nem motorpörgetésből autózni. A fejpumpás motor nyomatékának a Passat pillekönnyű terhet jelent, szinte érezni, hogy az egész hajtásrendszer, a tengelykapcsoló és a kis fordulaton dolgozó motor egyszerű házi feladatot kap még dinamikus autózásnál is. Ezt a robbanásra kész nyugodtságot különösen nagy terhelések, emelkedők, vontatmányok magabiztos legyőzésére tervezték, de az alig 10 másodpercet meghaladó 100-ra gyorsulás szégyenbe hozza a csak nagy fordulaton erős, nagy benzinmotorokat is. A jelenlegi Passat jó súlypontú, orrnehéz elődjével szemben csupán kissé alulkormányozott viselkedésű, stabil útfogású autó. A kormánya könnyebb a kelleténél, útérzést elemésztő benyomást kelt. A futómű biztonságos, feszes; meglepő, hogy csak az egészen durva úthibákat adja át a karosszériának, mindenféle kemény felütés nélkül.
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros dízelmotor, elöl hosszában beépítve, hengerenként két szelep, hengerfejszivattyús direkt befecskendezés, turbófeltöltôvel, levegô-visszahűtôvel. Hengerűrtartalom: 1896 cm3, furat 79,5 mm, löket 95,5 mm. Teljesítmény: 115 LE/85 kW (4000/ min). Nyomaték: 385 Nm (1900/min). Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul csatolt lengôkar, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Négy tárcsafék. Hatfokozatú váltó, elsôkerékhajtás. Gumiméret: 205/ 55 R16. Csomagtér: 475/800 l. Üzemanyagtartály: 62 l. Hosszxszélességxmagasság: 4675x1740x 1460 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1355/ 1930 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 10,7 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (EU, város/városon kívül): 7,1/4,4.
Ár: 6 171 000 Ft
Előnyei | Hátrányai |
+ Csendes dízelmotor + Nagy nyomaték már kis fordulatszámon + Csekély fogyasztás + Tiszta kipufogógáz + Biztonságos és kényelmes futómű + Tágas utastér | — Kis kesztyűtartó — Könnyű kormány |
Felszereltség
A tesztautó alapfelszereléséből: két elülső légzsák, oldallégzsákok, ABS, kipörgésgátló, négy tárcsafék, elektromos ablakok és tükrök, két kartámla.
Költség
Az árban nem jelenik meg a kiemelkedő dízeltechnika. A fogyasztás miatti csekély üzemeltetési költségeket „ellensúlyozzák” a drága alkatrészek és szerviz. Az áresés csak hosszabb idő leteltével simul a konkurencia áraihoz.
Az Autó2 újság cikkének rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...