Újautó

2002. december 29. vasárnap, 18:08

Tesztnapló: Peugeot 206 SW Sport 2.0 HDi - Aerobika

A 206-os európai eladási elsőségét tovább erősíti a kombi.

 

A nyújtott kombikarosszériában is megmaradtak a sportos vonalak. A hátsó kilincs alfásan az ajtókeretbe került

A sikeres Peugeot 206-os használati értékét növeli a nyújtott kasztni, amely az ötajtós karosszéria hátsó ajtajától érvényes, és a tetőszerkezetet érintő változásokból született. A nagyobb raktér elsősorban a 19 centis hátsó túlnyúlásnak köszönhető.

Karosszéria, utastér

A tetővonal, a hátsó lámpák formája és az ajtólapból a keretbe rakott kilincs jóvoltából a kombi tartja az ötajtós sportos hatását. Az ötödik ajtónak sötétített az üvege, az ajtótól függetlenül is nyitható a rendszámkeret díszléce alatti gombbal vagy a távnyitóval. Nyitott helyzetét műszerfali lámpa jelzi, nyitását az ablaktörlőkar kialakítása segíti. A raktér előtt a lökhárítót műanyag lap védi, akár 100 kg-ot is elbír. A megnövekedett raktér teljesen kárpitozott, bejáratánál csúsztatóküszöb, alján csúsztatócsíkok vannak. Praktikus horgok és hálórekeszek találhatók az oldalfalon és a padlón is. A hátsó fejtér nőtt az ötajtóséhoz képest. Az alu tetőléc alapfelszerelés.

Motor, erőátvitel

A nagynyomatékú motornak a terhelt autó dinamikus gyorsítása sem jelent gondot. Különösen figyelemreméltó, hogy már 1300-1500-as fordulattól húz. A hosszú ötödik áttétellel 5 liter körüli átlagfogyasztás is elérhető. Kipörgetéskor zajos.

Vezetés, menettulajdonságok

A váltó hosszú úton jár, a tesztautóé minden fokozat előtt akadt is. A kitűnő motor nyomatékszolgáltatási menetrendje miatt kényelmes, stresszmentes a vezetés, kapcsolás. A nyomatékfüggő rásegítésű szervokormány közöl úti visszajelzést is. A dízelmotorral is lehet sportos tempóban autózni. A kemény lengéscsillapítás az úthibákon megboszszulja magát, de a felkeményített futómű terhelten is nagy kanyarsebességet enged. Az ülések kiképzése testtartó, de a tesztautó bőrhuzata csúszott.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros közös csöves, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor elöl keresztben beépítve, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, furat 85 mm, löket 88 mm. Teljesítmény: 90 LE/66 kW (4000/min). Nyomaték: 205 Nm (1900/min). Elöl McPherson-felfüggesztés, kanyarstabilizátor, hátul hosszanti lengőkar torziós tengellyel, kanyarstabilizátor. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Ötfokozatú, kézikapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 185/65 R14. Csomagtér: 313/480 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hossz x szélesség x magasság: 4030x1650x1460 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 970/1405 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,1 s. Végsebesség: 181 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,0/4,9/5,1 l/100 km.
Ára: 3 680 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Praktikus kiképzésű raktér
+ A nyomatékszolgáltatás rendje
+ Erősödő imázs
+ Alacsony fogyasztás
+ Stabil útfogás és kanyarvétel
Kemény futómű
Akadó, hosszú utas váltó
Zajszigetelés
Lassan bemelegedő utastér

 

Felszereltség

A sportkivitel alapfelszereléseiből: ABS, hárompontos övek, három hátsó fejtámla, Isofix-ülések elöl-hátul, ködlámpa, pánikfék, elülső légzsákok, állítható magasságú kormány és vezetőülés, csomagtérháló, elektromos ablakok és tükrök, szervokormány, könnyűfém kerekek, bőrkormány.

Költség

A különféle felszerelések alapára értékarányos, egyes extrák (klímaberendezés, bőrkárpit, kitörésgátló) ára tetemes. Az üzemeltetési költségek kedvezőek, az újraeladási ár az átlagosnál előnyösebb.

Az Autó2 újság 2002/12. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás