Újautó

2002. december 29. vasárnap, 15:24

Tesztnapló: Peugeot 206 1.6 XT Premium - Sikerélmény

Már három európai gyár ontja a francia sikermodellt, ennek köszönhetően az alapváltozat mellett Magyarországra is eljutnak a jobban motorizált és felszerelt változatok.

A Peugeot rátalált arra a formavilágra, amely jellegzetessé teszi autóit egészen az új luxusmodellig, a 607-esig. A merész változtatás leginkább a 206-osban érvényesül. A digitális tervezési technika tartósan ízlésformáló formákat hozott

Karosszéria, utastér

 

Barátságos az utastér, a sportos kormány mögött jól áttekinthető a műszerfal

Vonzó, egyedi külső, a lemezeket védő gumicsíkok díszítő szerepet kaptak. Az ajtók igen tágra nyílnak. A textilkárpit harmonizál az autó színével, lakályos a belső, a kidolgozás jó. A beltér a kopogósan kemény műanyag bevonatok ellenére kellemes érzést nyújt a vezetőnek és az utasoknak. A lapos szélvédő eleje távol van a vezetőtől, a térérzet nagyautós. Elöl bőséges a láb- és a fejtér, hátul az átlagosnál nagyobb a lábhely, és átlagos a fejtér. A kardánboxra tett ablakemelő-kapcsolókat meg kell szokni, az ugyanitt található szivargyújtó-csatlakozás rossz helyen van, mert az áramszállító vezetékek útban vannak. Az üléshajtogatás egyszerű, leszámítva az üléslap alatt el-eltűnő övcsatok kezelését. Sík felületek határolják a csomagteret, amely két 70 centis tévét dobozcsomagolással együtt képes befogadni. A kesztyűtartó óriási.

Motor, erőátvitel

A 90 lóerős motor jól reagál a gázra, pörgetve is csak a kisautós átlagnál magasabb fordulaton, 4000/perc felett jön meg a hangja. 120 km/órás tempónál 3500-at forog a főtengely. Dinamikus gyorsuláshoz 3000-es fordulat felett tartva a motort igen húzós nyomatékmezőbe lehet váltáskor betalálni a következő fokozatnál.

Vezetés, menettulajdonságok

Az üléshelyzet könnyen eltalálható, a hátralátás a tükrökből ideális, oldalra nézve az “A” és a “C” oszlop takarására ügyelni kell. A pedálhelyzet és a pedálerők jók, a váltó pontos, ám hosszúak a kapcsolási útjai. A rugózás rendkívül kényelmes, de nem enged zűrös karosszérialengéseket. Gyors fordulóban még a terhelt autó is tartósan semleges sajátkormányzottságot mutat. Az autó úthibaelnyelő képessége állja a futóműgyilkos budapesti próbát.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1578 cm3, furat 78,5 mm, löket 82 mm. Teljesítmény: 90 LE/65 kW (5600/min). Nyomaték: 135 Nm (3000/min). Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul hosszlengőkar, torziós rugók. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 175/60 R14. Csomagtér: 245/1130 l. Üzemanyagtartály: 50 l. H x sz x m: 3835x1650x1430 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1025/1525 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 11,7 s. Végsebesség: 185 km/h. Fogyasztás (EU, város/városon kívül/vegyes): 9,4/5,6/7,0 l/100 km.
Ár: 2 800 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Divatteremtő formavilág
+ Hangulatos, tágas és csöndes beltér
+ Kényelmes rugózás
+ Biztonságos a kanyarban
+ Kulturált motor, 30 000 km-es szervizzel
Hátralátást zavaró “C” oszlop
Elektromos csatlakozó rossz helyen
Hosszú váltóutak

 

Felszereltség

A szérialistáról: vezető- és utasoldali (kikapcsolható) légzsák, szervokormány, elöl pirotechnikai övfeszítők, indításgátló, ködlámpa, elektromos és fűthető tükrök, elektromos ablakemelő, Isofix gyerekülés-rögzítés, valamint központi zár, kormány- és ülésmagasság-állítás, velúrkárpit, könnyűfém keréktárcsa, fényezett lökhárító és tükörházak.

Költség

A 2 800 000 Ft-os vételár közepes, a szervizköltségek a 30 000 kilométerenkénti motorszervíz jóvoltából is alacsonyabbak az átlagosnál, a fogyasztás úgyszintén.

Az Autó2 újság cikkének rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás