Újautó
Tesztnapló: Citroën Xsara Picasso 2.0 HDI - Hosszú távú
A franciák jól sikerült dízelmotorja a sikersztori-főszereplő Picassóba is bekerült.

A lendületes vonalú Picasso a nagy érdeklődés miatti hosszú szállítási idők ellenére egyre gyakoribb
látvány az utakon. A dízel a benzinesekhez képest nem észvesztően drágább
E Picasso viszonylag nagy karosszériájához a legkisebb 1,6-os benzinmotor kicsit gyengécske, a dinamikusabb mozgást biztosító 1,8 literes erejéért viszont a benzinkútnál kell fizetni. A legjobb alternatíva az erős, nyomatékos, mégis alig fogyasztó kétliteres dízelmotor lehet – ez csupán pénzkérdés.
Karosszéria, utastér
A műanyag ütközőpontokkal felvértezett Picasso-karosszéria egyénit mutat az alsó-középkategóriájú egyterűek között. A merészen lejtő orr és hátfal könnyedebbé teszi a magassága miatt óhatatlanul robusztus hatású karosszériaformát, a sok üveg szintén oldja az arányokat, csökkenti a lemez hegemóniáját. A magas ajtókat nyitva kényelmesen, akadály nélkül lehet beszállni az autóba.

A belső tér hangulatát a középre helyezett műszerfal és kezelőpult határozza meg. A sok rakodóhely otthonossá teszi az autót
Az üléshelyzet magas, a kormányoszlop állítható, a műszerfal és a szélvédő távoli. Az utastér bélelésénél sok puha anyagot használtak, kemény műanyagból a műszerfal teteje és az ajtóborítás héja készült, az ajtóközép textilje alászivacsozott. A vezető és utasa körül sok a rakodóhely, a szélvédő alá is került két gumival bélelt tágas mélyedés, találni elég pohár-, sőt palacktartót is. Egyetlen felróható hiány, hogy a kesztyűtartó nem zárható. A középkonzolt a légkondi kezelőszervei uralják, idekerültek az ablakmozgatók is, alattuk a váltókar nagyon kényelmes helyet kapott, viszont a magasabbra ültetett vészvillogó és ajtózáró túl messze került a vezetőtől, becsatolva nem lehet elérni őket. A lehajtható karfás ülések jól formáltak, bár kicsit rövid az ülőlapjuk, és hosszabb úton már hiányzik az állítható deréktámasz. Az elöl ülőket két front- és két oldallégzsák védi, állítható az övek és a fejtámlák magassága. A középre helyezett, jól árnyékolt digitális műszerfalról hiányzik a fordulatszámmérő.

A bőséges csomagtérhez praktikus tartozék a 18 kg súllyal terhelhető, össze-csukható kis kocsi. A rakodómagasság alacsony, a pakolás így kényelmes
A tér levegős, a helykínálat elöl-hátul megfelelő, bár magasabb emberek a lábtér miatt panaszkodhatnak. Hátulról külön-külön kiszedhetők az ülések, a középső hosszában állítható. Minden ülés automata öveket és állítható fejtámlákat kapott. Az üléshajtogatással és kiszerelhetőséggel bővíthető, alaphelyzetben 550 literes csomagtér kategóriájában a legnagyobb, tágas és sík fenekű, a nagy ötödik ajtón át kényelmesen pakolható, a pótkerék teljes értékű. Az autó alapvetően csendes, csak a jobban kiforgatott dízel zaja, illetve gyorsabb autópálya-tempónál a szélzaj hallatszik.
Motor, erőátvitel
A 90 lóerős, 205 Nm nyomatékú dízelmotor jól húz, és keveset fogyaszt. Izzítani csak a nap első hidegindításakor kell, amúgy azonnal életre kelthető. Intenzívebb gyorsításkor bizonyos fordulatszámnál rezonáló zajt kelt. A váltó a dízel nyomatékállományához jól illesztett. A kocsi főleg városban használva 6,9 litert fogyasztott 100 kilométerenként.
Vezetés, menettulajdonságok
A vezetői helyzet parancsnoki, a forgalom jól áttekinthető. Lényegében minden irányba jó a kilátás, hasznosak az „A” oszlop alatti elülső háromszögablakok. A tükrök kicsit holtteresek. A gázpedál a fékhez képest túl mélyre került, fékezéskor pedig könnyű a fékpedál vasát nyomni. A kormány a vezetőnek kellő visszajelzést ad az útról. A futómű a kocsi jellegét meghazudtolóan stabil, durvább kanyarvételnél vagy hirtelen kormánymozdulatoknál sem akar kitörni. A hibaelnyelő képesség jó, bár amit nem érezni, azt hallani: az úthibákat hangos koppanás jelzi.
Műszaki adatok
Soros, négyhengeres dízelmotor, keresztben beépítve, hengerenként két szelep, közös csöves befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, löket 85 mm, furat 88 mm. Kompresszió: 21:1. Teljesítmény: 90/66 LE/kW (4000/ min). Nyomaték: 205 Nm (1900/min). Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-rendszerű független, hátul torziós kerékfelfüggesztés. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Gumiméret: 185/65 R15. Csomagtér: 550/1970 liter. Üzemanyagtartály: 60 liter. Hossz x szélesség x magasság: 4276x1751x1637 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1300/1850 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 14,5 s. Végsebesség: 175 km/h. Fogyasztás (város/országúton/kombinált): 7/4,6/5,5 l/100km.
Ár: 4 530 000 Ft
Felszereltség
A dízelmotoros modellnek alapfelszereltségként teljes a légzsák-ellátottsága, az övek övfeszítősek és erőhatárolósak. Adott a szervokormány, a blokkolásgátló, a légkondi, a kormányról szabályozható magnó és a többfunkciós kijelző, amely a külső hőmérsékletről is tájékoztat. A tükrök és az ablakok mozgatása elektromos. Figyelmes felszerelés, hogy a sebesség és így az utazási zaj növekedésének az arányában a gyári magnó felhangosítja magát.
Költség
A Picasso dízelként is a legjobb ajánlat az alsó-középkategóriájú egyterűek piacán, árban csak a Mazda Premacy öngyújtósa vetekedhet vele. Az általános garancia 1 évre, az átrozsdásodás elleni 12 évre szól. A 15 000 km-es szervizciklus ma már a dízelek között is átlagos, az üzemeltetési költségek a csekély fogyasztásnak köszönhetően mégis kedvezőek. A kocsi értéktartása várhatóan jó lesz.
Előnyei | Hátrányai |
+Tágas utas- és csomagtér + A beltér variálhatósága + Sok rakodóhely + Jó biztonsági felszereltség + Stabil, megbízható futómű jó hibaelnyelő képességgel + Kedvező fogyasztású erőteljes motor + Jó körkörös kilátás az autóból + Kategóriájában kedvező ár | — Nagy sebességnél szélzajos kasztni — A középkonzolon nehezen elérhető kapcsolók — Hiányzó fordulatszám-mérő |
Az Autó2 újság cikkének rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...