Újautó

2002. december 9. hétfő, 18:39

Teszt: Fiat Stilo 1.8 16V Dynamic - Latin értelem

A Stilo elődeihez mért minőségi, kényelmi és biztonsági térnyerésével veszített is. A józan ész szinte teljesen átvette a mediterrán temperamentum és izgalom helyét.

Divatos az élre vasalt lemezruha, a magas és meredek oldalfalak egyterűsen alakítható utasteret fognak körbe

A tágasra nyíló ajtókon keresztül könnyen megközelíthető az utastér, a magas ülőlapok miatt a beszállás még idősebbeknek is kényelmes

Józan, szolid anyagokból szerkesztett a műszerfal; a fantáziátlan középkonzol kapcsolói és a kezelőszervek finoman működnekSok a pakolóhely, a kormányoszlop melletti zsebek közül a bal oldali a nagyobb, fedeles
A kettős kesztyűtartó felső része zajcsillapító szövetkárpittal burkoltA fényszóró magassága, a műszerfal fényereje és a fedélzeti számítógép menüje a műszerpult bal szélének kapcsolóival szabályozható – az alakos gombokkal odanézés nélkül is könnyű a használatuk
A hátsó utasoknak is jár térképzseb – igaz, az elülsőkénél szűkebbA vezető lábtere kényelmesen tágas, a kuplung útja hoszszú, pedálja magasan áll. A fék és a gáz magasságkülönbsége túlságosan nagy
A tükrök formásak, de kis felületűek és szélzajuk is jelentősA csomagtér két oldalában zárható rekeszeket alakítottak ki
A bordázatlan fényszórók jól világítanak, látványos a kék burák alá rejtett helyzetjelzők kettős fényeAz aszimmetrikusan osztott hátsó ülés 10 centis úton mozgatható előre-hátra. Az anyósülés támlájáról lehajtható asztalka praktikus kellék
A kényelmesen puha tömetű ülések lapjai hosszúak, a támlák keskenyekAz ülésmozgatással növelhető, teljesen kárpitozott csomagtartó aljában szükségpótkerék lapul
Az elektronikus pillangószeleppel szabályozott, kétvezértengelyes 1,8-as nyomatékrugalmasságban gyenge, de 200 km/óráig gyorsítja a nagy homlokfelületű autót 

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés

Motor, erőátvitel

Biztonság

Költségek

+ Jól átlátható karosszéria
+ Tágas utas- és csomagtér
+ Jó egyenesfutási és kanyarodási tulajdonságok
+ Jól formálható vezetési helyzet
+ Igen jó fékek futómű
+ Gazdag felszereltség
+ Mozgatható hátsó ülések
— Túlérzékeny szervokormány
— Erős szélzaj
+ Kiegyensúlyozottan forgó motor
+ Finoman kapcsolható, jó fokozatosztású váltó
+ Az erőátviteli lánctól jól szigetelt váltókar
— Alacsony fordulatszám-tartományban bántóan kis nyomaték
— Rossz nyomatékrugalmasság
— Közepes fordulattól erősödő motorzaj
+ Alkalmazkodó vezetői és utaslégzsák, két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, Isofix rögzítési pontok, öt hárompontos biztonsági öv és fejtámla
+ Blokkolás- és kipörgésgátló, pánikfékrendszer és elektronikus fékerőelosztó
+ 20 000 km-es szervizciklus
+ Kétévi, kilométer-korlátozás nélküli általános garancia
+ Kétévi védőszárny-szolgáltatás

 

Adatlap: Fiat Stilo 1.8 16V Dynamic

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két fogazottszíjhajtású, felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szeleppel. Könnyűfém hengerfej, acélblokk, elektronikus motorirányítás, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1747 cm3, furat 82 mm, löket 82,7 mm. Sűrítési arány: 10,3 : 1. Teljesítmény: 133 LE/98 kW (6400/min). Nyomaték: 162 Nm (3500/min). Olajtöltés: 3,6 l. Hűtővíz: 6,55 l. Akkumulátor: 12 V 50 Ah. Generátor: 100 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,909 ; II. 2,238; III. 1,520; IV. 0,946; V. 0,897; H. 3,909. Végáttétel: 3,867. Hidraulikus működtetésű, egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, spirálrugók, külön szerelt hidraulikus lengéscsillapítók. Elöl-hátul torziós stabilizátor. Blokkolásgátlós fékrendszer, elektronikus fékerőelosztó tárcsafékekkel, pánikfékrendszer, kipörgésgátló. Fogasléces (2,9 fordulatos) kormánymű elektromos rásegítéssel.

Karosszéria
Ötajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1295 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1800 kg. Üzemanyagtartály: 58 l., Hosszúság: 4253 mm, Szélesség: 1756 mm, Magasság: 1475 mm, Tengelytáv: 2600 mm, Nyomtáv elöl: 1514 mm, Nyomtáv hátul: 1508 mm,Belső szélesség elöl: 1445 mm, Belső szélesség hátul: 1454 mm, Belmagasság elöl: 1005 mm, Belmagasság hátul: 960 mm, Lábhely: 480–680 mm, Elülső ülőlap: 550 mm, Hátsó ülőlap: 480 mm, Üléstér: 110–330 mm, Csomagtér: 335–410 l., Gumik: 205/55 R16 (Firestone Firehawk)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 10,3 s.
Végsebesség: 200 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 11,5 l/100 km.   városon kívül: 6,2 l/100 km.
Vegyes: 8,1 l/100 km.   Tesztátlag: 7,7 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés, egy személlyel 14–30 Celsius-fok hőmérsékleten.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Elektromos szervokormány, vezetői és utaslégzsák, két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az elülső kettő övfeszítővel és erőhatárolóval), Isofix-pontok, blokkolásgátló, kipörgésgátló, elektronikus fékerőelosztó, pánikfékrendszer, öt állítható magasságú fejtámla, elülső (fényszóróba épített) ködlámpák, ködfény hátul, harmadik féklámpa, elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök, az elülső ablakok elektromos mozgatása, egyszerű fedélzeti számítógép, ülésmagasság- és deréktámasz-állítás a vezetőülésen, osztva dönthető, előre-hátra mozgatható hátsó ülések, hővédő üvegezés, belső levegőkeringetés pollenszűrővel, két irányban állítható kormányoszlop, távirányítós központi zár, 12 V-os csatlakozó a csomagtérben, rádiós magnó hat hangszóróval, indításgátló.

Ára: 4 195 000

 

A Fiat Stilo és néhány konkurense

 

Fiat Stilo
1.8 16V

Audi A3
1.8T 20V

Citroën Xsara
2.0 16V

Ford Focus
1.8 16V

Nissan Almera
1.8 16V

Opel Astra
1.8 16V

Renault Mégane
1.8 16V

Volkswagen
Golf 1.8T 20V

Hengerűrtartalom [cm3]

1747

1781

1997

1796

1769

1796

1783

1781

Furat x löket [mm]

82×82,2

81×86,4

85×88

80,6×88

80×88

80,5×88,2

82,7×83

81×86,4

Teljesítmény [LE/kW(1/min)]

133/98 (6400)

150/110 (5700)

136/100 (6000)

116/85 (5500)

114/84 (5600)

125/92 (5600)

116/85 (5750)

150/110 (5700)

Nyomaték [Nm(1/min)]

162 (3500)

210 (1750)

190(4100)

160 (4400)

158 (2800)

170 (3800)

158(3750)

210 (1750)

Gyorsulás (0-100 km/h) [s]

10,3

8,2

9,6

10,2

11,1

9,5

9,5

8,5

Végsebesség [km/h]

200

217

210

198

185

205

197

215

Fogyasztás [l/100 km]
 város

11,5

10,6

11,4

10,3

10,2

11

10,2

10,7

 városon kívül

6,2

6,1

5,6

6

5,9

6

6,2

6,2

Csomagtér [l]

335/410

350

440

350

355

370

350

330

Tengelytáv [mm]

2600

2515

2540

2615

2535

2605

2580

2515

Hossz x szél x mag [mm]

4253x 1756x 1475

4150x 1735x 1425

4190x 1705x 1405

4150x 1700x 1480

4180x 1705x 1440

4110x 1710x 1420

4130x 1700x 1420

4150x 1735x 1440

Ár [Ft]

4 195 000

6 213 000

4 610 000

3 672 000

3 790 000

4 907 800

4 000 000

6 692 000

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás