Újautó

2002. december 5. csütörtök, 12:19

Teszt: Ford Fusion 1.4 TDCi - Egységcsomag

A Fiestából származó, új kategóriát nyitó Fusion háromféle autós álmot igyekszik valóra váltani.

A 15 colos kerekeken álló magas karosszéria az erőteljességet sugalló rajzolatokkal naggyá és fiatalossá teszi a városi autótA kombira és egyterűekre emlékeztető karosszéria magasan hordja a lámpáit is, az ötödik ajtó nyílásával a lehető legmélyebbre megy a bepakolás elősegítésére. Tolatáskor, bekapcsolt ablaktörlésnél a hátsó lapát is töröl
A műszerfal és a kormány modern kialakítású, a felületek esztétikusak, de kopogósak. A bal oldali fordulatszámmérő alatt nehezen olvasható a benzinóra és a hőmérőA műszerfal közepén levő tárolóüregben zörgésmentesítő gumibetét van
A kesztyűtartó jobban pakolható, mint az külméretéből feltételezhetőA külső tükrök kicsik és nem osztottak
A mai autók szellőzőrostélyai közül a Fusionéval a legkönnyebb a légmennyiséget és a levegő irányát állítaniAz utasülés lapja alatt hasznos a lemezfalú rekesz
A háttámla rögzítetlen helyzetében a veszélyre piros nyelv figyelmeztetA hátsó ajtóban nincs zseb, az öblös könyöklő szűk, az elülső zsebe méretes, italtartására is alkalmas. A belülről zárás a nyitóbillentyű benyomásával érhető el
A Fiesta belterénél tágasabb a Fusioné, a berendezés hasonlóA külmérethez képest tágas a hátsó üléstér, a fejtámlák az üléstámla gerincére tolhatók
A csomagtér aljának lépcsője tárgyakat tarthat vissza az előrecsúszástól. A jelentéktelen raktérvilágításnak az utastér második sorában levő lámpa segítAz utasülés egyetlen mozdulattal asztalkává alakítható, ebben a helyzetében 2,3 méter hosszú tárgyakat is beenged az autóba
A kerékjáratok között csaknem egy méter széles tárgy is elfér. A tér alját takaró filcet ki lehet venni a helyéről, az ülések alja lemezborítású, nem az ideiglenesség látszatát keltő műanyag habot mutatjaAz 1,4 literes, 68 lóerős dízelmotor nagy benzinmotorokra jellemző nyomatékával lendületesen viszi a Fusiont, fogyasztása csekély, hangja lehetne visszafogottabb is

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Kategóriájában tágas beltér
+ Az utasülés asztalnak hajtható, az üléslap alatt rekesz
+ A második üléssor világítása
+ Alacsony szélű, belső perem nélküli csomagtér
+ Feszes, de az átlagosnál jobb úthiba elnyelő képességű futómű
+ Nagyon biztonságos kanyarban, stabil egyenesfutás
— Túláttételezett kormány
— Nehezen látható benzinóra és vízhőmérő
— Kisméretű, nem osztott külső tükrök
— Célszerűtlen ülés magasságállítás
— Szélzaj

Motor, erőátvitel
+ Nagy nyomaték
+ Takarékos működés
+ Pontos váltás
+ A takarékos váltóáttételezés ellenére is terhelhető
— Pörgetéskor motorzaj

Biztonság*
+  Oldalvédelem, övfeszítők és -lazítók elöl, hárompontos övek és fejtámlák minden üléshez, kiakadni képes pedálok
+ Adaptív, kétfokozatú légzsákok

Költségek*
+ Csekély fogyasztás
+ 20 000 km-es olajcsere
— Egyévi garancia

Adatlap: Ford Fusion 1.4 TDCi

Motor
Vízhűtéses, soros, négyhengeres, elöl keresztben beépített dízelmotor, közös csöves, direkt befecskendezés, turbófeltöltő. Könnyűfém hengerfej és blokk, hengerenként két szelep, egy felülfekvő vezérműtengely, szíjhajtás. Hengerűrtartalom: 1399 cm3, furat 73,7 mm, löket 82 mm. Sűrítési arány: 18,1:1. Teljesítmény: 68 LE (50 kW) (4000/min). Nyomaték: 160 Nm (2000/min). Olajtöltés: 5,0 l. Hűtővíz: 9,9 l. Akkumulátor: 60 Ah. Generátor: 99A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, fronthajtás. Áttételek: I. 3,58, II. 1,93 III. 1,28, IV. 0,95 V. 0,76 H. 3,62 Végáttétel: 3,37. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, L alakú alsó lengőkarok, stabilizátor. Hátul csatolt felfüggesztés, csavarrugó, lengéscsillapító. Fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel. Kétkörös, hidraulikus fékrendszer vákuumos rásegítővel, elöl belső hűtésű tárcsa-, hátul dobfék.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1102 kg. Megengedett össztömeg: 1640 kg. Üzemanyagtartály: 45 l., Hosszúság: 4020 mm, Szélesség: 1721 mm, Magasság: 1528 mm, Tengelytáv: 2485 mm, Nyomtáv elöl: 1474 mm, Nyomtáv hátul: 1435 mm,
Belső szélesség elöl: 1360 mm, Belső szélesség hátul: 1330 mm, Belmagasság elöl: 1000 mm, Belmagasság hátul: 920 mm, Lábhely: 530-710 mm, Elülső üléslap hossza: 480 mm, Hátsó üléslap hossza: 500 mm, Üléstér: 160-340 mm, Csomagtér: 337/1175 l., Gumik: 195/60 R 15 Continental EcoContact

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 15,5 s.
Végsebesség: 159 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 5,2 l/100 km.   országút: 3,9 l/100 km.
Vegyes: 4,4 l/100 km.   Tesztátlag: 5,4 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés két személlyel, 8-16 C-fok közötti hőmérsékleten

A tesztautó érdemleges tartozékai
Két frontlégzsák, oldal- és fejlégzsákok, blokkolásgátló, öt fejtámla, mechanikus előfeszítős, erőhatárolós biztonsági öv a vezetőnek, pirotechnikai övfeszítő és erőhatároló az utasnak, szervokormány, központi zár, elektromos elülső ablakmozgatás, elektromosan állítható tükrök, sugárirányban állítható kormány, magasságban állítható vezetőülés, indításgátló, elektromos ablakok elöl, blokkolásgátló, osztva hajtható hátsó ülések, ködlámpa.

Ára: nincs adat

Az Autó2 újság 2002/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás