Újautó

2002. október 30. szerda, 11:42

Tesztnapló: Renault Thalia 1.6 Dynamique - Sportapu

A Clio családbarát kivitele a kínálat legerősebb motorjával sportos megmozdulásokra is képes.

A legerősebb Thalia a sportos beállítottságú családfők kedvét keresi

A Renault más autóiban már régóta kapható 1,6 literes, 16 szelepes benzinmotor a tavaszi ráncfelvarrással egyidejűleg került a Thalia orrába. A kívül divatosabb, belül frissebb és a korábbinál igényesebb kialakítású kis lépcsőshátú így hosszabb utakon is kellően fürge és kényelmes.

Karosszéria, utastér

A Clio-orrú családi kis-Renault utastere az ajtókárpitok átszabásával szélességben egy keveset gyarapodott, így a keresztirányú hely bőséges, a fejtér elöl kellően magas. Az új, a Cilóétól eltérő formavilágú, fiatalos hangulatú beltér anyagai egyszerűek, de látványosak, az összeszerelés itt-ott pontatlan, ennek ellenére a karosszéria még rossz úton is csendes. Pakolóhelyből kevés van, méretes a kesztyűtartó, a középkonzol tetejére ültetett kis tálcára rakott tárgyak tükröződnek a szélvédőben. A puhára tömött, jól formázott, rövid ülőlapú elülső ülések kényelmesek, a vezetőoldali magasságban is állítható. A külső tükrök felülete kicsi, a bal oldali osztott látóterű. Az előre és oldalra jól áttekinthető karosszéria hátsó oszlopai zavarnak a tolatásban, a lépcsős hát láthatatlan, hosszát meg kell tanulni. Az elülsőkével azonos párnázatú hátsó pad három utasra formázott, a középen ülőnek is jut automata öv, hosszú távon mégis csak két személynek kényelmes az utazás. A használaton kívüli hátsó fejtámlák tolatáskönynyítően a háttámlában eltüntethetők.

A frissített műszerfal más, mint a Clióé

A Clióéval azonos tetővonal miatt hátul kevés a fejtér, a 170 centinél magasabb utasok térde pedig az elülső üléstámlákba nyomódik. Az 510 literes csomagtartó fedelének pántjai mélyen benyúlnak a raktérbe; a rakodóperem magas, a nyílás szűk, nem könnyű megtölteni a hatalmas „ládát”. A részben kárpitozatlan raktér kivilágítható, a hátsó ülés mögötti, robusztus merevítőlemezek miatt a támladöntéssel felszabadítható nyílás alacsony és keskeny, a raktérbővítés lehetősége korlátozott.

Motor, erőátvitel

A 105 lóerős, DOHC-vezérlésű 16 szelepes csendben dolgozik, és már 2000 fordulat alatt használható. A nyomatékos erőforrás a végfordulat közelében sem hangosodik fel zavaróan, morgása kellemes, enyhén sportos. Közepes fordulaton nagyon él a finom gázreakciójú gép, a piros fordulatszámok közeledtével azonban elgyengül, de a rövid utakon kapcsolható sebességváltóval mindig jókedvben tartható. A váltókar terhelésváltásokkor nagyot bólint. Az ötödik fokozat és a végáttétel rövid, így még teljes terheléssel is dinamikus a Thalia.

Vezetés, menettulajdonságok

A futómű csillapítása feszes, a rugók lágyak, ezért a keresztbordákon pattogásra hajlamos autó kanyarodási oldaldőlése nagy. A rutint igénylő viselkedés gyorsan kiismerhető, a fékezéskori orra billenés is megszokható. Az egyenesfutás hibátlan, de az oldalszélre érzékeny a Thalia. A karosszéria nagy sebességnél szélzajos, az eltalált rásegítésű szervokormányt városban sokat kell forgatni.

Műszaki adatok
Négyhengeres soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat 79,5 mm, löket 80,5 mm. Teljesítmény: 105 LE/77 kW (5750/min). Nyomaték: 148 Nm (3750/min). Elöl McPherson-felfüggesztés, kanyarstabilizátor, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, kanyarstabilizátor. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Ötfokozatú, kézikapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 175/65 R14. Csomagtér: 510 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hossz x szélesség x magasság: 4171x1639x1437 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1055/1490 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,9 s. Végsebesség: 190 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül): 8,9/5,6 l/100 km.
Ára: 2 950 000 Ft

Előnyei:
+ Nagy csomagtér
+ Erős, csendes motor
+ Kényelmes ülések
+ Hosszú szervizciklus

Hátrányai:

– Egyszerű anyaghasználat az utastérben
— Kevés rakodóhely
— Terheletlenül túl feszes rugózás

Felszereltség

Az 1,6-os Thalia kizárólag a Renault-k csúcsfelszereltségével kapható, alapáras a blokkolásgátló, a külső tükrök elektromos mozgatása, a két elektromos ablakemelő, a fordulatszámmérő, a távirányítós központi zár, a két elülső ködlámpa, a vezető- és az utasoldali légzsák, a rádió, az egyben dönthető hátsó támla, és a könnyűfém kerékkészlet is.

Költség

A legerősebb Thalia a kínálat legdrágábbja. Átrozsdásodás elleni védelme 12 évig szavatolt, szervizciklusa hosszú, 30 000 kilométer. Az egyévi általános garancia kevés, az értéktartás legfeljebb átlagos

 

Az Autó2 újság 2002/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás