Újautó

2002. október 29. kedd, 11:56

Tesztnapló: Honda CR-V 2.0i ES - Mozgáskultúra

A szabadidőautó átdolgozott úttörő modellel folytatja hétéves, sikeres karrierjét.

 

Divatosabb, feltűnőbb lett a CR-V.
Karosszériája a külvilágot is védi

Inkább luxus személyautó, semmint terepjáró tulajdonságok dominálnak az új motorral, tágasabb utastérrel, módosított futóművel és felszereltséggel kapható az új CR-V-ben.

Karosszéria, utastér

A feltűnően nagy lámpák és a megnövelt emblémaszigetes hűtőmaszk, az új hátsólámpák a változás legszembetűnőbb jelei. De a kézzel benyomható lökhárító, a motortértető és az oldalküszöbök ütközésre könnyen torzuló, leszakadó egységei jelzik, hogy a Honda jelenleg a legbiztonságosabb a gyalogos, kerékpáros és motoros ütközéseknél.

Az ülések jól tartanak, kényelmesek. A kézifék új helyén kézreáll, az utas kapaszkodója gödrös úton átkeléskor jön jól. Sok a tárolóhely és fiók, a szellőzőrostélyok felett a rádió kissé távol van

A személyautós kényelmű utastérben nem kemény, jól tartó ülések vannak, a második sor jóval magasabbra szerelt. A fejtér ennek ellenére nem szűk, a lábtér hátul átlagmagasságú utasnak megfelelő, bő húsz centis. Az ötödik ajtót kemény teleszkóp tartja, meredek parkoláskor sem csukódik. Az utastér soraiba csak egy tetőlámpa világít, viszont a raktér világítása igen erős. A hátsó ülés hátratolható, támlája dönthető, hosszú távon is rendkívül kényelmes. A hátsó ülések a fejtámla helyén hagyása mellett előrehajthatók, két kerékpár, mintegy egy köbméternyi holmi szállítható.

Nagy, síkalapú a csomagtér. A megemelt hátsó üléssor középső fejtámlája kissé zavarja a hátralátást

Az elülső ülések támlája vízszintesre hajtható, hosszú tárgyak fuvarozása vagy alkalmi kényelmes pihenő lehetséges. A tértakaró rossz úton kiugorhat a helyéről. A raktér alja sík, alatta kempingasztal van. A motortértető kitámasztós.

Motor, erőátvitel

Az új, intelligens szelepvezérlésű motor a kis fordulatú nyomaték és annak tág tartománya következtében csaknem úgy viselkedik, mint egy dízelmotor vagy egy nagyobb űrtartalmú benzines. Minden fordulatszámon igen halk, kiegyensúlyozott, 4500-as fordulat felett a kipufogórendszer beállítása finom V-motor hangot ad. A különleges karakterisztikájú motorhoz csatolt rövid végáttételű, de hosszabb fokozatú váltó igen jól eltalált, rendkívüli dinamizmust ad a nagytestű autónak.

Vezetés, menettulajdonságok

A csak előnnyel járó magas üléshelyzetet leszámítva személyautós a vezethetőség. A műszerfalhoz emelt kézifék könnyen szokható, kényelmes helyen van. A középső fejtámla és a harmadik féklámpa kissé betakar. Parkoláskor hiányzik a tolatóradar. Városban előnyös a kis fordulási kör. A túláttételezett, 3 3/4 fordulatú kormányos gázadáskor gyenge visszaható erő érezhető. Nagyon pontos a váltás, ideális a pedálrend. A rugózás bármilyen sebességnél, bármilyen minőségű úton, terheletlen autónál is rendkívüli hibaelnyelő képességű, különlegesen komfortos. Enyhe, nem veszélyes karosszériadőlés csak nagy sebességű fordulókban jelentkezik. Az elülső kerekek kipörgésekor bekapcsolódó hátsókerékhajtás nagyfokú biztonságot ad a tág sebességtartományban nyújtott kitörésmentes viselkedéssel. A hátrahajtás pillanatát ritkán lehet érezni, kizárólag emelkedőn, csúszós burkolaton tolja meg kissé a farát az autó. Sárfelhordásos, vízátfolyásos szilárd úton az összkerékhajtás kiemelkedően jó biztonságot nyújt. Száraz burkolatmentes úton lassú haladással jó a mászóképesség, de sárban, füvön és valószínűleg hóban is a diffizárak hiányában könnyen elakad. Ilyen utakra a mozgásképesség javítható téli- vagy terepgumi felszerelésével.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor elöl keresztben beépítve, DOHC i-VTEC-vezérlés. Hengerűrtartalom: 1998 cm3, furat 86 mm, löket 86 mm. Teljesítmény: 150 LE/ 110 kW (5500/min). Nyomaték: 192 Nm (4000/min). Elöl McPherson-felfüggesztés stabilizátorral, dupla keresztlengőkar-stabilizátor, Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ötfokozatú váltó, automatikus (dual pump) összkerékhajtás. Gumiméret: 205/65 R16. Csomagtér: 525/630/950 l. Üzemanyagtartály: 58 l. H x sz x m: 4570x1780x1710 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1452/1900 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,8 s. Végsebesség: 170 km/h. Fogyasztás (EU, város/városon kívül/átlag): 12/7,4/7,1 l/100 km.
Ára: 7 280 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Kényelmes rugózás
+ Csendes, jól húzó motor
+ Rossz útviszonyok között is biztonságos menettulajdonságok
+ Tágas, kényelmes, csöndes utastér, állítható hátsó ülésekkel
+ Jelentős presztízs
+ Az EuroNcap legjobb minősítése gyalogosvédelemre
+ Három év garancia
+ Isofix-gyerekülések hárompontos rögzítési lehetősége
Kitörésgátló és függönylégzsák nem rendelhető
A csomagtértakaró kiugorhat a helyéről
Erővisszahatás a kormányra
Kissé komor hangulatú utastér

 
Felszereltség

A listáról: ABS, négy légzsák, magasságállítású vezetőülés, CD-lejátszó, elektronikus fékerőelosztó, elülső és hátsó elektromos ablakemelők, elektromos napfénytető, első-hátsó kartámla, könnyűfém keréktárcsák, távirányítós központi zár, automata légkondi, pollenszűrő.

Költség

A drága ár megfelel a képességeknek és a márkapresztízsnek. Az áresés kisebb az átlagosnál. A 20 000-es szervizintervallum átlagos, de a három év garancia átlagon felüli.

Az Autó2 újság 2002/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás