Újautó

2002. október 16. szerda, 14:20

Teszt: Ford Fiesta 1.4 16V Ghia - Oszlopos

Megnagyobbodott méretekkel és megerősödött biztonsággal jelent meg az új Fiesta.

Sokat megőrzött népszerű elődje formájából az új padlólemezre állított kisautóAz ereszkedő tetőív közelít az emelkedő övvonalhoz. A tető kis légterelőben végződik
Jó fogású a kormány, kézközeli a váltókar. Az elülső ablakok és a tükrök elektromosan mozgathatókA jól árnyékolt óratömb közelében a csomagtér nyitógombja. Opciós a kormányoszlop rádió-távvezérlője
A felmagasodó lemez az oldalról ütközés ellen véd, a ki-be szállást nem zavarjaA széria-légkondicionáló forgókapcsolói, a feláras rádió távoli gombjai keresgélés nélkül kezelhetők
A szélvédő mögött szemlére tett alvázszám biztonsági tartozék. Az üvegre a feláras ablakfűtés szálai vetnek vékony hullámotMintha a Focus volna: előtörnek a formatervezett sarkos elemek
Jó fénnyel világítanak a nagy burájú lámpák. A homlokfal néhány sérülékeny eleme részleteiben is cserélhetőBiztonsági és formai elemként is hasznos a magasra emelt hátsó lámpa
Praktikus a légáramoltatás műszerfali módja. Hátra nem vezetnek légcsatornákSima felület. A benyomott elülső kilincsek központi zárként, a hátulsók helyi rögzítőként állják a külső nyitás útját
A támla nem akadályozza a hátralátást, a többrétegű oszlop sokat eltakar. Az övcsat oldalsó rögzítése akadálytalanná teszi a támladöntéstCsak a műszerfal felső része sötét. A vezetőülés magassága változtatható, a kormányoszlop tengelyirányban nem mozdítható
A rövid hátsó ülőlap egyben hajtható előre, a magas támla aszimmetrikusan osztottA 16 szelepes könnyűfém motor könnyedén mozgatja az egy tonnánál alig nehezebb autót
Nem foglalnak el sok helyet a kerékjáratok, a csomagteret egyenletes felületek határolják. A kalaptartó könnyen eltávolítható 

 

Előnyei – hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Tágas utastér
+ Merev karosszéria
+ Komfortos rugózás
+ Jó menettulajdonságok
— Rosszul átlátható karosszéria
— A hátsó ülőlap csak egyben dönthető le
— Felütő úthibák

Motor, erőátvitel
+ Megbízható motor
+ Pontosan vezetett váltó
+ Megfelelő menetteljesítmény
— Hosszú váltófokozatok

Biztonság
+  Oldalvédelem, övfeszítők, överő-határolók elöl, hárompontos övek és fejtámlák minden ülésre alapfelszerelésben, kiakadni képes pedálok
+ Adaptív, kétfokozatú frontlégzsákok
+ Szilárd utascella
— A jobb elülső légzsák nem kapcsolható ki
— ABS, oldal- és függönylégzsák csak opcióban

Költségek
+ Mérsékelt fogyasztás
+ Felárért meghosszabbítható garancia
+ Bőséges kényelmi felszereltség
— Egyévi gyári garancia
— Kissé drága ár

 

Adatlap: Ford Fiesta 1.4

Motor
Vízhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezértengely fogazottszíjhajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém motorblokk és hengerfej, elektronikus motorirányítás, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1388 cm3, furat 76, löket 76,5 mm. Sűrítési arány 11,0: 1. Teljesítmény: 80 LE/58 kW (5700/min). Nyomaték: 127 Nm (3500/min).

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,58; II. 1,93; III. 1,28; IV. 0,95; V. 0,76; H: 3,62. Végáttétel: 4,06. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, L-alakú alsó lengőkarok, stabilizátor. Hátul csatolt felfüggesztés, csavarrugók, lengéscsillapítók. Elöl tárcsa-, hátul dobfék, opcióként ABS. Fogasléces, hidraulikus szervokormány.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1035 kg. Megengedett össztömeg: 1515 kg. Üzemanyagtartály: 45 l. Hasmagasság: 140 mm. , Hosszúság: 3917 mm, Szélesség: 1683 mm, Magasság: 1417 mm, Tengelytáv: 2486 mm, Nyomtáv elöl: 1477 mm, Nyomtáv hátul: 1444 mm,Belső szélesség elöl: 1360 mm, Belső szélesség hátul: 1310 mm, Belmagasság elöl: 950–1000 mm, Belmagasság hátul: 895 mm, Lábhelyméret: 490–690 mm, Elülső ülőlap: 480 mm, Hátsó ülőlap: 470 mm, Üléstér: 110–320 mm, Csomagtér: 284/947 l., Gumik:
175/65 R14)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 13,2 s.
Végsebesség: 168 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 8,6 l/100 km.   Városon kívül: 5,1 l/100 km.
Vegyes: 6,4 l/100 km.   Tesztátlag: 6,8 l/100 km*
(Gyári adatok) *Saját mérés, két személlyel, 25–35 C-fok hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, két elülső légzsák, öt fejtámla és hárompontos biztonsági öv, elöl övfeszítők, överő-határolók, manuális légkondicionáló, elülső és hátsó ködfény, fordulatszámmérő, osztott támlájú, ledönthető hátsó ülések, állítható magasságú vezetőülés és kormányoszlop, bőrbevonatú kormánykerék és váltógomb, távvezérelt központi zár, rádió-előkészítés, indításgátló, fényszórómagasság-állítás, elektromos külső tükrök és elülső ablakok, belülről nyitható csomagtartó.

Ára: 3 025 000 Ft

Az Autó2 újság 2002/10. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás