Újautó

2002. október 9. szerda, 08:22

Teszt: Daewoo Matiz SE - Nézet-eltérés

Az 1998 óta sikeres Matizt a Daewoo főként megjelenésében módosította, a műszaki tartalom szinte változatlan maradt

A Matiz megjelenése csak visszafogottan módosult, újak a lökhárítók, a hátsó lámpák és az elülső indexek. A beltéri változás ennél is kevesebbA rendszám a lökhárítóról az ötödik ajtóra költözött, a csomagtartó belülről nyitható
Új a műszerek kék számlapja. A változatlan műszerpult kopogósan kemény, ennek ellenére még rossz úton is csendesAz ülések puha tömetűek, az elülsők még hosszabb úton is kényelmesek. Hátra nehézkes a beszállás
Az ajtókra nem jutott szövetkárpitA hátsó ülőhely a középső öv ellenére legfeljebb kétszemélyes
A csomagtartó alaphelyzetben mindössze 165 literes, az SE-szinthez alapáras osztott ülésdöntéssel 625 literre bővíthetőAz átdolgozott befecskendező rendszerrel tisztább az étvágytalan, 800 köbcentis, 52 lóerős motor működése. A fordulatszám-kedvelő erőforrás járása a bejáratás 1000 kilométere után simább, viselkedése temperamentumosabb lett

 

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés
+ Kategóriájában kényelmes utastér elöl
+ Kényelmes ülések
+ Ötajtós karosszéria
+ Jól áttekinthető karosszéria
+ Majdnem teljesen holttérmentes visszapillantó tükrök
— Feszes, pattogós lengéscsillapítás
— Oldalszélérzékeny futómű
— Erős gördülési zaj
— Nehéz kormányzás

Motor, erőátvitel
+ Fordulatszámkedvelő motor
+ Pontosan és finoman kapcsolható sebességváltó
+ Gazdaságos üzem
— Nyomatékszegény motor
— Húzatáskor hangos motor

Biztonság
+  Vezetőoldali légzsák
+ Az elülső biztonsági övek magassága szabályozható
— Állíthatatlan kormányoszlop és hátsó fejtámlák
— Övfeszítő nincs
— Utasoldali légzsák, oldallégzsák és blokkolásgátló nem rendelhető

Költségek
+ Csekély fogyasztás
+ Háromévi általános garancia
— 15 000 km-es olajcsere-periódus

Adatlap: Daewoo Matiz SE

Motor
Folyadékhűtéses, háromhengeres, négyütemű soros motor elöl keresztben beépítve. Négy helyen csapágyazott főtengely, egy felülfekvő vezértengely fogasszíjhajtással, hengerenként két szelep. Könnyűfém hengerfej, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 796 cm3, furat: 68,5 mm, löket: 72 mm. Sűrítési arány: 9,3:1. Teljesítmény: 52 LE/38 kW (5900/min). Nyomaték: 69 Nm (4600/min). Hűtővíz: 3,8 l. Akkumulátor: 12 V 35 Ah. Generátor: 65 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek : I. 3,82; II. 2,21; III. 1,42; IV. 1,03; V. 0,84; H. 3,58. Végáttétel: 4,44. Mechanikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl McPherson-felfüggesztés spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorral. Hátul csatolt lengőkaros független felfüggesztés spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal, elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Fogasléces kormánymű.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó karosszéria. Saját tömeg: 725 kg. Megengedett össztömeg: 1210 kg. Üzemanyagtartály: 38 l.,Hosszúság: 3495 mm, Szélesség: 1495 mm, Magasság: 1480 mm, Tengelytáv: 2340 mm, Nyomtáv elöl: 1315 mm, Nyomtáv hátul: 1280 mm, Belső szélesség elöl: 1275 mm, Belső szélesség hátul: 1275 mm, Belmagasság elöl: 960 mm, Belmagasság hátul: 910 mm, Lábhely: 440–620 mm, Ülőlap hossza elöl: 470 mm, Ülőlap hossza hátul: 470 mm, Üléstér: 160–380 mm, Csomagtér: 162/625 l., Gumik:
Hankook 155/65 R13

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 17 s.
Végsebesség: 144 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 8,4 l/100 km.   Városon kívül: 5,2 l/100 km.
Vegyes: 6,4 l/100 km.   Tesztátlag: 5,1 l/100 km*
(Gyári adatok) *Saját mérés, két személlyel, állandó légkondicionáló-használattal 30–35 Celsius-fok hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Két hárompontos hátsó biztonsági öv, indításgátló, belső levegőkeringetés, belülről nyitható csomagtartó és tanksapka, gyerekzár, elektromos fényszórómagasság-állítás, harmadik féklámpa, aszimmetrikusan előrehajtható hátsó ülés, színezett üvegek, hátsó ablaktörlő és mosó.

A tesztautó ára: 2 339 000 Ft

 

Adatlap: Daewoo Matiz SE

Daewoo
Matiz S

Fiat  Seicento
0.9 S

Hyundai  Atos
1.0 GL

Renault Twingo
1.2 Authentique

Suzuki  Wagon R+
1.0 GL

Hengerűrtartalom [cm3]

796

899

999

1149

993

Teljesítmény [LE]

52

39

54

60

53

Gyorsulás 0-100 km/h [s]

17

18

15,1

13,4

 –

Végsebesség [km/h]

144

140

142

151

145

Fogyasztás [l/100 km]
Városban

8,4

7,9

8

7,5

6,8

Városon kívül

5,2

5,1

5,4

5,1

4,5

Csomagtér [l]

165/625

170/810

220/890

170/1095

250/595

Tengelytáv [mm]

2340

2200

2380

2350

2360

Hosszúság x szél x mag [mm]

3495 x 1495 x 1480

3335 x 1510 x 1450

3495 x 1495 x 1580

3430 x 1630 x 1420

3510 x 1620 x 1660

 

Az Autó2 újság 2002/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás