Újautó
Teszt: Nissan Primera 1.8 Tekna - Csendhagyó
A Nissan a korábbiaknál lényegesen forradalmibb karosszériával fedte le az új Primerát. A födő alatti tartalom is sokat változott.
Különleges formája a fizika törvényeit és a méretes belteret szolgálja. A lökhárító szervesen belenőtt az autó orrába | A lépcsős hátú karosszéria hátsó lépcsőzete nem kitapintható, a csomagtér szinte a tetőív folytatása |
Az ajtókra kupésan ráforduló egyedi műszerfal olvasási és használati egyszerűsítést hozott, s jelentősen növeli az elöl ülők térérzetét. Anyagában viszont nem túl igényes | Az újszerű kezelőfelület leegyszerűsíti a kapcsolgatásokat, a hátrameneti kamera jó képet ad a parkoláshoz |
A telefonkihangosító, akárcsak az ülésfűtés és a központi zár külön kapcsolója a Tekna gyári tartozéka, több Nokia-készülék menüjét a műszerfalon is megjeleníti | A hátsó résznek különösen a nagy lábtere meglepő, az erősen kiálló könyöklők csökkentik a belső szélességet, a középső padlómerevítő magas |
A csomagtér az elődjénél negyven literrel kisebb, de sík falaival jól kihasználható. A hátsó üléstámlák előrehajtásával nyíló ablak elszűkíti az összenyitott teret | Az 1,8 literes motor takarékos, de a hosszú áttételei miatt hirtelen gyorsításhoz vissza kell kapcsolni |
Előnyei – hátrányai:
Karosszéria, felfüggesztés
+ Igen merev, jó beosztású, biztonsági karosszéria
+ Kényelmes ülés és vezetési helyzet, nagy hátsó lábtér az utasoknak
+ Szél- és egyéb zajoktól mentes beltér
+ Jól értelmezhető és olvasható különleges műszerfal praktikus kezelőfelülettel
+ Jó zaj- és rezgésszigetelt, kényelmes felfüggesztések
+ Jó egyenesfutási és kanyarodási tulajdonságok
— Kevés rakodási lehetőség
— A könyöklőktől korlátozott belső szélesség hátul
Motor, erőátvitel
+ Szép járású, csöndes motor
+ Csekély mért fogyasztás
— A belső csendhez mérten nagy sebességnél kicsit felhangosodó motor
— Nyomatékszegénység a hosszú áttételek miatt
Biztonság
+ Biztonsági karosszéria, ma már ebben a kategóriában átlagos biztonsági felszerelésekkel
+ Két elülső és két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, Isofix-rögzítési pontok, öt hárompontos biztonsági öv és fejtámla
+ Jó lámpák
— A kitörésgátló nem szériafelszerelés
— A két hátsó szélső ülésen nincs övfeszítő és erőhatároló
Költségek
+ Ötévi, vagy 100 ezer km-es
általános garancia
+ 12 év átrozsdásodás elleni garancia
+ Jó értéktartás
+ 3 évi védőszárny-szolgáltatás
— Drága ár
— Olajcsere 15 ezer kilométerenként
Műszaki adatok: Nissan Primera 1.8 Tekna
Motor
Négyütemű, folyadékhűtéses, négyhengeres soros motor, hengerenkénti befecskendezéssel, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két lánchajtású, felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szeleppel. Acélblokk, könnyűfém hengerfej. Hengerűrtartalom: 1796 cm3, furat 80,0 mm, löket 88,0 mm. Sűrítési arány: 9,5: 1. Teljesítmény: 116 LE/85 kW (5600/min). Nyomaték: 163 Nm (4000/min). Olajtöltés: 2,7 l. Hűtővíz: 6,7 l. Akkumulátor: 12 V 45 Ah. Generátor: 80 A W.
Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás, egytárcsás tengelykapcsoló hidraulikus működtetéssel. Áttételek: I. 3,33; II. 1,96; III. 1,29; IV. 0,93; V. 0,76; H. 3,21. Végáttétel: 4,44.
Futómű
Elöl független, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal segédalvázon, hátul Scott–Russel-felfüggesztés, spirálrugók, hidraulikus lengéscsillapítók. Elöl-hátul torziós stabilizátor. Hidraulikus fékrendszer blokkolásgátlóval, négy tárcsafékkel, pánikrendszer, elektronikus fékerőelosztó négy tárcsafékkel. Fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel.
Karosszéria
Négyajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1293 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1810 kg. Üzemanyagtartály: 62 l. , Hosszúság: 4565 mm, Szélesség: 1760 mm, Magasság: 1480 mm, Tengelytáv: 2680 mm, Nyomtáv elöl: 1530 mm, Nyomtáv hátul: 1535 mm,
Belső szélesség elöl: 1450 mm, Belső szélesség hátul: 1420 mm, Belmagasság elöl: 1000 mm, Belmagasság hátul: 910 mm, Lábhelyméret: 490–690 mm, Elülső ülőlap: 500 mm, Hátsó ülőlap: 500 mm, Üléstér: 140–390 mm, Csomagtér: 450 l., Gumik:
215/50 R 17 (Dunlop SP Sport 3000)
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,9 s.
Végsebesség: 194 km/h.
Fogyasztás (EU)
Város: 9,6 l/100 km. Városon kívül: 6,1 l/100 km.
Vegyes: 7,4 l/100 km. Tesztátlag: 9,0 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés (zömében városban), egy személlyelv 14–26 Celsius-fok hőmérsékleten.
A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, utas- és vezetői légzsák, két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az elülső kettő elektronikus övfeszítővel és erőhatárolóval), Isofix-pontok, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, pánikfékrendszer, indításgátló, riasztó, elülső ködlámpák, ködfény hátul, harmadik féklámpa, elektromosan állítható és fűthető aszferikus visszapillantó tükrök, esőérzékelős ablaktörlő, fedélzeti számítógép, ülésmagasság- és gerinctámasz-állítás a vezető és az utasülésen, osztva dönthető hátsó ülések, automatikus légkondicionáló, belső keringetés pollenszűrővel, tengely- és sugárirányban állítható kormányoszlop, bőrbevonatú kormánykerék és váltógomb, rádióirányítású központi zár, tolatókamera, telefonrendszer, rádiós magnó 6 CD-s lejátszóval és 6 hangszóróval, 17 colos könnyűfém kerekek, ülésfűtés, fényszórómosó és -magasságállító
A tesztautó ára: 6 750 000 Ft
Az Autó2 újság 2002/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...