Újautó

2002. június 29. szombat, 12:29

Tesztnapló: Lexus GS300

A Lexus középméretű limuzinja az európai luxusautók legnagyobb ellenfele Amerikában. A GS alaptípusa a magyar piacon háromliteres, hathengeres motorral kapható.

 

A GS megjelenése nagyon amerikai,
pedig az eurodivat vonalaiból építkezik.
A látványos fényszórók gyengén világítanak

A Toyota-tulajdonú luxusmárka GS-sorozata nem titkoltan a Mercedes E és a BMW 5-ös konkurenciája. A finom kidolgozású, igényesen és pontosan összeszerelt nagykocsi feltűnő jelenség, szépen berendezett hatalmas utasterével és csendes, nyomatékos motorjával kellemes utazópartner. A csekély légellenállású karosszéria a fogyasztásra is jótékonyan hat.

Karosszéria, utastér

A finom tapintású anyagokkal, hatalmas, krémszínű bőrgarnitúrával berendezett belső öt utasnak is nagyon kényelmes, de négyen akár tíz órán át is kellemesen elférnek. A műszerfal, az ajtók és a középkonzol burkolata valódi fa; a műanyagok igényesek, még rossz úton is teljes a csend. Az ülések kétméteres utasoknak is elegendően nagyok, még hátul is bőséges a fejtér. A hátul ülők lábhelye magas vezető mögött is tágas, átlagos termetűek akár keresztbe tett lábakkal utazhatnak. Pakolóhelyből rengeteg van. Méretes a kesztyűtartó, az automata választókarja melletti tárolórekesz, a hátsó ajtók zsebe pedig kifejezetten praktikus. A középső kartámaszok szintén tárolókat rejtenek. Az aszimmetrikus ülésdöntéssel megnövelhető csomagtartó már alaphelyzetben is nagyon tágas, szépen kárpitozott, de a magas perem miatt nem pakolható könnyen.

Motor, erőátvitel

A rezzenéstelenül, simán forgó, tökéletesen kiegyensúlyozott motor szép, gurgulázó hangjából csak nagyon kevés jut be az utastérbe. A változó szívószelep-vezérlésű (VVT-i) erőforrás már alapjárat-közeli fordulaton is nyomatékos, de származását nem tagadhatja le, kedveli a nagy fordulatszámokat. Az ötfokozatú hagyományos, bolygóműves automata finoman, szinte észrevehetetlenül kapcsol, a kormány gombjaival váltva az autó karakteréhez kevéssé illő sportossággal lehet haladni. A kiegyensúlyozott futómű jól elfedi a hátsókerékhajtás gyengeségeit – igaz, ehhez a kitörésgátlóra gyakran szükség van.

Vezetés, menettulajdonságok

A GS300 legfőbb értéke a csend. A nagy üvegfelületeken jól áttekinthető karosszériával még a városi manőverezés sem gond, a hajtás híján nagyon „alászedhető” kormánnyal még a parkolóházas forgolódás is egyszerűen kivitelezhető. A tükrök kicsik, a lépcsős hátú kialakítás miatt nem könnyű a tolatás, a tolatóradar feláras. A sebességfüggő rásegítésű szervokormány városban könnyű, autópályán azonban nagyon pontos, az egyenesfutás rezzenéstelen. A független felfüggesztésű futómű minden útegyenetlenséget simán elnyel, kanyarodáskor azonban a lágy csillapítás miatt nagy az oldaldőlés. A világítás gyenge, a fékek hatékonyak.

Műszaki adatok

Hathengeres, soros benzinmotor, elöl hosszában beépítve, két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó (VVT-i) vezérlés. Hengerűrtartalom: 2997 cm3, furat 86 mm, löket 86 mm. Teljesítmény: 218 LE/161 kW (5800/min). Nyomaték: 294 Nm (3800/min). Elöl-hátul többlengőkaros, független felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, kitörésgátló, fékasszisztens. Ötfokozatú automata váltó. Gumiméret: 225/55 VR16. Csomagtér: 515 l. Üzemanyagtartály: 75 l. Hossz x szélesség x magasság: 4810x1800x 1450 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1655/2120 kg. Gyorsulás (0–100km/h): 8,2 s. Végsebesség: 230 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül/vegyes): 16,4/8,8/11,6 l/100 km. Tesztfogyasztás: 10,8 l/100 km.
Ára: 14 420 000 Ft

 

Előnyei

Hátrányai

+ Finom kidolgozású, tágas utastér
+ Erős, szép járású motor
+ Szépen kapcsoló automata váltó
+ Jó fékek
+ Tágas csomagtartó
Nehezen pakolható csomagtér
Gyenge világítás
Kanyarban erős oldaldőlés
Nehézkes tolatás

 

Felszereltség

A Lexus minden fontosabb extrát alapáron ad, sőt biztonság tekintetében élenjáró. Alapárasak az oldal- és a függönylégzsákok, a fékasszisztens, a kipörgésgátló és a kitörésgátló is. A kényelmi extralista természetes része a légkondicionáló, az elektromos mozgatású kormányoszlop és elülső üléspár, a hifi, és tempomat.

Költség

A szerviz 30 000 kilométerenként esedékes, az olajcsere ciklusa 15 000 kilométer. Az általános garancia kilométer-korlátozás nélkül 3 évig érvényes, az átrozsdásodás ellen 12 évig szavatol a gyár. A Lexus értéktartása ma még elmarad a konkurens márkákétól, de idővel várhatóan változik a helyzet.

Az Autó2 újság 2002/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás