Újautó
Tesztnapló: Lexus GS300
A Lexus középméretű limuzinja az európai luxusautók legnagyobb ellenfele Amerikában. A GS alaptípusa a magyar piacon háromliteres, hathengeres motorral kapható.

A GS megjelenése nagyon amerikai,
pedig az eurodivat vonalaiból építkezik.
A látványos fényszórók gyengén világítanak
A Toyota-tulajdonú luxusmárka GS-sorozata nem titkoltan a Mercedes E és a BMW 5-ös konkurenciája. A finom kidolgozású, igényesen és pontosan összeszerelt nagykocsi feltűnő jelenség, szépen berendezett hatalmas utasterével és csendes, nyomatékos motorjával kellemes utazópartner. A csekély légellenállású karosszéria a fogyasztásra is jótékonyan hat.
Karosszéria, utastér
A finom tapintású anyagokkal, hatalmas, krémszínű bőrgarnitúrával berendezett belső öt utasnak is nagyon kényelmes, de négyen akár tíz órán át is kellemesen elférnek. A műszerfal, az ajtók és a középkonzol burkolata valódi fa; a műanyagok igényesek, még rossz úton is teljes a csend. Az ülések kétméteres utasoknak is elegendően nagyok, még hátul is bőséges a fejtér. A hátul ülők lábhelye magas vezető mögött is tágas, átlagos termetűek akár keresztbe tett lábakkal utazhatnak. Pakolóhelyből rengeteg van. Méretes a kesztyűtartó, az automata választókarja melletti tárolórekesz, a hátsó ajtók zsebe pedig kifejezetten praktikus. A középső kartámaszok szintén tárolókat rejtenek. Az aszimmetrikus ülésdöntéssel megnövelhető csomagtartó már alaphelyzetben is nagyon tágas, szépen kárpitozott, de a magas perem miatt nem pakolható könnyen.
Motor, erőátvitel
A rezzenéstelenül, simán forgó, tökéletesen kiegyensúlyozott motor szép, gurgulázó hangjából csak nagyon kevés jut be az utastérbe. A változó szívószelep-vezérlésű (VVT-i) erőforrás már alapjárat-közeli fordulaton is nyomatékos, de származását nem tagadhatja le, kedveli a nagy fordulatszámokat. Az ötfokozatú hagyományos, bolygóműves automata finoman, szinte észrevehetetlenül kapcsol, a kormány gombjaival váltva az autó karakteréhez kevéssé illő sportossággal lehet haladni. A kiegyensúlyozott futómű jól elfedi a hátsókerékhajtás gyengeségeit – igaz, ehhez a kitörésgátlóra gyakran szükség van.
Vezetés, menettulajdonságok
A GS300 legfőbb értéke a csend. A nagy üvegfelületeken jól áttekinthető karosszériával még a városi manőverezés sem gond, a hajtás híján nagyon „alászedhető” kormánnyal még a parkolóházas forgolódás is egyszerűen kivitelezhető. A tükrök kicsik, a lépcsős hátú kialakítás miatt nem könnyű a tolatás, a tolatóradar feláras. A sebességfüggő rásegítésű szervokormány városban könnyű, autópályán azonban nagyon pontos, az egyenesfutás rezzenéstelen. A független felfüggesztésű futómű minden útegyenetlenséget simán elnyel, kanyarodáskor azonban a lágy csillapítás miatt nagy az oldaldőlés. A világítás gyenge, a fékek hatékonyak.
Műszaki adatok
Hathengeres, soros benzinmotor, elöl hosszában beépítve, két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó (VVT-i) vezérlés. Hengerűrtartalom: 2997 cm3, furat 86 mm, löket 86 mm. Teljesítmény: 218 LE/161 kW (5800/min). Nyomaték: 294 Nm (3800/min). Elöl-hátul többlengőkaros, független felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, kitörésgátló, fékasszisztens. Ötfokozatú automata váltó. Gumiméret: 225/55 VR16. Csomagtér: 515 l. Üzemanyagtartály: 75 l. Hossz x szélesség x magasság: 4810x1800x 1450 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1655/2120 kg. Gyorsulás (0–100km/h): 8,2 s. Végsebesség: 230 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül/vegyes): 16,4/8,8/11,6 l/100 km. Tesztfogyasztás: 10,8 l/100 km.
Ára: 14 420 000 Ft
Előnyei | Hátrányai |
+ Finom kidolgozású, tágas utastér + Erős, szép járású motor + Szépen kapcsoló automata váltó + Jó fékek + Tágas csomagtartó | — Nehezen pakolható csomagtér — Gyenge világítás — Kanyarban erős oldaldőlés — Nehézkes tolatás |
Felszereltség
A Lexus minden fontosabb extrát alapáron ad, sőt biztonság tekintetében élenjáró. Alapárasak az oldal- és a függönylégzsákok, a fékasszisztens, a kipörgésgátló és a kitörésgátló is. A kényelmi extralista természetes része a légkondicionáló, az elektromos mozgatású kormányoszlop és elülső üléspár, a hifi, és tempomat.
Költség
A szerviz 30 000 kilométerenként esedékes, az olajcsere ciklusa 15 000 kilométer. Az általános garancia kilométer-korlátozás nélkül 3 évig érvényes, az átrozsdásodás ellen 12 évig szavatol a gyár. A Lexus értéktartása ma még elmarad a konkurens márkákétól, de idővel várhatóan változik a helyzet.
Az Autó2 újság 2002/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...