Újautó
Tesztnapló: Toyota Corolla kombi 2.0D-4D Terra - Polgármester
A japán Golf kombiváltozatát a karosszériához illő dízelmotorral próbáltuk ki.
A világ jelenlegi vezető autógyártója a létező összes karosszériával – beleértve az egyterű formát is – egyidejűleg lépett piacra a Golf-osztályban. Az 1966-os megjelenése óta kilenc generációt megért Toyota az európai divatot követi.
Karosszéria, utastér
Az ötajtóshoz képest visszafogott, hagyományos a külső. A beltér szélességében nagyobb a kategória átlagánál. A műszerfal különlegesen formatervezett kellemes megjelenés, puha kárpitozással. A belső légkeringetés húzókapcsolója muzeális megoldás. Az anyagok minősége jó, nem zavar, hogy az ajtókban csak a könyöklő felett textil a kárpit. Az ülés kényelmes, de kialakítása miatt nem tartja végig a combot, a deréktámasz nem állítható. Az elülső ülés környékén sok a rakodóhely. Hátul megfelelő láb- és fejtér. A hátsó üléstámla kényelmes helyzetbe hátradönthető.

Nagyobb képA raktér alja sík, a kárpitozás teljes értékű. A háttámlák a kényelmes hosszú távú utazáshoz hátradönthetők
A csomagtérben lekötőhorgok, a raktér teljes szélességében elfektetett két kemény tetejű műanyag tárolórekesz van – ritkán látható, praktikus megoldás. Alatta teljes értékű a pótkerék.
Motor, erőátvitel
A gyűjtőcsöves dízelmotor nem viselkedik kulturáltan. Alapjáratban és hidegen különösen csörgő a hangja, de melegen és minden fordulatszámon is zajos. A turbófeltöltő sivító hangja, akár egy versenyutóban, behallatszik az utastérbe. Előnyére írható, hogy 1800-as fordulatról már húz. A váltó fokozatkiosztása feltűnő lépcső nélküli, jó kiosztású. A fogyasztás terhelten is csekély.
Vezetés, menettulajdonságok
Az üléshelyzet az üléslap domború kiképzése miatt nem kényelmes, a magasságállítással sem lehet ideális szögbe tenni. Hiányzik a karakteres deréktámasz-beállítási lehetőség. A kormány csak magasságban és szerény tartományban állítható. A váltó pontos, könnyen kapcsolható. A kormány 3,5 fordulatos, túláttételezett. A rugózás kényelmes, az úthibaelnyelő képesség csak átlagos. A világítás különösen hatékony. Az autó két személlyel alulkormányozott, terhelt utas- és csomagtérrel túlkormányozódó. Váratlan kitörések nélkül, szélsőséges helyzetekben is biztonságos viselkedésű.
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros dízelmotor elöl keresztben beépítve, két felülfekvő vezérműtengely, 16 szelep. Hengerűrtartalom: 1995 cm3, furat 82,2 mm, löket 94,8 mm. Teljesítmény: 90 LE/66 kW (4000/min). Nyomaték: 215 Nm (2200–2400/min). Felfüggesztés: elöl McPherson-felfüggesztés stabilizátorral, hátul csatolt lengőkar, gázos lengéscsillapító, stabilizátor. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék. Ötfokozatú váltó. Gumiméret: 195/60 HR15. Csomagtér: 402/1400 l. Üzemanyagtartály: 55 l. H x sz x m: 4385x1710x1500 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1300/1760 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,6 s. Végsebesség: 180 km/h. Fogyasztás (EU, város/városon kívül/átlag): 7,4/5/5,9 l/100 km
Ára: 4 980 000 Ft
Előnyei:
+ Kis fordulatszámról húzó motor
+ A csomagtérben praktikus megoldások
+ Széles beltér
+ Hátradönthető hátsó háttámla
+ Csekély fogyasztás
+ Jó anyagminőség
+ Hatékony világítás
+ Kényelmes rugózás
Hátrányai:
— Zajos motor, alapjárati vibrációval
— Túláttételezett kormánymű
— Kényelmetlen elülső ülések
— Függönylégzsák nem rendelhető
Felszereltség
Az alapváltozattal a kategóriával járó legtöbb biztonsági és kényelmi felszerelés kapható. A légkondiért fizetni kell, függönylégzsák és kitörésgátló nem is rendelhető.
Költség
Az ára tetemes, viszont az értékvesztése az átlagosnál csekélyebb. Olajcsere 15 000, teljes átvizsgálás 30 000 kilométerenként. A márka presztízse nagy, jósolható minősége meghaladja az európai autókét.
Az Autó2 újság 2002/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...