Újautó

2002. május 30. csütörtök, 11:16

Tesztnapló: Renault Laguna 1.9 dCi Break Expression - Nyugtató

A Renault Laguna kombiváltozata a kisebb dízelmotorral is kényelmes és gazdaságos „hosszútávfutó”.

A Laguna Break a piac egyik legszebb vonalvezetésű kombija. A kényelmes utasterű, lágy felfüggesztésű autó dízelmotorral különösen alkalmas hosszú utakra

Az új Laguna kombija az ötajtósnál harmonikusabb vonalvezetésű. A nagy rakterű, kényelmesen pakolható autó nem hivalkodó, de kétségtelenül feltűnő jelenség. A formás és funkcionális felső-középkategóriást a legkisebb dízel is kellő dinamikával mozgatja.

Karosszéria, utastér

Belső kialakítása a hátsó ajtók végéig szinte mindenben megegyezik a limuzinéval. A lágy ívek és a világos kárpitok kellemes légkört teremtenek. A műszerek és a középkonzol rajzolata a mai szokásokkal ellentétben kimondottan letisztult. Az üvegfelületek nagyok, előre és oldalra zavartalan a kilátás. A hátrafelé tájékozódásban zavar a hátsó oszlopok lefelé keskenyedő formája.

A csomagtér padlója alacsony, a pakolás könnyű.

Az ülések puha tömetűek és méretesek, hosszú távon is kényelmesek. Hátul a kombikialakítás miatt tekintélyes a fejtér, a hátul utazók lábtere még termetes vezető mögött is kellemesen tágas. A csomagtartó pakolását segíti a kopásálló, bordázott fémküszöb és a négy erős horgonyzópont is.

Motor, erőátvitel

A kor szintjének élvonalában álló 1,9 literes, közös csöves turbódízel nyomatéka tekintélyes. Az országúti és a városi közlekedésben fontos nyomatéki karakterisztika nagyon lapos, a csöndes erőforrás csak nagy fordulaton hangosodik fel. A tenyérnyi helyen végigkapcsolható hatfokozatú váltó két ujjal is mozgatható karja lazán megvezetett, a használat némi megszokást igényel. A hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló pedálja rövid úton, puhán jár.

Vezetés, menettulajdonságok

A hosszúra áttételezett sebességváltó és a nagy nyomatékú motor fordulatszám-kímélő autózást enged meg, a dinamikus haladáshoz még percenként 2000-res fordulat sem kell. A lágy felfüggesztések, a ma általánosan szokásosnál nagyobb rásegítésű szervokormánnyal megkönnyítik a széles autó vezetését. A lengéscsillapítás kényelemorientált karakterisztikája miatt a Laguna érzékeny az oldalszélre, és nagy sebességű fordulókban is erős az oldaldőlés. A fékek hatékonyak, a pedálerő túlságosan kevés. A városi közlekedésben sokat segítenek a nagy üvegfelületek, a tolatva parkoláshoz azonban jól jön a rendelhető tolatóradar.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, közvetlen befecskendezéses turbódízel motor elöl keresztben beépítve, egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1870 cm3, furat 80 mm, löket 93 mm. Teljesítmény: 120 LE/88 kW (4000/min). Nyomaték: 270 Nm (2000/min). Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul csatolt lengőkarok, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, fékasszisztens. Hatfokozatú váltó. Gumiméret: 205/55 R16. Csomagtér: 475 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hossz x szélesség x magasság: 4700x1750x1440 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1350/1935 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,7 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 7,7/4,6 l/100 km.
Tesztfogyasztás: 5,8 l/100 km. Ára: 7 560 000 Ft

Előnyei

+ Jó kidolgozású, kényelmes utastér
+ Nyomatékos, csendes és takarékos dízelmotor
+ Jó világítás
+ Dinamikus menetteljesítmények
+ Finoman működő kezelőszerve

Hátrányai

— Oldalszélérzékeny futómű
— Húzatáskor hangos motor

Felszereltség

Az alapváltozatnál egy fokozattal gazdagabb Expression-felszereltségben alapáras a négy légzsák, a külső visszapillantó tükrök és az első ablakok elektromos mozgatása, a két elülső ködlámpa, a blokkolásgátló, a fékasszisztens, a távirányítós központi zár, a gyári beszerelésű rádió, a fedélzeti számítógép, a keréknyomás-ellenőrző rendszer és a légkondicionáló is

Költség

A Renault-dízelek szervizciklusa a benzinesekhez hasonlóan 30 000 kilométer, a garancia kilométer-korlátozás nélkül 2 év. A fenntartás költségeit jelentősen csökkenti a dízel takarékossága: a tesztfogyasztás 5,8 l/100 km-re adódott.

Az Autó2 újság 2002/5. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás