Újautó
Tesztnapló: Peugeot 307 HDi Premium
110 lóerős dízellel is kapható „Az év autója”. Az erősebb motorhoz a leggazdagabb felszereltség társul.
A 90 lóerős HDi-dízelmotorral is kellően rugalmas autó a 20 lóerő többlettel kifejezetten dinamikus. Drágább árát bőséges felszereltsége is indokolja.
Karosszéria, utastér
A mutatós, nagyra nőtt, egyterűs kasztnit körben színre fényezett műanyag lécek védik a parkolói sérülésektől, viszont a saját lakkozásuk karcolódik. A fényszórók műanyagok, a ködlámpákat is magukban foglalják, a gumik 15 colos könnyűfém tárcsákon feszülnek. Az ülés viszonylag magas, viszont akkora a fej fölötti tér, hogy ez nem zavaró. Az ülés, a fejtámlák, a biztonsági öv felső bekötési pontja magasságban, a bőrborítású kormány hosszában is állítható. Az ülés kifejezetten kényelmes, jó az oldaltartása, hosszú az ülőlapja, magas a támlája, hosszú úton sem fárasztó. Mindkét elülső ülés belső oldalára lehajtható könyöklőt szereltek. A térérzet nagyon jó, messze elöl ér véget a puha műanyagból öntött műszerfaltömb, amelyet a középkonzolon és a levegőrostélyokon fautánzattal díszítettek.

Komfortos az utastér, a szivargyújtóén kívül a váltókar tövébe is ültettek egy 12 voltos aljzatot. A magnó alatti rácsozat ötlemezes CD-tár
Az ajtóburkolat felső része szintén puha, csak csípő alatt keményednek a műanyagok, az ajtó könyöklője, miként az ülések, plüss-kárpitozású. A műszerfal a fémkeretű óráival modernséget sugároz, elrendezése németes, kiegészítő kijelző került a szélvédő tövébe középre, itt az időt, a külső hőmérsékletet jelenítik meg. Nagy a zárható és hűthető kesztyűtartó, öblösek a térképzsebek, az ülés alá fiókokat rejtettek. Hátra is könnyű a beülés, kényelmes a hely, eléggé döntött és némileg formázott a háttámla. Ha kell, hárman is elférnek hátul, nem kell nyomorogniuk, a középsőnek is jutott állítható fejtámla és hárompontos öv. Cuccolni az elülső ülések hátára varrt zsebekbe és az ajtókba lehet. Az üléstámla is, az ülőlap is osztva előredönthető, így bővíthető az alaphelyzetben is kellően tágas csomagtér. Az ötödik ajtó magasra nyílik, a csomagtartó pakolását csak a viszonylag magas küszöb nehezíti.
Motor, erőátvitel
A kétliteres, gyűjtőcsöves motor erőteljes és nyomatékos. Első indításkor rövid izzítást igényel, hangja csak hidegen idéz dízeleket, az üzemmódról menet közben csupán a mélyebb hangszín vall. Lényegében padlótól a plafonig húz, már 1500/perc motorfordulattól erőből gyorsít, rugalmasságának köszönhetően ritkán kell a jól áttételezett, pontosan kapcsolható váltóhoz nyúlkálni. A fogyasztása az átlagon felüli erőnlét ellenére 6,2 liter volt télen, vegyes használatban.
Vezetés, menettulajdonságok
Kényelmes a vezetői helyzet az autóban, a karfán nyugvó könyökkel csuklóból is kapcsolható a rövid utakon járó rövid karú váltó, a pedálok erőigénye csekély, rendjük majdnem mintaszerű. Zavaró viszont a fényszórókapcsoló hosszú útja, emiatt nagy a kapcsolás holtideje. A haránthátralátást akadályozzák némileg a széles C-oszlopok. Ellenben jó látószögűek a tükrök, alkalmasak a teherautós, tükörből való tolatásra. A kormány jó fogású és átmérőjű, az erőigénye egykezes tekergetést enged, de mégsem érzéketlen, kellően direkt. A futómű nem mutat váratlan kitörési hajlamot, a kormányzás pontos. A rugózás a mai divatirányzatnak megfelelően enyhén feszes, de még komfortos. A futómű ügyesen kisimítja az úthibákat.
Műszaki adatok
Soros, négyhengeres közös csöves, közvetlen befecskendezésű turbódízel elöl keresztben beépítve, töltőlevegő-hűtővel. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, löket 85 mm, furat 88 mm. Kompresszió: 19:1. Teljesítmény: 110/79 LE/kW (4000/min). Nyomaték: 230 Nm (1900/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Elöl-hátul független kerékfelfüggesztés kanyarstabilizátorral, elöl McPherson-rendszerű. Elöl-hátul tárcsafék, elöl belső hűtésű. Gumiméret: 195/65 R15. Csomagtér: 420/1800 liter. Üzemanyagtartály: 60 liter. Hossz x szélesség x magasság: 4202x1746x1514 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1260/1800 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,7 s. Végsebesség 188 km/h. Fogyasztás (város/országúton): 7/4,2/100 km.
Ára: 4 850 307 Ft
Előnyei | Hátrányai |
+ Tágas, komfortos utastér + Gazdag biztonsági és kényelmi felszereltség + Jó vezetői helyzet + Csendes beltér + Tágas csomagtér + Jól hangolt futómű + Kis fogyasztású, erőteljes motor + Pontos váltó | — Drága — Holtjátékos fényszórókapcsoló — Magas a csomagtér pereme |
Felszereltség
A 307-esek csúcsfelszereltségét kapta az autó front-, függöny- és oldallégzsákokkal, pánikfékkel, blokkolásgátlóval, szervokormánnyal, automata légkondicionálóval. Amit csak lehet, motor mozgat, így az ablakokat, a zárakat és a fűthető tükröket is. A rádió CD-lejátszóval és a műszerfalba integrált CD-tárral társított. A jó felszereltséget a dús kárpitozás és a fadíszítések is jelzik, kívülről a ködlámpa és a könnyűfém felni az árulkodó.
Költség
A Peugeot a benzines modellekhez képest drágán méri a takarékos üzem ellenére jelentős motorteljesítményt, viszont az ár a konkurenciáéval összevetve versenyképes, különösen, ha figyelembe vesszük a felszereltséget is. A biztosítási költség átlagos, a szervizigény visszafogott, csak 30 000 km-enként kell olajcserére vinni a kocsit. A Peugeot-dízelek növekvő népszerűsége és az új konstrukció miatt a kocsi értéktartása várhatóan átlag feletti lesz.
Az Autó2 újság 2002/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...