Újautó
Tesztnapló: Chrysler Sebring 2.7 LX - Ringó
A Stratust leváltó Sebringet a legerősebb motorral próbáltuk.

A hosszú, lapos karosszéria tágas
utas- teret fog körbe, a mandula- vágású
fényszórók messzire, széles sávban
bevilágítják az utat
A Sebring tekintélyt parancsoló látvány. A közel ötméteres, lapos, ék alakúan emelkedő övvonalú karosszéria bármelyik nézetből azonnal azonosíthatóan amerikai. A krómkeretes, cápaszájszerű hűtőmaszk és a ferde vágású fényszórók a Chrysler legújabb arculatának jegyei, a nálunk nem forgalmazott Concorde-ra emlékeztetnek.
Karosszéria, utastér
Az LX bőrgarnitúrája hatalmas utasteret bútoroz be. A vállszélesség tekintélyes, a hátsó, két személyre formázott és aszimmetrikusan osztott „kanapén” három felnőtt is elfér. Az ülőlapok dicséretesen hosszúak, az üléstámlák jól tartanak, és elég magasak is. Az elöl utazók lábtere széles, de a langalétáknak nem elég hosszú. A hátsó lábhely tágasságának ára az elülső ülések sínjeinek rövidsége, hátul ketten fejedelmi kényelemben utazhatnak. A felhasznált anyagok formái igényesek, az összeszerelési pontosság is jó, egyedül az alapanyagok minősége kifogásolható. A műanyagok az utasok által nem érintett felületeken kopogósan kemények, a fabetétekről messziről ordít „hamisságuk”.

A mai divatirányzatnak megfelelően krómkeretes órákkal ellátott műszerfal elüt az egyszerűen megformált, helyenként olcsó anyagokat felvonultató belsőtől. Az alapáras sebességtartó gombjai nem kaptak megvilágítást
Az önmagában szép és jól leolvasható, fehér számlapú, divatosan krómkeretes – retrohatású – műszerfal nem igazán illik a funkcionális, egyszerű formájú középkonzol mellé. A beépített rádió kezelőgombjai kellően nagyok, a jól szóló hifi így menet közben is könnyen kezelhető. Zavaró, hogy a sebességtartó automatika kezelőgombjai éjszaka nem kapnak megvilágítást. Az áramvonalas karosszéria szélzaja csekély, a 455 literes csomagtartó részben kárpitozott doboza felerősíti a hátsó kerekek gördülési zajait. A fedél pántjai mélyen benyúlnak a csomagtérbe, nehezítve ezzel a pakolást.
Motor, erőátvitel
A Sebring-kínálat legnagyobb motorja 2,7 literes, 203 lóerős. A simán forgó és az utastérben is jól hallhatóan gurgulázó V6-os már kis fordulatszámon is szépen dolgozik, nyomatékleadása egyenletes. A nyomatékfelelős négyfokozatú automata sebességváltó hagyományos, hidrodinamikus szerkezet, szépen, finoman kapcsol. Autostick-üzemmódban a kar jobbra-balra tologatásával a vezető válogathat a fokozatok között. A váltások még durva karrángatások esetén is simák, a sebességváltó számítógépe ugyanis sebességhatárokhoz köti az egyes fokozatok bekapcsolhatóságát, így nem fordulhat elő, hogy a vezető egy autópályás előzésnél véletlenül másodikba kapcsol vissza.
Vezetés, menettulajdonságok
A Sebringben alacsonyan ül a vezető, a nagy szélvédőn és a méretes, de enyhén torzító oldalablakokon azonban jó a kilátás, az oszlopok vékonyak. A külső visszapillantók nagyok, holtterük csekély, a tolatáshoz a lépcsős hátú kialakítás miatt jól jönne egy radar. A futómű csillapítása az amerikai divatirányzatnak megfelelően lágy, az autó így érzékeny a hosszirányú bordákra, de a kereszthullámokon finoman siklik át. A puha felfüggesztések miatt kanyarokban erős az oldaldőlés, az ívmenet egyébként enyhén alulkormányozott. A négy tárcsafék határozott pedáltaposásra jól lassít. A kormánymű rásegítése túlzott, így az egyenesfutás, különösen rossz úton, pontatlan.
Műszaki adatok
V6-os, hengerenkénti befecskendezéses benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Hengersoronként két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2736 cm3, furat 86, löket 78,5 mm. Teljesítmény: 203 LE/149 kW (5900/min). Nyomaték: 262 Nm (4300/min). Elöl független felfüggesztés kettős keresztlengőkarokkal, hátul független, kettős keresztlengőkarok. Elöl-hátul tárcsafékek, kanyarstabilizátorok. Négyfokozatú automata váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 205/60 R 16. Csomagtér 455 l. Üzemanyagtartály: 65 l. Hossz x szélesség x magasság: 4845x 1790×1395 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1535/1990 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,5 s. Végsebesség: 216 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül/vegyes): 14,7/ 8,2/10,6 l/100 km. Tesztfogyasztás: 9,0 l/100 km.
Ár: 10 990 000 Ft
Felszereltség
Az LX-szint úgyszólván minden, manapság elvárható kényelmi felszerelést tartalmaz, a biztonsági kínálat azonban némileg hiányos. Alapáras a CD-s rádió, a bőrgarnitúra, a sebességtartó automatika, a bőrbevonatú kormány, az automata sebességváltó, az elektromos ablak-, tükör- és vezetőülés-mozgatás, a manuális légkondicionáló, a központi zár, a két elülső ködfényszóró és a könnyűfém kerékkészlet. A két elülső és a két oldallégzsák mellé blokkolásgátló is jár, kitörésgátló nem rendelhető, és a harmadik hátsó fejtámla is hiányzik.
Költség
A 10 990 000 forintos nagyautó sokkal kevésbé luxus, mint azt az ára alapján gondolnánk. A valójában inkább jól felszerelt utazóautónak tekinthető nagy Chryslerre kétévi általános garanciát kínálnak, rozsdamentessége pedig hét évig szavatolt. A szervizciklus manapság már túlságosan rövidnek számító 12 000 kilométer, a tesztfogyasztás az autó méretéhez képest kifejezetten kedvező: 9,0 l/100 km.
Előnyei | Hátrányai |
+Elegáns forma + Tágas utastér + Erős, szép hangú motor + Finoman működő automata sebességváltó + Csendes utastér | — Túl nagy fékpedálerő — Nem rendelhető kitörésgátló — Egyszerű anyagok az utastérben — Torzító oldalablakok — Hiányzó harmadik fejtámla hátul |
Az Autó2 újság 2002/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Az Autó2 újság 2002/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...