Újautó

2002. március 30. szombat, 12:43

Tesztnapló: Skoda Fabia Sedan 1.4 16V Elegance - Korhű

A Fabia korszerű, 16 szelepes motorral is kapható. Az ártöbbletet a csekély fogyasztás és a kulturált motorüzem ellensúlyozza.

A mintázatlan fényszórók burája műanyag, a ködlámpáé üveg. Az ötágú könnyűfém felni formája a nemes Audi-rokonságra utal

Az erős kis motor és a gazdag felszereltség nagyobb kategóriájú autókra emlékezteti a száz lóerős, Elegance-felszereltségű Fabia Sedan használóját. Ezért az érzésért azonban több mint 3 millió forintot kell kifizetni.

Karosszéria, utastér

A szedán karosszériaforma hatalmas csomagtartót ad a kisautónak készült Fabiának. Az egyedi vonalvezetésű autó a kombitípussal azonos hosszúságú. A lökhárítói színre fújtak és védő szerepű műanyag csíkkal felszereltek. A védelemből az oldallemezekre is jutott. A beszállás kényelmes, a vezető elhelyezkedése szintén, az ülésmagasság, a kormány hossz- és sugárirányban állítható. A belső burkolatokhoz jó minőségű anyagokat használtak, a műszerfal felül puha, alul kemény, de nem karcolódó műanyag. Az ajtókat kemény műanyag héjra vasalt textillel kárpitozták, ennek anyaga azonos az üléshuzatokéval. A felszereltség belső ismertetőjelei a krómdíszítésű kilincsek, zárúszók és váltókar. Az ülések határozott formázásukkal kényelmesek, jó az oldaltartásuk, elég hosszú az ülőlapjuk. Állíthatók és billenthetők a fejtámlák.

Nagyobb képAz ablakmozgatókat a kartámaszokra szerelték, elöl-hátul elég a rendelkezésre álló tér

átra is könnyű a beszállás, de a mély üléshelyzet miatt a kiszállás nehézkesebb. Ha ketten ülnek hátul, akkor elég a térkínálat. Adott a két állítható fejtámla, középre azonban nem futotta, ott az öv is kétpontos. A középre ülő dolgát nehezíti a vaskos kipufogó-alagút.
Rakodóhelyek előre-hátra egyaránt jutottak, a kesztyűtartó a légkondival hűthető, a magnó és a kormány alatti rekesz gumibetétes, a kézifék mögé pohártartót, az ajtókra zsebeket szereltek. Zsebeket varrtak még az elülső ülések belső oldalpárnáira és a hátlapjaira is. Elöl-hátul egyaránt beszereltek olvasólámpákat. A hátsó üléstámla és lap 1/3-2/3 arányban lehajtható, az utóbbi egyszerűen kivehető. A csomagtérfedél, miként a tanksapka, belülről nyitható, az előbbit teleszkópok nyomják a magasba, a zsanér a sárvédő öblében záródik. A teljesen kárpitozott, síkokkal határolt csomagtér felső lemezéből szatyorrögzítő kampókat lehet lehajtani. Beépítettek egy 12 voltos csatlakozóaljzatot és négy horgonyzófület. A csomagtér szépséghibája, hogy az üléseket előrehajtva a padló nem egysíkú. A pótkerék teljes értékű, de nem könnyűfém felnis.

Motor, erőátvitel

Az 1,4 literes, 16 szelepes, kétvezértengelyes, korszerű felépítésű motor pörgős, már alulról is húz. A fogyasztása vegyes használatban 100 km-en 7,8 liter. A váltó viszonylag rövidre áttételezett, 120 km/órás sebességnél 4000-et pörög percenként a főtengely. A váltó határozott akadópontokon át pontosan kapcsolható.

Vezetés, menettulajdonságok

Az autó a magas far ellenére jól átlátható, a bal oldalon az osztott látóterű tükör csökkenti a holtteret. Kényelmes a pedálrend, a pedálerő is megfelelő. A négyküllős kormány jó átmérőjű és fogású. A kormányzás közvetlen, a kocsi hűen, ijesztő billenés nélkül követi a hirtelen kormánymozdulatokat is. A rugózás komfortos, a jármű túlfeszített helyzetben enyhén túlkormányozott. A gép keményen jelzi az úthibákat, a négy tárcsafék határozottan lassít.

Műszaki adatok

Soros, négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep, két vezérműtengely, hengerenkénti befecskendező. Hengerűrtartalom: 1390 cm3, löket 76,5 mm, furat 75,6 mm. Kompresszió: 10,5:1. Teljesítmény: 100/74 LE/kW (6000/min). Nyomaték: 126 Nm (4400/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-kanyarstabilizátorral, hátul csatolt lengőkaros kerékfelfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtésű. Gumiméret: 185/60 R14. Csomagtér: 438/1015 liter. Üzemanyagtartály: 45 liter. Hossz x szélesség x magasság: 4220x1645x 1450 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1065/1580 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,6 s. Végsebesség 186 km/h. Fogyasztás (város/országúton/kombinált): 9,7/5,6/7,1 l/100 km.
Ár: 3 499 000 Ft

Előnyei:

+ Gazdag felszereltség
+ Megbízható, komfortos futómű
+ Kényelmes ülések
+ Megfelelő vezetői helyzet
+ Hatalmas csomagtér
+ Alapos összeszerelés
+ Rugalmas motor

Hátrányai:

— Tetemes ár
— Hátul gyakorlatilag kétszemélyes
— Két hátsó fejtámla
— Rövid szervizciklus

Felszereltség

A tesztautót gazdagon felszerelték: könnyűfém keréktárcsák, ülésfűtés, az összes ablak és a tükrök elektromos mozgatása, a tükrök fűtése, légkondicionáló, többfunkciós kijelző szerepelt a listán. A passzív biztonságról két légzsák gondoskodott. A távirányítású központi zár belülről zárható, a szellőzés belső keringetésre kapcsolható.

Költség

Három és fél millió forintos árával kifejezetten drága kisautó. Fogyasztása a méretéhez és a teljesítményéhez képest átlagos, a szervizciklusa 15 000 km. A motorméret kedvező biztosítási díjbesorolást eredményez. Az értékvesztésen ront a magas ár, viszont javít a Skodák növekvő népszerűsége.

Az Autó2 újság 2002/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szabályok, amikkel érdemes tisztában lenned ha autópályát használsz

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás