Újautó
Tesztnapló: Citroën C5 Kombi 2.0 HDi X - Hidra
A C5-ös kombiváltozata rengeteg műszaki és használati értéket kínál.
Az új C5-ös hidropneumatikus rugózása és a tesztautó gyűjtőcsöves dízelmotorja ideális összetétel még a telerámolt kombikarosszériához is.
Karosszéria, utastér
Az erősen lejtő orr-rész, a divatos elülső, de különösen az egyedi hátsó lámpák jóvoltából a kombi forma fiatalos. A műszerfal formája, a középkonzol fémpereme, sőt a puha tömetű ülések huzatának varrása is ezt a hatást erősíti. A vezetőülés gerinctámasza nem elég hangsúlyos vonalú, az ülések lapja a dörzsöléstől csomósodik. Feltűnően bőséges a váll- és a lábszélesség. A csomagtér szabályos, jól rakodható, a kerékdobok nem zavarnak.

Nagyobb képA kombi hátsó ajtóját a lámpatest keretezi. A csomagtér óriási, a cuccokat vezetősínen lehet csúsztatni, a kerékjárat nem zavar. A térelválasztó háló a hátsó és az elülső ülés háttámlája mögött is kifeszíthető
Mivel a futómű hidraulikaszivattyúját saját villanymotorja hajtja, rakodáskor a kombi álló motornál is lesüllyeszthető. A hidropneumatikus rugózás jóvoltából terheléstől független a hasmagasság, ez a kombinál különösen előnyös. A hátsó üléstámlák lehajtása előtt az üléslapokat előre kell billenteni. A tértakaró beakasztása kissé körülményes. A térelválasztó háló két síkban is rögzíthető. Az ötödik ajtó ablaka külön is nyitható.
Motor, erőátvitel
A gyűjtőcsöves dízel csöndes, takarékos, vibrációmentesen, könnyedén forog. A váltó áttételei jó kiosztásúak, még az ötödik fokozat is gyorsít. A motor keveset fogyaszt.
Vezetés, menettulajdonságok
A viszonylag magas üléshelyzet és a karosszéria forma miatt az átlagosnál jobb a körbelátás. A kormány kissé könnyű és túlzott áttételű. A váltó nagyon pontosan és könnyen kapcsolható. A fordulási kör az átlagosnál kissé nagyobb. A nagy testű autó kanyartulajdonságai, úttartása még terhelten is biztonságos, a karosszériadőlés csekély. A rugózás kényelmes, az úthibák feldolgozása közepes. A nyomatékos motor pörgetés nélkül is könnyedén mozgatja az autót. A hátsó oldalablakok nehezen párátlaníthatók, a fűtés lassan indul be, és a hátsó ülésen nem elég hatékony.
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros, gyűjtőcsöves dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, furat 85 mm, löket 88 mm. Teljesítmény: 109 LE/80 kW (4000/ min). Nyomaték: 250 Nm (1750/ min). Elől McPherson-felfüggesztés, hátul hosszanti lengőkarok, hidropneumatikus rugózás automatikus szintszabályozással, elöl-hátul torziós stabilizátor. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ötfokozatú váltó. Gumiméret: 195/65 R 15. Csomagtér: 563/ 1658 l. Üzemanyagtartály: 68 l. H x sz x m: 4756x1770x1516 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1438/2038 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 13 s. Végsebesség: 185 km/h. Fogyasztás (EU, város/ városon kívül/átlag): 8,9/5,1/6,5 l/100 km.
Ár: 6 040 000 Ft
Előnyei | Hátrányai |
+Aktív futómű + Kényelmes, tágas utastér + Nagy raktér, praktikus megoldásokkal + Csekély fogyasztás + Nagy használati érték + Értékarányos ár | — Nagy fordulási kör — Párásodó hátsó ablakok — Nagy áttételű kormánymű — Gyenge fűtés |
Felszereltség
Az alapfelszereltségből: osztható és dönthető hátsó ülés, magasság- és távolságállítású kormánykerék, elülső elektromos ablakemelők, manuális klímaberendezés, fedélzeti információs rendszer, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, ködfényszórók, ABS, szintszabályozás, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, tetőcsomagtartó sín, három hátsó fejtámla, elülső és oldalsó légzsákok, függönylégzsák.
Költség
A vételár értékarányos, a fogyasztás csekély, a szerviz átlagon aluli költséget igényel. A két extra ára szintén a kategóriaátlag alatti (automata klíma: 100 000, elektromos üvegtető: 180 000 forint). A C5 kombi dízelmotorral a hosszú távokon, sok holmival utazók számára kitűnő vétel.
Az Autó2 újság 2002/3. számában megjelent cikk rövidített változata
Az Autó2 újság 2002/3. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...