Újautó

2001. december 30. vasárnap, 18:56

EuroNcap törésteszt: Nissan Almera Hatchback – 2001

(vezetői légzsák, utaslégzsák, fejet és mellkast egyaránt védő oldalsó légzsákok, övelőfeszítő elől, överő-határoló a vezetőnél, Isofix- gyerekülés- rögzítés a hátsó, szélső üléseknél)

Általános védelem 76 %/26 pont
Frontális ütközés elleni védelem 56 %/9 pont
Oldalütközés elleni védelem 100 %/18 pont
Gyalogos védelem 45%/16 pont

Frontális ütközés
A test olyan bizonytalan ütéseket kapott, melyek akár súlyosak is lehetnek egy nagyobb ütközésnél. A légzsákok forgatókönyv szerint fújódtak fel a vezető és az utas oldalán is. Habár a Nissan párnázta a kormányoszlopot ez nem volt elég a vészesen nagy ütések elkerülésére. Az első övek előfeszítője csökkenti a baleseti kockázatot; a hátsó középső, hárompontos, automata öv jóval nagyobb védelmet ad, mint a kétpontos manuális.

Oldalütközés
Az oldalsó mellkas és fej légzsákok megfelelő védelmet biztosítottak az oldalütközésnél. Az Almera az oszlopba csapódás esetén sem vallott szégyent, habár a vezető nem kapott teljes védelmet. A karfa hasba csapódása növeli a baleset veszélyeit.

Gyermekvédelem
A hátsó, oldalsó övek hevederjén háromnyelvű címke ad tájékoztatást arról, hogy az övek gyerekülés körülfeszítésére is alkalmasak. Az első légzsákra szép tervű, de könnyen eltávolítható matrica figyelmeztet az utasoldali napellenzőn. A Nissan univerzális Römer King gyerekülést ajánl a 3 éveseknek, a 18 hónapos gyermekek számára Römer Peggy-t javasol. Az ülések és az autó övei csak éppenhogy összeillőek, a Römer King nem feszíthető megfelelően az üléshez, így a gyerek feje a túl nagy elmozdulások által veszélyes közelségbe kerülhet az autóban lévő egyéb tárgyakkal. A teszt szerint a „18 hónapos” bábú megfelelő védelmet kapott, habár a menetirány szerinti üléseknél szokásos, erős nyaki ütés itt is fellépet.

Gyalogos védelem
A motorháztető széle és a lökhárító ugyan nem agresszív, de nem értek el jó eredményt. A motorháztető azon része, amellyel a gyerek feje találkozhat kíméletes volt.

 

Az Euro NCAP pontozási rendszere

Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.

Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost „képviselő” bábú sérülési kockázatát.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.

A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.

Így ütköztet az EuroNcap

A frontális ütközési vizsgálatnál az autókat 64 km/órás sebességgel 40 %-os átfedéssel irányították egy deformálódó alumínium tömbnek. Oldalütközésnél egy deformálódó alumíniummal burkolt kocsit, 50 km/órás sebességgel gurítanak az autónak a vezető oldalán. Az autókban, mindkét első ülésen felnőtt bábú ült, mögöttük egy 18 hónapos és egy három éves gyerekbábút helyeztek el a gyári ajánlás szerint vásárolt és rögzített gyerekülésben. Az autó oldalütköztetése mellett külön vizsgálják a fej védettségét is, mégpedig úgy, hogy az autót egy oldalirányban 29 km/órás sebességgel haladó, sínen guruló platón egy 254 mm átmérőjű, oszlopot jelképező merev testnek lökik. Ezt a vizsgálati módszert a valódi baleseti statisztika hozta a laboratóriumba, közúton az egyik leggyakoribb ütközésfajta, amikor az autó oldalával oszlopnak, fának sodródik. Ilyenkor a bennülők feje kaphat akár végzetes ütést is. Frontális, oldal és az újabban mért oszlopütközésnél is pontokkal értékelnek, az elért és az elérhető pont viszonya adja meg százalékban az autó védelmi képességét.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás