Újautó

2001. december 30. vasárnap, 22:32

EuroNcap törésteszt: Mitsubishi Carisma – 2001

Általános védelem 71 %
Frontális ütközés elleni védelem 63 %
Oldalütközés elleni védelem 78 %
Gyalogos védelem 44 %

Frontális ütközés
Az autó azért nem érte el a négy csillagot, mert a vezető feje a kormánynak ütközött a légzsákon keresztül. A térdvédő burkolatok nem megfelelőek a vezetőnél és az utasnál sem.

Oldalütközés
Mivel sem oldallégzsák, sem fejlégzsák nincs az autóban a vezető mellkasa és hasa az ajtónak és a kartámlának ütközött.

Gyerekvédelem
Sem a nehezen értelmezhető matrica, sem a napellenzőn olvasható háromnyelvű tájékoztatás nem figyelmeztet a légzsákos ülésre helyezett gyerekülés súlyos sérüléssel vagy halállal járó következményére. A Storchenmüle Air Seat ülés asztallapja súlyos arc vagy agysérülést okozhat. A kisebb gyerek magas nyaki terhelést kapott, mint általában a hasonló korúak, ha menetirányban elhelyezett ülésben éri őket a baleset.

Gyalogos védelem
A motortértető, ahova a gyerek feje ütközhet nem okozott sérülést, de az autó orrésze súlyos sérülést okozna.

 

Az Euro NCAP pontozási rendszere

Az autóiparban mára a vásárlói érdekvédelem legfontosabb szervezete lett a törésteszteket a gyáraktól függetlenül végző Euro Ncap társulás. Legutóbb tizenegy kisautót vizsgáltak meg.

Az 1966 óta muködő nem profitorientált vállalkozás célja az autóvásárlók tájékoztatása és a gyárak befolyásolása, hogy minél biztonságosabb autókat készítsenek. Az Euro Ncap 1966 óta 75 különböző kategóriájú autót vizsgált frontális és oldalütközéssel. Elemzi a két első ülésben ülő felnőtt, hátul gyermekülésben rögzített 3 és 1,5 éves gyermekeket, valamint egy gyalogost “képviselő” bábú sérülési kockázatát.

Az Euro Ncap csillagokkal jelzi az autók biztonságosságát. A csillagok száma pontozási rendszerre épül, külön a frontális, külön az oldalütközésnél a mért értékek és megfigyelések alapján pontozzák az autók védelmi képességét. Frontális tesztnél 16, oldalsónál 18 pont érhető el. A kapott pontok mellett jelzik, hogy ez az elérhető maximális védelemhez képest hány százaléknak felel meg, vagyis a kapott pont a maximális 16 és 18-at 100 százaléknak véve hány százalék. Ez alapján jelentik ki, hogy az autó védelmi képessége hány százalékos oldalsó és frontális ütközésnél.

A csillagos értékelés alapját a két pontszám összege adja: egyszerűen kiszámolják, hogy ez hány százaléka az elérhető összpontszámnak, vagyis a 34-nek.

Így ütköztet az EuroNcap

A frontális ütközési vizsgálatnál az autókat 64 km/órás sebességgel 40 %-os átfedéssel irányították egy deformálódó alumínium tömbnek. Oldalütközésnél egy deformálódó alumíniummal burkolt kocsit, 50 km/órás sebességgel gurítanak az autónak a vezető oldalán. Az autókban, mindkét első ülésen felnőtt bábú ült, mögöttük egy 18 hónapos és egy három éves gyerekbábút helyeztek el a gyári ajánlás szerint vásárolt és rögzített gyerekülésben. Az autó oldalütköztetése mellett külön vizsgálják a fej védettségét is, mégpedig úgy, hogy az autót egy oldalirányban 29 km/órás sebességgel haladó, sínen guruló platón egy 254 mm átmérőjű, oszlopot jelképező merev testnek lökik. Ezt a vizsgálati módszert a valódi baleseti statisztika hozta a laboratóriumba, közúton az egyik leggyakoribb ütközésfajta, amikor az autó oldalával oszlopnak, fának sodródik. Ilyenkor a bennülők feje kaphat akár végzetes ütést is. Frontális, oldal és az újabban mért oszlopütközésnél is pontokkal értékelnek, az elért és az elérhető pont viszonya adja meg százalékban az autó védelmi képességét.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás